Gå til innhold

Er battlefield 2142 farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har synsykt lyst på dette spillet, det virker så utrolig fett, men foreldrene mine vil ikke la meg kjøpe det fordi de mener at folk tar livet seg pga slike online spill, er det sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de ytterst ekstremt få antall gangene folk har drept seg pga PC-spill har det vel vært pga MMORPGs hvor man blir hektet. BF2142 er et in-and-out spill som ikke er mer vanedannende enn et bra SP-spill.

Skrevet

Hvor gammel er du? Hva er aldersgrensen på spillet? Hvis aldersgrensen er høyere enn din alder bør du respektere foreldrene dine, hvis den er lik/under hadde jeg prøvd å diskutert litt nøyere.

Skrevet (endret)

Det er ikke farlig med mindre du er veldig syk i hodet, men hvis du er det så er alt farlig uansett, så bare ta sjansen.

PS: Foreldrene dine er ganske så lettpåvirkelige som tror alt de leser i VG.

Endret av Skarstad
Skrevet (endret)

Spel med stats-system som battlefield-serien har fått, er hakket meir vanedannande enn vanlege fps'ar. Men om har du eit liv utanom pc'en, så skal det ein del til før du tar livet av deg pga. eit spel. :p

Endret av MK_Blackbird
Skrevet

bf 2142 vil jeg ikke si er et av de "farlige spillene siden det er i fremtiden, da vil du jo ikke kunne hverken våpnene eller kjøre tøyene i spillet så det vil ikke dessuten er dette et strategisk skytespill hvor vært lag kjemper for sin sak ingen av dem er antatt og være terrorister,derfor hvis du er gammel nok så er det helt greit at de kjøper det til deg.

Mvh Campin Carl

Skrevet
Så et tv-program om en dude som hadde skutt seg foran loginscreenen på Everquest II :hmm:

7380810[/snapback]

Jeg hørte om en fyr som drepte seg selv ved å kjøre utfor et stup, biler bør forbys, de fører til at folk dreper seg selv. Det samme gjelder alkohol, medisin, høye bygninger og mat.

Skrevet

Battlefield er kansje voldelig men ikke blodig. Synes det er fantastisk morsom, spesielt hvis jeg har hatt en dårlig dag. hahahaha diiieee, klikker litt med support våpenet. HAr vært i samme situasjon som deg før en gang, da gjalt det GTA serien og Carmageddon 2, fikk ikke lov til å kjøpe noen av de. Men jeg hadde noen kontakter her og der, så det ble ordnet bak deres rygg. :devil: Men hvis du ikke er aggresiv og voldelig til vanlig, og ikke bli lett påvirket er det jo bare å kjøpe det. Blir du påvirket av filmer for eksempel? blir du det bør du kansje ikke kjøpe spillet. :)

Skrevet (endret)
jeg skal aldri mer spawne i helikopter på titans maps, det ender bare med at nooben som kjører det styrter det også

7380961[/snapback]

Tror trådstarter ikke lurer på akkurat dette.

Dersom du har en psyskiske problemer, og ikke klarer helt å skille virkelighet og spill, burde du ikke spille noen som helst spill der man skal skyte/drepe andre spillere. Men dette tviler jeg du har problemer med! :)

Det har vært tilfeller der liv har gått tapt pga pc spill. men dette er spill der man på en måte lever sitt eget liv i spillet, og må spille en masse for å i det heletatt kunne følge med, altså vanedannede spill som skaper avhengihet hos mange! Men bf 2142 er IKKE et slikt spill! Så klart kan man bli bitt av basillen her og, men det skaper ikke et press så man MÅ spille det, og kutter ut alt annet!

Veldig mange useriøse her i denne tråden, litt kjipt når trådstarter faktisk trenger hjelp til noe!

Med andre ord:

Dersom du er gammel nok så burde foreldrene dine absolutt la deg spille :) Og når jeg sier gammel nok så mener jeg ikke at du må være over 16 år slik som aldersgrensen er! Foreldrene dine veit nok selv hvor moden du er, og om du skiller på virkelighet og underholdning :)

Til slutt: Det er VELDIG FÅ som har tatt livet av seg pga pc spill, her snakker vi om få promille av alle pc spillere! Ikke la dere skremme av sånt!

Hilsen Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Skrevet

du må si til foreldrene at det stimulerer rom intelligensen så du får dypere forståelse for matematikk, fysikk og geometri. noe kvinner er svak på, så du kan bli ingeniør når du blir stor. fortell din mamme hun er en god mor som er omtenksom, men hun trenger ikke bekymre seg, dette går bra, fordi pizzafordi skal også kjøpe det snart. han er ikke redd, han har også spillt bf2 i 1 år nå, og har fremdeles ikke drept noen.

go for it.

hvis det ikke funker så begynnå røyk hasj i protest på soverommet til mora di, mens de sover å blås det i trynet på dem.

Skrevet

Hei folkens, jeg skal vise dette til foreldrene mine når de kommer hjem fra jobben, jeg fyller 16 om et par dager så jeg skulle jo være gammel nok til og spille det, men foreldrene mine sluker alt som går på tv og aviser, viss de leser at en gutt tok livet av seg pga et online spill så tror de det gjelder alle ungdommer.

Skrevet (endret)

Denna tråden var litt spess, virker som om folk legger fram gaming som en "risiko-business" :D Nei, 2142 er ikke farlig. Jeg har brødre på 12 og 10 år som spiller det uten at de føler no behov for å drepe eller ta selvmord :)

Endret av fevangen
Skrevet (endret)

Jeg viser til tidligere post hvor en påpeker at en del poster er noe useriøse.

Temaet om selvmord pga spill, dvs. psykiske plager pga altfor mye spilling har i mine øyne ikke så mye med spillene seg selv å gjøre.

Man kan tenke seg at man spiller 5 dager i strekk uten søvn og lite mat med trynet klistra til skjermen ... hva risikerer man da? Man risikerer faktisk å kunne ødelegge deler av hjernen! Og da mener jeg fysisk ødelegge deler av hjernen.

Kroppen vår er skapt slik at vi trenger hvile. Vi trenger søvn og veksling mellom REM og Non-REM søvn slik at hjernen kan bearbeide alle inntrykk. De fleste her har nok erfart at det eneste de ser når de prøver å sove etter mye spilling, er spillet man har sittet med.

Selv er jeg 29 år, og har sett utviklingen fra LoadRunner, Pac-Man, Space Invaders o.l. fram til dagens spill, så jeg våger å si at jeg er erfaring ift dataspill og dets virkning over tid.

Poenget er; Er man bevisst på at man spiller mye, og til tider for mye, bør man kompensere med hvile og mat. Jeg har snakket med legen min om dette, da jeg sleit noe for jævlig med hue etter ett 3-dagers LAN uten søvn i fjor. (Tåler ikke så mye som før vettu.) :!:

Forslag:

2 timers spilling i ett: MINIMUM 15 min pause før "neste økt". Ta en liten matbit?

Så går du løs på tastaturet igjen. Ikke se på tv i pausen!

(Egentlig bør man ta 15min pause etter hver time, men alle veit jo at DET ikke går?)

En annen ting; Går du rundt i halvsøvne hver dag og bruker uttrykk fra spillet hele tiden, bør du ta deg pause en hel uke! Kanskje anskaffe et annet spill som ikke påvirker deg?

Og ja; Er du under 16 bør du høre på foreldrene dine. Kanskje det er bedre å snakke med dem om dette og sette opp "kvoter" på spilletid? Søvn er viktig!

PS! Trening minimum et par ganger i uka hjelper det også. Bare sjekk ut rutinene til Fatal1ty ...

REd. TyrykkLEif

Endret av Sti9nsky
Skrevet (endret)
Hei, jeg har synsykt lyst på dette spillet, det virker så utrolig fett, men foreldrene mine vil ikke la meg kjøpe det fordi de mener at folk tar livet seg pga slike online spill, er det sant?

7380480[/snapback]

Foreldra dine kan sikkert kontakte meg hvis de lurer på noe, og jeg kan utdype forrige posten min mye mer hvis man ønsker ...

Jeg har selv mistet venner og familie som har tatt selvmord, og pårørende har en tendens til å skylde på dataspill eller filmer osv. Men som man ser på utviklingen her i landet, så er det som oftest aparatet rundt som svikter. Selv når man skriker etter hjelp havner man i kø, og får ikke hjelp før det er for sent. Synd men sant.

Føler man at man sliter med hue, og at man er tung til sinns, har man ingen ting å tape på å prate med andre. En kompis, en nettvenn, en fetter/kusine eller kanskje det aller beste: dine nærmeste.

Red.: I dette tilfelle; Nei! Battlefield 2142 er ikke farlig, tvertimot. Her er man tvunget til godt lagspill, lederutvikling, tenke taktikk, vurdere situasjoner veldig raskt. Sosialt blir det også i tillegg til det er stor sjangs for at man får god trening i engelsk muntlig ... Men de store MMORG-spillene kan være "farlige". Disse er det ofte ingen ende på, og man blir fort sittende i timesvis. Uansett; Prat med foreldra dine, og som ttt sier på på en post under; hvis dem spillet og forklar osv.

Endret av Sti9nsky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...