Gå til innhold

Snowblades, TwinTip eller Carvingski?


Master_GF

Anbefalte innlegg

Har stått litt på slalomski (både carving og vanlige) før, og det er utrolig moro. Har tenkt å kjøpe meg et eller annet å stå på i vinter, ettersom jeg har leid tidligere. Det jeg lurer på er hva jeg bør velge. Hadde vært flott om noen kunne delt noen opplevelser, eventuelt funnet positive og negative ting med alle de tre tingene. Jeg er ikke noen super trikser som kommer til å hopp osv, men er mer opptatt av å ha det gøy, at det skal være lett og stå på og gjerne få litt balansetrening ettersom jeg driver med fotball. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snowblades:

Snowblades er enkelt å stå på. På grunn av størrelsen, er de også ganske enkle å ta triks med. Det som er negativt med de, er at triksene ser kjedelige ut. Du får heller ikke så god fart på blades, da flaten du står på ikke er så stor.

 

Twintip:

Twintip er det som gjelder hvis du skal stå i parken. Triksene ser mye tøffere ut enn på blades. Twintip er ikke optimalt for vanlig kjøring i bakken, men hvis du ikke har stått så mye, vil du ikke merke noen stor forskjell. Hvis valget havner på twintip, bør du ta en titt på Rossignol Scratch FS. Den er blant de bedre som er på markedet nå.

 

Carving:

Carving er det som er best for den vanlige kjører. Hvis ikke du har tenkt å kjøre baklengs eller hoppe noe særlig, bør du gå for carving. Husk at det er mye forskjellig innen carving, så før du bestemmer deg for en ski, bør du spørre i butikken hvilken type som passer ditt bruk best.

Lenke til kommentar

har selv stått carving og står nå twintip, merket ikke store forskjellen fra carving til mine noe bredere twintip ski, men mener twintip er et bedre valg siden man ikke trenger kjøpe nye hvis man en dag vil prøve å kjøre baklengs eller ta et hopp (så fremt du skal lande baklengs vanlige carving er støe som fjell til 360,720 og grabs, men kan ikke ta 180,540 og alle andre "switch" triks)

Lenke til kommentar
vanlige carving er støe som fjell til 360,720 og grabs, men kan ikke ta 180,540 og alle andre "switch" triks)

7448741[/snapback]

Sant det, har prøvd det sjølv med carving, gjekk heller dårleg.

7448765[/snapback]

Jeg har prøvd 180 med carvingski, gikk overraskende bra faktisk.
Lenke til kommentar

CornerShop: Ser bra ut? Den eneste synelige forskjelden på carving og twin tip er jo tuppen i begge ender.

Selv har jeg kjørt: Carving, blades og twintip. Kjører på Twintip nå da jeg elsker parken over allt.

 

Den største forskjelden på twin tip og carving er jo fleksen (og tuppen bak). Twin tip ski er mykere sånn at de skal være bedre og lande med og gi deg popp på hopp kanten. Carving skiene er stive sånn at du skal ha bedre kontrol i svinger.

Blades, dette er for unger som drømmer om twin tip. Disse er ikke noe gode og kjøre med, og ikke så veldig gode og hoppe/lande med.

 

Hvis du tror du begynner og kjøre park ville jeg kjøpt meg twin tip. Da dette er en mye bedre all-round ski en carving skien.

 

Jeg vil anbefale deg Twin tip...

Hvis du bor i nærheten av Oslo vil jeg anbefale deg og ta en tur innom Jesting sport. Si ifra hvis du bor i nærheten så kan jeg komme med forklaring om hvor det ligger. Disse folkene har ordentelig peiling på ski (og fiske). De har også veldig gode priser på ski pakker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...