Gå til innhold

Hva er deres mest skremmende spillopplevelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe. jeg husker nå jeg nettopp hade fått stereo anlegg til pc´en også spilte jeg F.E.A.R også går jeg inne i noen luftkanaler, jeg har på lummelykten men den går akkurat da jeg så en skikkelse "løpe" mot meg! da ble jeg redd!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke AVP2 var ekkelt som marine.. spilte igjennom det med alle "fraksjonene". F.E.A.R. syns jeg ikke var så sinnsykt skummelt, menne jeg TAKLER ikke Condemned... Condemned e det jævligste spillet jeg har spillet :no:

Ingen her som har prøvd Parasite Eve 1 & 2? *Grufulle barndomsminner* Parasite eve er noe av det sykeste jeg har spilt til nå!

post-81598-1164816392_thumb.jpg

Skrevet

Vel, jeg husker (såvidt) et sted i Duke Nukem 3D at taket eksploderte rundt ved kino-brettet (om noen husker) og et par mutanter hopper/detter ned. Da skvatt jeg godt. Et annet spill jeg grøsset mye av da jeg var meget yngre var Monster Bash (Apogee som lagde tror jeg). Også et par scener i HL2, Ravenholm var litt guffent. Likte ikke Ravenholm andre gangen jeg spilte gjennom heller. Og selvsagt de gangene da det spretter zombier opp av vannet på ymse steder.

Heller ingen stor fan av skrekkfilmer o.l. skal innrømmes :p

Har rett og slett gitt opp skrekksjangeren i alle format etter jeg har vokst te litt. Hehe!

Skrevet
Det må helt klart være "System Shock 2". Det var stappfullt av skremmende og atmosfæriske opplevelser.

7383366[/snapback]

kan ikke være mer enig, et utrolig bra spill. ser frem til bio shock! :dribble:

Skrevet (endret)

Åja, Project Zero til PS2. Lånte PS2en av broderen, og spillet av en felles kammerat. Husker jeg ble så skremt en gang da jeg åpnet en dør hvor det stod ett spøkelse rett bak. :grin:

Endret av Cutthroat Bill
Skrevet
Kom forresten på en annen gang jeg ble skremt ganske bra i samme spillet. På ett tidspunkt så kommer du til en stor butikk med en hel haug av disse dokkene i mørkeblå dresser, som sikkert noen av dere vet. Som alltid så var jeg nødt til å lete grundig rundt forbi for å finne spor, så jeg måtte såklart sjekke dette lille rommet her. Da jeg opnet døren så ser jeg rett inn i en liten haug med disse dokkene, jeg blir såklart litt skremt så jeg står helt stille i tilfelle en skulle våkne til live (noen av dokkene er egentlig ikke dokker, men menn. Sinte menn), men det skjedde ingenting så jeg gikk nærmere for å se om det skjedde noe da. Det gjorde det ikke, så jeg snudde meg for å gå ut igjen. Da jeg gjorde det så så jeg plutselig en ny haug med dokker som jeg ikke hadde oppdaget med en gang som stod rett ved siden av meg på venstre side. Da ble jeg ikke egentlig skremt, da ble jeg redd. Igjen stod jeg helt stille for å se om noe skjedde ... det gjorde det heldigvis ikke.

7384747[/snapback]

Jeg spilte litt Condemned igjen i går kveld etter mange måneders avbrudd og kom til varehuset du snakker om. Jeg så det samme rommet som deg og ble alvorlig bekymret, så jeg lot være å gå inn. Så rotet jeg litt rundt og fulgte sporene. Hukommelsen min er ikke helt hundre prosent på dette punktet, men jeg kom til et hull i gulvet, og plutselig er jeg omringet av mannekenger. Jeg ble faktisk så redd at jeg tømte et helt pistolmagasin i dukkene og skvatt nedi hullet før jeg rakk å roe ned... Jeg kikket meg konstant over skulderen en stund etter dette...

Skrevet

Åja, det derre flashback-aktige greiene der hadde jeg glemt. Men nå som du nevner det så husker jeg at jeg ble litt skremt der også, ja.

Kan forresten legge til at kjelleren i det huset du er i hvor du skal følge disse tekstene som er skrevet langs vegger og tag var skummel.

Også ble jeg skuffet da det ikke var noe skummelt med speilet der nede. Jeg hadde forventet meg at noe skulle dukke opp bak meg e.l., men det gjorde det ikke. =/

Skrevet
Klarte aldri å spille igjennom Marine-delen i Alien vs Predator 2, takla rett og slett ikke å sitte i kveldsmørket med surroundanlegget og høre de krypa tasse rundt. Når marines i tillegg ble slept brutalt bort mens de skrek i mørket idet jeg åpna ei dør tidlig i spillet, var det nok. Har ennå ikke tatt i marine-delen av spillet siden da

:roll:

Doom3 må jeg tilstå å ha spillt igjennom annethvert kapittel sammen med en kamerat. Ingen av oss fiksa helt den creepy mørke stemninga med monstre som plutselig hoppa ut fra intet midt i lommelyktlyset, for at en så måtte bytte lykta for våpen....

7382753[/snapback]

Word. Same here :thumbup: Som alien var det bare kows å komme ned fra taket og skremme de stakars marinene;)

Mitt verste skrekkmoment: :blush:

Huska i doom3 en zombi som spiste av et lik.. Tenkte jaha, ja dette blir jo kos.. Sikta og sjøt, blink;) Snur meg.. Og så hører jeg plutslig en rar lyd. Jeg snur meg tilbake og der sto faen meg selveste liket jeg netop hadde befridd fra zombien! Jeg håpte, jeg brøla!

Og tror rett og slett naboen hørte meg.. :whistle:

Skrevet

Jeg har spilt veldig få skremmende spill (bare fordi det har blitt sånn), så det mest skremmende er faktis Shadow Temple på OoT for lenge siden. Syntes egentlig ikke det var noe spesielt, men kommer ikke på noe annet...

Eller, de tidligste Zelda-spillene, og for eksempel Jak-spillene har jeg vært veldig redd for å dø. Telles det?

Skrevet

Jeg kjøpte Dino Crisis til PS1 for en god del år tilbake, og med en gang jeg hadde kjøpt det,(var vel 9 (?) år eller noe slikt...) satte jeg meg ned for å spille, men etter ca 15min spilling kom det en dinosaur og skremte meg noe inn i helvette så jeg tvingte mamma til å bytte inn spillet :p

Skrevet

Husker jeg hadde skaffa meg Doom 3. Var jo Zombiene som traska rundt med armene foran seg som var værst der... Møtte altså et par av de da, så de med lommelykta endel meter foran meg, og blæsta de, trodde iallefall det - de måtte jo være daue nå tenkte jeg. Skrudde på lommelykta igjen og det står faen meg en zombie en halvmeter foran meg. Hadde greit med lyd å, skvatt som et helvete. :p

Skrevet

Resident Evil 1.. ingen over, ingen ved siden.. spilte det hos en kompis når jeg var liten.. mamma måtte komme å hente meg når det ble mørkt.. hehe

Skrevet
Har egentlig ikke spilt så mange skrekkspill. Men jeg husker regeneratorene fra RE4 veldig godt. :)

7387782[/snapback]

Var et helrig spill :) Men husker RE1 som et skumlere spill. Mulig fordi jeg var yngre den gang...

Skrevet
Har egentlig ikke spilt så mange skrekkspill. Men jeg husker regeneratorene fra RE4 veldig godt. :)

7387782[/snapback]

Ikke si det engang. Hører den snorkelyden inni hodet bare du nevner dem. Forøvrig et kongespill. Og ganske utrolig at jeg liker det så godt, siden jeg ikke har noe til overs for horrorspill ellers... :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg husker da jeg var bare guttungen på 8-9 år og spilte Zelda: Majora's Mask, og gikk inn i musikkhuset i Ikana Canyon.... Gikk ned i kjelleren, og skvatt som et h*lvete da gibdo'en kom ut av skapet... fikk ikke sove den natten... :cry:

Skrevet

Hehe, jeg blir litt redd bare av å lese noen av det dere har opplevd(spesielt det Cutthroat Bil skrev om de dukkene) jeg trakk faktisk for gardinene inn på rommet mitt etter jeg leste det :p.

Men back to topic. Noe av det mest skumleste jeg har opplevd på et spill, var vel første gang jeg spilte HL og i begynnelsen av spillet når alt går til hell innpå det resarch rommet og det blir sånn flashback aktige greier og plutselig står det 2 "hundeaktige" aliens foran meg og plutselig var jeg tilbake i det rommet. Da var jeg ganske redd.. Så jeg slo av spillet :p, var bare 9-10år da..

Annen skummel opplevelse var første gang jeg spilte Halo på Xbox og når jeg kom til den banen da man først møter på de små krypa som hopper mot deg, var ca. 40 stk av de. Hater sånt på spill.. Også da slo jeg av spillet og spilte det ikke på en stund :p.

Skrevet

Verste opplevelsen min var nok når jeg spilte Doom 3 i mørket alene hjemme. Satt også med høretelefoner for å gjøre opplevelsen mer intens, så det jeg ikke hørte var at pappa kom inn døra. Går rundt i mørket der med lommelykten når jeg plutselig kjenner en hånd på skulderen! Jeg hopper bakover i stolen mens jeg gjør slåbevegelsen til han i spillet, noe som resulterer i at jeg slår i tastaturet som er på en skuff som falt ned og ble ødelagt! :blush:

Har hatt noen gode opplevelser med silent hill 4, helt til det ble stjålet.. Blir ellers egentlig ikke veldig lett skremt, noe jeg syns er synd ettersom om jeg elsker det når adrenalinet pumper rundt i kroppen etter et ordentlig godt skrem! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...