Gå til innhold

Hvor lenge skal pølser koke?

Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg bruker å legge pølsene i vannet skrur på plata, og når vannet begynner å koke er de som oftest ferdig. Blir de ikke det skrur jeg bare ned til det småbobler litt.

Endret av Brian_N
Skrevet

Hvis det er wienerpølser du snakker om skal de ikke koke nei.

Akkurat når vannet bobler skrur du ned, og legger i pølsene.

Så står de og trekker i noen minutter til de er varme.

• 5 år senere...
Skrevet

jeg bruker å legge pølsene i vannet skrur på plata, og når vannet begynner å koke er de som oftest ferdig. Blir de ikke det skrur jeg bare ned til det småbobler litt.

Per 2012, er dette fortsatt de-facto standard måte å tilberede pølser på i husholdningen. ;)

• Liker 1
Skrevet

Pølser skal ikke koke. I mikroen blir vannet i pølsene kokt innenfra så de vrenger seg og blir seige.

I kokende vann vrenger de seg også. Kok vann, dra kjelen av og slipp pølsene oppi. Når de flyter til overflaten er de gjennomvarme.

Skrevet

Kok opp vannet, ta bort kjelen, legg oppi pølsene og sett tallerkener osv på bordet. Når du er ferdig med det er pølsene mer eller mindre ferdige.

Flytetrikset som Bytex nevner er en god en.

• Liker 3
Skrevet

Først nå så jeg at vi har gjenopplivet en tråd fra 2006. Hvordan skjedde det egentlig?

Noen lurte tydeligvis på om pølser kan trekke i overkant av 5 år uten å ta skade av det. Uansett om det noensinne ble pølser på Jtand var han sist aktiv i slutten av januar i år, så han sultet tydeligvis aldri i hjel.

Skrevet

Først nå så jeg at vi har gjenopplivet en tråd fra 2006. Hvordan skjedde det egentlig?

Sikkert noen som har søkt etter råd. Men problemstillingen er jo fortsatt aktuell så lar det få stå.

Jeg syntes at det smaker helt likt jeg men...

Da får du bare fortsette med det og så får vi andre som faktisk merker forskjell gjøre det på "gamle måten".
Skrevet

Lurer på om pølsene ville råtne hvis man lot vannet koke konstant i 5 år? Hvis man bare fyller på nytt vann når det begynner å bli lite i gryta? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...