Gå til innhold

Filmnedlasting via Film2home


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott idé, men selve tjenesten de tilbyr her har jeg liten tro på. Ser du må f.eks registrere deg med person-nummer for å leie film...

7374824[/snapback]

 

Har de egentlig lov til å kreve personnr? Trodde det kun var banker, og offentlige etater som hadde lov til det.

7375016[/snapback]

 

Nei, det har de egentlig ikke. Kommer ikke til å benytte meg av tjenesten pga følgende faktorer :

 

*Krever personnr.

*Krever Internet Explorer og windows xp (amatører).

*Lav Bitrate encoding.

Lenke til kommentar
Høh? Har de lov å kreve personnr. ditt da?! Er jo det mest personlige du har?!

 

Dessuten så er lav-bitrate ganske idiotisk opplegg...burde kunne velge høyere, ev pre-cache hele filmen så du kan laste ned i max.

7375580[/snapback]

Det er kunn det ofentlige som har lov til å kreve personnr!

7375630[/snapback]

 

Det er nok ikke kun det offentlige som har lov til å bruke personnummer.

 

Datatilsynet

 

Som Datatilsynet sier i linken over så kan også andre aktører bruke/kreve det hvis de har søkt om dette. Tross alt er kundenummeret ditt i hvilken som helst bank ditt personnummer. Men, om dette firmaet har tilgang til å bruke/kreve det er en helt annen sak igjen.

Lenke til kommentar
Alle forretninger du har et økonomisk forhold til kan kreve ditt personnr når du søker medlemskap. Dette fordi du kan utføre handlinger som setter deg i en kreditt situasjon med selskapet.

7375970[/snapback]

 

Det er ihvertfall feil.

 

Dvs, de KAN kreve det, men du kan nekte. Og da kan de i retur nekte å ha deg som kunde... Men dette gjelder jo alle selskap.

 

Det er bare selskap som har innmeldingsplikt (som banker og forsikringsselskap etc) som kan kreve dette med hjemmel i loven.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Det er nok helt riktig, la meg nyansere det litt mer. Alle selskaper som gir deg en eller annen form for kreditt kan kreve ditt personnr ved medlemskap. Dette for at de skal kunne sjekke om du er kredittverdig.

 

Deretter finnes det mange former for kreditt situasjoner. Du må gjerne nekte, men da vil de heller ikke akseptere deg som kunde :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde vært skummelt om jeg ble spurt om personnr hver gang jeg ville ha meg en cola :D

 

Nå kom jeg på at jeg ble kredittsjekket av Canal Digital da jeg ville ha parabol antenne for 1 kr. Det syns jeg var rart. Men forstår det jo litt. Hadde vært lett å skaffe seg billig antenne og hode hvis man slapp å si ifra hvem du var :)

 

Om de har rett å kreve dette er noe annet...

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Med streaming er det snakk om konstant bitrate, men de filmene du evt laster ned i xvid/divx/x264 oftest er i variabel bitrate og noe mindre i bildeformat, de kan dermed ikke sammenlignes sånn uten videre.

 

Jeg synes kvaliteten de fleste aktørene som streamer film er grei på en vanlig crt, men ikke bra nok hvis du har en stor og fin hdtv.(en plass mellom vhs og dvd vil jeg si).

 

Hvorvidt det er verdt 39 spenn å se en halvgammel film med to-kananls lyd på denne måten er jo opp til hver enkelt. Selv synes jeg det er et evig prakk å drive å innstallere ekstra drm-pluggins her og der for at jeg under tvil skal få lov til å se en film jeg har betalt for. Jeg kan liksom ikke tenke meg at disse drm greiene gjør maskina sikrere eller mer stabil akkuat.

 

At du kan laste ned, eller "kjøpe", en drm-infisert film er jeg skeptisk til, hva om du oppgraderer mediaplayer til en nyere version som ikke lenger vil godkjenne deg som eier av filmen?

Da kjøper jeg heller filmen på dvd. Drm på film er kun egnet til streaming, og for at streaming skal bli atraktivt for meg må kvaliteten økes enda mer eller prisen justeres noe ned.

 

For 39,- synes jeg at man bør få en 1080i .ts fil i god kvalitet ;)

Lenke til kommentar
For 39,- synes jeg at man bør få en 1080i .ts fil i god kvalitet ;)

7377926[/snapback]

 

Man kan vel streame VBR content også?

 

Uansett. Hvor god stor båndbredde vil det ta å streame en h264 film med 5.1 lyd i 1080i eller 720p? Er det realistisk med dagens bredbånd?

 

Finnes peer-to-peer løsninger på dette allerede, om enn ganske tidlig i utviklingsfasen.

 

Hadde vært moro om noen kom med en løsning som hadde GOD kvalitet på filmene for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
For 39,- synes jeg at man bør få en 1080i .ts fil i god kvalitet ;)

7377926[/snapback]

 

Man kan vel streame VBR content også?

 

Uansett. Hvor god stor båndbredde vil det ta å streame en h264 film med 5.1 lyd i 1080i eller 720p? Er det realistisk med dagens bredbånd?

 

Finnes peer-to-peer løsninger på dette allerede, om enn ganske tidlig i utviklingsfasen.

 

Hadde vært moro om noen kom med en løsning som hadde GOD kvalitet på filmene for en gangs skyld.

7378057[/snapback]

 

Om man regner at en 2 timers film tar 15 gig (noe som kanskje ikke er så urealistisk så er det vel 16 mbits

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...