Gå til innhold

Den perfekte Rogue spec?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har omtrent prøvd alt...

Min personlige favoritt: Hemo uten tvil.

Det er imba for stun locking pga. 35 energy -> Combo point.

Min hemo spec gir meg alle de talentene jeg vil ha, som feks mindre Cheap shot energy cost, mer stealth detection, ekstra combo point på CS, ambush, garrote osv. og selvfølgelig cold blood. (Jeg er en PvPer ;))

Det skal i midlertid også nevnes at jeg aldri har hatt noe veldig bra gear.

Jeg har 4 PvP set deler, bg rewards osv, blått gear... Så det er mulig at noen som har hatt veldig bra gear for en viss type specc vil anbefale en annen ;)

Nå er jeg 21/8/22 dager build med lobotomizer, synes dette var dårlige greier og går tilbake til hemo når patchen som gir gratis respecc og nye talent trees kommer på onsdag 6. desember :)

Skrevet
Hemo er vel på ingen måte optimal hverken for grinding opp mot 60 eller PVE? Hvordan man speccer har mye med hensikten å gjøre.. ;) Hva vil du gjøre?

7405598[/snapback]

Han sa ikke at han ikke var 60, og som jeg satt i parantes så PvPer jeg mest.

Men jeg specca hemo fra 57 eller noe sånn og det funka veldig bra å lvle med.

Skrevet

Levle med hemo.. Det hørtes gøy ut.. Hemo er ikke påvirket av weapon normalization, så eneste måte å få mest dmg ut av hemo er å ha et veldig treigt MH våpen. For at hemo skal gjøre mer damage enn SS, må man i tillegg ha rundt 1500ap.

Hemo kan være nice i PvP 1on1 og fungerer bra for å buffe raidet med litt ekstra damage ( altså, at man gir raidet mer DPS enn man taper selv ). Ellers er ikke en hemobuild all verden.

Skrevet

Combat spec er mer PvE, jeg liker PvP, daggers duger ikke til grinding og hemo funker til grinding, er digg med god kontroll i PvP pga. combo points kommer fykenede til stun-lock etc.

Funker bra i grinding fordi du trenger ikke stå bak target og du hitter ikke så mye mindre enn med SS samtidig som du får slengt på en ekstra hemo i ny og ned ettersom den koster 5 energy mindre enn SS.

Oppsummering:

Hemo funker bra nok for meg til grinding, veldig bra til PvP, og i raid gir du litt mer dmg til andre dps classes. :D

Skrevet (endret)

"Ikke så mye mindre skade" - Poenget er jo at du gjør mindre skade, og derfor er ikke en hemobuild det beste til grinding.

Sinisterstrike Sylus:

(Start): 100 - 40 = 60 SS 1

(1): 60 + 20 = 80

80 - 40 = 40 SS 2

40 - 40 = 0 SS 3

(2): 0 + 20 = 20

(3): 20 + 20 = 40

40 - 40 = 0 SS 4

Hemorrhage Syklus :

(Start): 100 - 35 = 65 Hemo 1

(1): 65 + 20 = 85

85 - 35 = 50 Hemo 2

50 - 35 = 15 Hemo 3

(2): 15 + 20 = 35

35 - 35 = 0 Hemo 4

(3) 0 + 20 = 20

(4) 20 + 20 = 40

40 - 35 = 5 Hemo 5

Syklusen har du rett i - man får 5 hemo for samme energy man får 4 sinister strikes.

Våpenskade = (min+max/2) = xxx

I patch 1.7 ble våpendamage normalisert, så 2.4 er statisk verdi.

Sinister = (AP/14 * 2.4) + Våpenskade + 64

Hemo = (AP/14 * Våpen speed) + Våpenskade + 7

Om du da regner en person som har 1600 AP buffet, og Ancient Qiraji Ripper i mainhand, blir kalkulasjonen:

Sinister Buffed = (1600/14 * 2.4) + 220.5 + 64

Sinister Buffed = 274.28+220.5+64

Snister Buffed = 558.78 Gjennomsnitt

Hemo Buffed = (1600/14 * 2.8 ) + 220.5 + 7

Hemo Buffed = 320+220.5+7

Hemo Buffed = 547.5 Gjennomsnitt

Så ved 1400AP og oppover vil man gjøre mer skade med hemo.

Ved levling har man typ.. 500 ap? Med dette taper man masse damage ved å spacce hemo for å levle med.

Endret av DeeTee
Skrevet
Jeg kjører gode gamle 30-8-13, passer meg utmerket til nonstop WTFPWNING i BG og PvP ellers, har du 5NS så slenger du med vigor =)

http://www.wowhead.com/?talent=wGe0oxdAZGcZE00c

OT: Har dere forresten sjekket ut de nye oppdateringene på TBC Rogue talent treet? Det er som en våt drøm som blir virkelighet!

http://www.wowhead.com/?talent-bc=j

7407025[/snapback]

Er wowhead offisiellt?

Fordi på wow-europe.com er fortsatt cloak of shadows 41 talentet i Subtlety.

Imp backstab er fortsatt i combat osv.

Og på wow-europe.com er ikke shadowstep nevnt hverken i nye talents eller spells.

Men jeg har sett et par filmer der rogues bruker shadowstep..

Skrevet
Er det ikke en fordel å ha Improved Sap med i builden? Hvem vil vel ha med en rogue i party som ikke har det?

7412726[/snapback]

Har du spilt mye instances på level 60 ?

Stratholme, Scholomance, UBRS/LBRS osv = Zerg, zerg, zerg. Ingen som tar seg tid til å vente på at en rogue skal sappe en mob.

Skrevet
Man zerger vel ikke mye i 5-man instancer? Med mindre man har bra epics da.

7412886[/snapback]

Tja. Jeg har ikke spilt mye i PuGs i det siste, men "back in the days" da jeg gjorde det, ble jeg nesten aldri spurt om å sappe, eller om jeg hadde imp. sap.

Hvordan klasse/level range spiller du i for tiden da? Kan hende imp. sap er nytting i lavere instances, men jeg kan ikke huske at jeg ble bedt om å sappe mye da heller.

Skrevet

Med det blå gearet som er tigjengelig i instancer som er nå, og talentspecs man kan velge - er det ingen grunn til å ha improved sap eller andre tullete ting.. DMG DMG DMG :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...