Gå til innhold

TN FriFamilie endret


Anbefalte innlegg

God nyhet til dere som har FriFamilie: fra i dag er det gratis å ringe familien også fra kontantkort og djuice control!
Og dermed har Telenor Norges beste familienett som inkluderer følgende:

 

Opptil seks medlemmer hvorav tre kan ha kontantkort. Et av de seks kan være Telenor bedrift (Bedrift Netto, Bedrift Basis, Bedrift eller Bedrift Proff), men dette blir sett på som tilknyttet (dvs kan bare bli ringt gratis til, ikke at det gjør store forskjellen når jobben betaler). I tillegg til dette kan man også tilknytte et hvilket som helst hjemmetelefonnummer, feks hjemmenummeret til bestemor eller et annet fastnummer man ringer ofte til (juridisk og betalende eier av FriFamilie og hjemmenummeret trenger ikke å være samme person).

 

Morsomt at det blir skikkelige konkurranse rundt slike familienett-løsninger og spennende å se hva NetCom og andre konkurrenter svarer med. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God nyhet til dere som har FriFamilie: fra i dag er det gratis å ringe familien også fra kontantkort og djuice control!
Og dermed har Telenor Norges beste familienett som inkluderer følgende:

 

Opptil seks medlemmer hvorav tre kan ha kontantkort. Et av de seks kan være Telenor bedrift (Bedrift Netto, Bedrift Basis, Bedrift eller Bedrift Proff), men dette blir sett på som tilknyttet (dvs kan bare bli ringt gratis til, ikke at det gjør store forskjellen når jobben betaler). I tillegg til dette kan man også tilknytte et hvilket som helst hjemmetelefonnummer, feks hjemmenummeret til bestemor eller et annet fastnummer man ringer ofte til (juridisk og betalende eier av FriFamilie og hjemmenummeret trenger ikke å være samme person).

 

Morsomt at det blir skikkelige konkurranse rundt slike familienett-løsninger og spennende å se hva NetCom og andre konkurrenter svarer med. :)

7400500[/snapback]

 

Har de fjernet oppstartsavgiften på samtaler også? Ellers er det ikke gratis, og heller ikke "den beste" løsningen.

 

I NetCom's TF kan man ha 6 medlemmer PLUSS et bedriftsabo.

Lenke til kommentar
Har de fjernet oppstartsavgiften på samtaler også? Ellers er det ikke gratis, og heller ikke "den beste" løsningen.
Den fjernet de for ca to mnd siden. :)

 

I NetCom's TF kan man ha 6 medlemmer PLUSS et bedriftsabo.
Det er riktig. Mht til bedriftabonnement blir det plass til et medlem mer i NetCom Trådløs Familie. På den andre siden har NetCom 25 års aldersgrense (TN har 18 år) og ikke mulighet til å tilknytte et fastnummer.
Lenke til kommentar
Men man må vel fortsatt ha to fakturaabonnemnt hos Telenor fortsatt?
Naturligvis. Om ikke man minimum måtte ha to fakturaabonnementer kunne alle som nesten ikke ringer bare opprettet et familienett med to kontantkort.

 

Og ja, djuice control regnes ikke som et av disse minimumsabonnementet. Derimot er det vel slik at dette regnes som abonnement når du først har de to påkrevde abonnementene, men det er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
ja, det stemmer. Trengs bare ett fakturaabo, og det kan godt være yt.
Dette var jeg faktisk ikke klar over, ikke dårlig.

 

bufodill: Kommer Amobil med en oppdatert Familienett-guide, denne gangen uten faktafeil?

7403030[/snapback]

 

Angående familienett, må jeg dessverre si at jeg ikke har noen anelse.

De fast ansatte får ta seg av den delen, send en mail til f.eks redaktør Øystein. Jeg er bare "ekstrahjelp" :p

Lenke til kommentar

Fordi telenors er og blir den beste ;)

 

Om du sammenligner med netcom sin så har i tillegg telenor mulighet for å inkludere en fast-tlf. De har jevnt over rimeligere og langt flere abonnementsalternativer enn netcom og da mener jeg klart at de blir best. Eneste trekkplasteret netcom har er jo at du i tillegg til de 6 kan ha et bedriftsabonnement. Tele2 har startavgift og mangler kontantkort. Chess sitt er uforholdsmessig dyrt og mangler kontantkort.

Lenke til kommentar
Vilkårene står her

7402698[/snapback]

 

Leste vilkårene, og må si jeg ikke ble særlig klok. Det står at Kontant ikke er et fullverdig medlem, men et tilknyttet medlem. Hva i alle dager er forskjellen?

 

"Minimum to medlemmer må ha fakturabasert mobilabonnement fra Telenor og/eller djuice, bortsett fra djuice control. Disse er å regne som fullverdige medlemmer. Inntil tre medlemmer kan være tilknyttede kontantabonnement fra Telenor/djuice, eller djuice control. Det koster ingenting å ringe mellom medlemmer i FriFamilie."

 

Mao, maks tre kontant og/eller control? Hvordan er dette bedre enn NetComs løsning, der alle kan være f.eks. YoungTalk, inkludert Administrator?

 

"Tilknyttet" kontantabonnement/control? Hva er forskjellen på dette? Ligner på måten bedriftsabonnement knyttes til (gratis én vei, men ikke andre).

 

En annen ting er at man må si fra til Telenor dersom man bytter mellom kontant og abonnement for å bli endret til såkalt "fullverdig" medlem. Dette hørtes unødvendig tungvint og ekstra komplisert ut.

 

Nå er jeg nok litt "bias"-ed, men etter å ha lest denne synes jeg NetCom sin er både enklere, mer fleksibel og lettere å forstå.

 

Noen som i alle fall kan svare meg på det over?

 

Edit:

Her: http://telenormobil.no/priser/tjenester/frifamilie/ står det ikke at det er gratis for alle å ringe hverandre.

 

Jeg er fortsatt like forvirret.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
På telenor kan du også ha et bedrifts abonement. Eneste her er at det blir kun et tilknyttet medlem. Altså at alle andre medlemene i familien kan ringe gratis til bedriftsabonementet men ikke motsatt.
Har du lest noe i resten av tråden?

 

Ingen sier TN FriFamilie ikke kan ha et bedriftsabonnement som medlem, men at det hos NetCom kommer i tillegg til de seks medlemme. Hos Telenor er bedriftsabonnement derimot en av seks, altså er det "bedre plass" hos NetCom.

 

Og at bedriftsmedlemmet kun er tilknyttet gjelder både NetCom Trådløs Familie og TN FriFamilie. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...