Gå til innhold

kan ikke trykke inn mer enn 3 knapper om gangen.


Anbefalte innlegg

Hei! Har fått ny PC, Og gledet meg te å spelle CS:Source for første gang uten 2fps :p Men jeg kan ikke crouche evt gå stille pluss gå skrått, det er i andre spell og, jeg kan liksom "ALT+W+A" men ikke "ALT+W+D" da kommer det bare en pipelyd som "pip... pip" etc, har XP Home Ed hvis noen vil vite... Kan jeg få slik at jeg kan holde inn mange knapper sammen som på den gamle maskinen? Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har fått ny PC, Og gledet meg te å spelle CS:Source for første gang uten 2fps :p Men jeg kan ikke crouche evt gå stille pluss gå skrått, det er i andre spell og, jeg kan liksom "ALT+W+A" men ikke "ALT+W+D" da kommer det bare en pipelyd som "pip... pip" etc, har XP Home Ed hvis noen vil vite... Kan jeg få slik at jeg kan holde inn mange knapper sammen som på den gamle maskinen? Takker for svar!

7385193[/snapback]

 

Samme her!! Det er fantastisk irriterende når jeg spiller litt krevende spill....

 

Det er forferdelig irriterende! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er det på bærbare maskiner dere opplever dette?

 

I såfall er det ikke noe ukjent fenomen og har med oppbygningen av elektronikken i tastaturet å gjøre. Tastaturet er oppdelt i "soner" og takler kun et visst antall taster fra en sone om gangen.

 

Hvis det derimot er stasjonære pc'er dere har problemer med så er det første gang jeg har hørt om det...

Lenke til kommentar

Har desverre ikke så mye å hjelpe med foruten å bekrefte at dette er et problem som jeg også har selv. Det begynner å gå noen år og datadeler siden jeg sist har kunnet bruke visse tastekombinasjoner samtidig. Problemet ligger ikke i programvaren, slik jeg forstår det. Og ja, det er et kjent fenomen på stasjonære også.

Lenke til kommentar

Anntar det er et PS/2 tastatur? Dette grensesnittet støtter bare å sende 1 byte om gangen. Om du skal bytte tastatur må du skaffe et USB-tastatur for å kunne trykke ned flere knapper om gangen.

 

PS: Dette er bare slik jeg har forstått det. Har ingen eksterne kilder og er en stund siden jeg hørte det, så kan være riv ruskende galt.

 

EDIT: Er nok riv ruskende ja... Blir forklart hva som skjer her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6080275

 

Går på kvaliteten på tastaturet, en tommelfingel-regel er: jo dyrere, jo bedre elektronikk. :p

Endret av shabador
Lenke til kommentar
det er et vanlig Packard Bell tastatur ikke noe ps2

7390953[/snapback]

PS/2 er vel strengt tatt det som er vanlig. Markedet består av mangfoldig flere PS/2 tastatur enn USB tastatur.

 

Men siden det fulgte med PC-en er det nok en billigproduksjon med gjennomsnittlig teknologi. Kan ikke tro at Packard Bell bundler med tastatur som holder kvaliteten til et 700+ kr. tastatur. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...