Gå til innhold

Dårligere framerate på Marvel: UA på PS3?


Tjohei

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og så på en sammenlikning av de tre neste-generasjonsversjonene av Marvel: Ultimate Alliance hos GameTrailers.com, og det så ut til at frameraten på PS3 var dårligere enn på 360. Kan det være riktig, eller er det bare en begrensning i måten filmene er tatt opp på?

 

(Merk: Dette er ikke ment som en vs.-tråd, og jeg vil selv be moderator stenge tråden hvis den utvikler seg til en "pappan min er sterkere enn pappan din"-greie.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det mest ligger i en kombinasjon av at utviklere er late og uerfarne med maskinvaren. Nå vet jeg ikke helt hvilken framrate utviklerene sikter på, men om jeg husker riktig vil dem fleste titler som lanseres til PS3 kjøre på 30fps.

 

Hva som kommer etter det, vil nok ha en betydelig forbedret fps.

Lenke til kommentar
dark by design, det med at spillene gjerne ser blassere ut på PS3 enn X360 ser ut til å være en trend.

7398776[/snapback]

Jau, har lagt merke til dette eg og.

7398865[/snapback]

 

Har du sett den COD3 sammenligningen med 360,PS3 og Wii versjonen kjøre ved siden av hverandre får man virkelig hakeslipp. Spillet på PS3 ser ut som noe som har ramlet nedi eit kar med blekningsmiddel,uten sidestykke.

 

Pr. i dag er nok 360 det beste valget om man helst er ute etter å spille multiplatform spill :)

 

EDIT: Såg du hadde linken til COD3 i posten over, anbefales.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Har du sett den COD3 sammenligningen med 360,PS3 og Wii versjonen kjøre ved siden av hverandre får man virkelig hakeslipp. Spillet på PS3 ser ut som noe som har ramlet nedi eit kar med blekningsmiddel,uten sidestykke.

 

CoD3 ser helt grusomt ut på PS3... fatter nesten ikke at det er mulig. Spesielt det nattoppdraget var helt latterlig.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
En positiv ting er jo at Wii-versjonen ser både pen ut og flyter veldig bra  :yes:

7399885[/snapback]

Jau, Wii overraska meg der. Det såg faktisk heilt OK ut, og hadde ein fin flyt.

 

 

Ja, når utviklerne endelig klarer å ta den siste dungeonen i PS3 og får unlocka "The Ultimate Secret of the Cell", da blir det andre boller.

7398933[/snapback]

 

Ja gleder meg til det om 5 år når de endelig har løst krypteringen til cell og xbox 3 har kommet. KAOFF

7399889[/snapback]

Dummaste eg høyrer er når folk seier at PS3 blir så mykje betre om 2-4 år. Kva i ALLE dagar betyr det for oss då? Nada.

Playstation 3 har mykje å bevisa i mitt vedkommande.

Lenke til kommentar
Dummaste eg høyrer er når folk seier at PS3 blir så mykje betre om 2-4 år. Kva i ALLE dagar betyr det for oss då? Nada.

Playstation 3 har mykje å bevisa i mitt vedkommande.

7400008[/snapback]

Då høyrer du ikkje mykje dumt! Døme på ting eg har høyrt som er vesentleg dummare:

3. Borland, når ein kollega av meg spurte etter prisen på eit av produkta deira, hevda at dei helst ikkje ville gå ut med det før ei beslutning om kjøp var teken.

2. Ein fylkespolitikar var nyleg sjokkert fordi ho oppdaga at halvparten av skuleelevane i fylket låg under snittet.

1. Ein talsmann for NATO, i tilknytning til den saka som var for ei tid attende, om bruk av utarma uran i ammunisjon, sa at dei sjølvsagt ville slutte å bruke slike granatar dersom det skulle vise seg at dei var helseskadelege. Han snakkar altso om granatar.

 

Uansett, det er truleg sant at PS3 blir betre om nokre år. Slik er det stort sett med alle konsollar, og det vil truleg vere slik i spesielt stor grad for PS3. Det er ikkje slik at der er ei hemmelegheit ein må oppdage for å få det til, men heller at utviklarane blir gradvis flinkare til å skrive program som skal køyrast på mange kjerner.

 

Kva i ALLE dagar betyr det for oss då? Nada.

Dersom du kjøper ein konsoll no for å ha han i 5-6 år framover, har det jo litt å seie kva vi kan forvente oss i løpet av den tida. Men eg skal vere einig i at PS3 har ein del å bevise. Eg synest uansett det blir feil å dømme han på bakgrunn av lanseringstitlane.

 

Kay

Lenke til kommentar

@ Kay

 

Isåfall må de få fiksa på de utrolig blasse fargene. Har trolig mest med grafikk-kortet å gjøre, men blir dette fikset? For meg frister det ikke særlig å spille spill som ikke har kontrastene på plass, det ødelegger veldig for atmosfæren i spillene. Greit nok til dystre spill, men tenk deg Viva Piñata med de fargen, for å ta et eksempel...

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Akkurat det med fargane har eg inga formeining om. Det er ikkje sikkert "problemet" er større enn at PS3 forventar andre innstillingar på TV-en enn det XBox 360 gjer.

 

Kay

7400298[/snapback]

 

Hvis du ser på grafikkort til pc, altså Nvidia og ATI, så ser man forskjell på fargene. Nå er det ikke like store forskjeller som det var før, men var det jeg skulle fram til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...