Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Jogger 5-8 km 3-4 ganger i uka, og tro meg - det er ikke kun på øl jeg akter å "spare" kalorier.

 

Kom igjen nå karer, jeg lurte ikke på hva jeg kan gjøre _istedenfor_ å drikke lite-øl ;)

 

Men ja, det er kun snakk om noen titalls kalorier, men når det er lite å gå på i utgangspunktet og du gjerne vil kunne ta 2-3 øl i løpet av helga OG spise godt, så prøver man jo der man kan. Det er kun snakk om noen uker og noen få kg så skal jeg nok drikke skikkelig godt øl igjen. Har et par godsaker stående på vent, som "gulrot" ..

 

Setter pris på omtanken selvfølgelig, skal sjekke Hansa :)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå drikker jeg svært lite av både melk, vin og brus så..

Alkoholprosenten er sånn sett ikke den viktigste heller, jeg vil bare ha den gode ølsmaken til kveldskosen ;)

Kan ellers informere den nysgjerrige om at Munkholm lager et par øl (bayer, fatøl) som faktisk smaker ganske godt, og de er svært kalorifattige. Ikke noe å bli full på dog, om det er det viktigste.

 

Dette er ikke noe permanent, må bare prøve litt hardt en periode for å nå noen personlige målsetninger - og lurer vel egentlig på om det finnes noe bra lite-øl der ute som ikke kommer fra Ringnes, fordi jeg ikke helt vet hvor jeg skal lete.

Ta en sving til Sverige og kjöp Mikeller drinkin in the sun. Fås sikkert bestilt på polet også. Den absolut beste alkoholfria jeg har smakt...

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilken light-øl er best?

 

Light, som i lite kalorier, typ Ringnes Lite o.l..

 

Slankern....

 

Vann

 

 

Da har du vel ikke smakt Mikeller drinking in the sun??

 

Det er vel ikke en light-øl? Det er mer alkoholfri, spør du meg.. Men; den er uansett helt nydelig!

 

Ja det er et nermest alkoholfritt öl.

 

 

Light öl som i lite kalorier vet jeg särs lite om..

 

Mikellers inneholder vel mest humle og mye malt så den er nok ikke best på lave kalorier, men alkoholholdige öl er vel mest syndige for kaloriene uten at jeg har så mye peil eller bryr meg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja det er et nermest alkoholfritt öl.

 

Light öl som i lite kalorier vet jeg särs lite om..

 

Mikellers inneholder vel mest humle og mye malt så den er nok ikke best på lave kalorier, men alkoholholdige öl er vel mest syndige for kaloriene uten at jeg har så mye peil eller bryr meg.

Han ba spesifikt om et kalorifattig øl og du gir han en alkoholfri(ish) og kaloririk øl.

 

Bravo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja det er et nermest alkoholfritt öl.

 

Light öl som i lite kalorier vet jeg särs lite om..

 

Mikellers inneholder vel mest humle og mye malt så den er nok ikke best på lave kalorier, men alkoholholdige öl er vel mest syndige for kaloriene uten at jeg har så mye peil eller bryr meg.

Han ba spesifikt om et kalorifattig øl og du gir han en alkoholfri(ish) og kaloririk øl.

 

Bravo.

 

?1 likes ja ja , sikkert mange innlogginger. uans. jeg beklager at jeg misforstod...http://www.myfitnesspal.com/sv/food/calories/mikkeller-drink-in-the-sun-13-0-3-est-calories-125872229

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ganget med fem (0,5 liter) så blir det en del om en er glad i øl. 40-50 kcal/100g er vel høvelig gjennomsnittlig for pils og det meste av "vanlig" øl?

Alkoholfritt og enkelte "light" øl har under halvparten..

 

(På et litt strengt vektprogram kan 200 kcal være ganske verdifulle..)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Ganget med fem (0,5 liter) så blir det en del om en er glad i øl. 40-50 kcal/100g er vel høvelig gjennomsnittlig for pils og det meste av "vanlig" øl?

Alkoholfritt og enkelte "light" øl har under halvparten..

 

(På et litt strengt vektprogram kan 200 kcal være ganske verdifulle..)

På linken jeg la ut så finner man iaf hvor mye kalorier forskjellige øl har.

Lenke til kommentar

I hvilken verden er 210 halvparten av 330?

 

 

Jeg forstår ikke hvilken verden du får til det regnestykket???

 

 

 
Kalorier in Mikkeller Drink’in the Sun 13 (0.3%) Est Calories
Näringsinformation Mikkeller - Drink’in the Sun 13 (0.3%) - Est Calories
  1. Portioner:
  1. 330ml
Kalorier 42 Natrium 0 mg Fett totalt 0 g Kalium 0 mg Mättat 0 g Kolhydrater totalt 0 g Fleromättat 0 g Kostfiber 0 g Enkelomättat 0 g Socker 0 g Transfetter 0 g Protein 0 g Kolesterol 0 mg     Vitamin A 0% Kalcium 0% Vitamin C 0% Järn 0%

* Procentandel av dagliga värden baseras på en kost med 2000 kalorier/dag. Dina dagliga värden kan vara högre eller lägre beroende av dina kaloribehov.

Sök i vår livsmedelsdatabas efter namn:

 

 

 
Det er 330 ml i en flaske
Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Dersom man fikk en flaske med 660ml så hadde vel kaloriene blitt.... jeg får det til å bli sim sala bim.....  84 Kalorier for mer enn en halv liter...

 

Vis meg regnestykket ditt da?

 

Uansett så er kanskje ikke poenget om han skal drikke flere alkoholfritt öl, men alkoholfritt öl har ofte mindre kalorier.

 

 

UANSETT DEN FITNESS LINKEN JEG LA UT ER IALLEFALL NYTTIG!!!

 

Fordi man kan söke på de öl han önsker å sjekke ut!!!

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...