Gå til innhold

Filmnedlasting via Film2home


Anbefalte innlegg

2200 med en grei komprimeringsalgoritme skal vel være ganske ok kvalitet? Ville tro det er rundt DVD-kvalitet.

 

AtW

7374604[/snapback]

 

 

dvd kvalitet er vel 12 000 kbps?

7374701[/snapback]

 

Det tviler jeg på, da 12 000 kbps i 2 timer er over 10 gigabyte. Jeg ville tror rundt det doble av disse leiefilmene er ganske vanlig(?)

 

AtW

7374789[/snapback]

 

DVD er normalt sett ca 7500 - 8000 kbps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD er normalt sett ca 7500 - 8000 kbps

7378663[/snapback]

 

det er en veldig god dvd isåfall. i ringenes herre klassen og de er det få av. maks på dvd formatet er 9999, men siden det er variabelt så hender det bare innimellom at det muligens peaker opp dit så gjennomsnittet er en del lavere.

Nå har jo komprimeringen mye og si og, ett eksempel på det er de første BD filmene vs HD dvd. Begge er 1 lags men selv om HD-dvd kun har 15gb tilgjenngelig på 1 film (1lag) mens BD har 25GB tilgjenneglig(1lag) så var faktisk HD-dvd marginalt bedre pga av at de benyttet skikkelig komprimering mens BD bare beenyttet gammel jall mpeg2

 

Men nå som BD kommer med 2 lags slik det skal være og med skikkelig komprimering så holder ikke hd-dvd følge lengre...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

DVD er normalt sett ca 7500 - 8000 kbps

7378663[/snapback]

 

det er en veldig god dvd isåfall. i ringenes herre klassen og de er det få av. maks på dvd formatet er 9999, men siden det er variabelt så hender det bare innimellom at det muligens peaker opp dit så gjennomsnittet er en del lavere.

Nå har jo komprimeringen mye og si og, ett eksempel på det er de første BD filmene vs HD dvd. Begge er 1 lags men selv om HD-dvd kun har 15gb tilgjenngelig på 1 film (1lag) mens BD har 25GB tilgjenneglig(1lag) så var faktisk HD-dvd marginalt bedre pga av at de benyttet skikkelig komprimering mens BD bare beenyttet gammel jall mpeg2

 

Men nå som BD kommer med 2 lags slik det skal være og med skikkelig komprimering så holder ikke hd-dvd følge lengre...

7379484[/snapback]

 

HD-DVD har vel hattbåde dobbeltlag (30gig), og bedre komprimering, så kvaliteten har vært endel bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var en sammeligning av de første BD platene vs tidlige HD-dvd plater jeg så. Begge var 1 lags mener jeg å huske. Men hd-dvd hadde ihvertfall ikke jalla komrimering slik som BD hadde.

 

Men både BD og HD-dvd skal være dobbeltlag og med litt nyere komprimering enn mpeg2, husker ikke i farten hva HD-dvd bruker med det er H.264 på BD...

Lenke til kommentar
Det var en sammeligning av de første BD platene vs tidlige HD-dvd plater jeg så. Begge var 1 lags mener jeg å huske. Men hd-dvd hadde ihvertfall ikke jalla komrimering slik som BD hadde.

 

Men både BD og HD-dvd skal være dobbeltlag og med litt nyere komprimering enn mpeg2, husker ikke i farten hva HD-dvd bruker med det er H.264 på BD...

7382386[/snapback]

 

Mulig de aller aller første filemen til HD-dvd var enkeltlag,men blant de tidlige filmene som har kommet fram til nå,så har det vært vanlig at HD-dvd har vært dobbeltlag, det har også vært vanlig at Bluray har vært enkelt-lag mpeg2. Nå skal de vel gå over til enkeltlag VC-1/AVC om jeg ikke husker feil,så vil det vise seg om også de kommer til å bruke dobbeltlag noe særlig (hittil er det vel gitt ut en film på dobbeltlag blueray, click)

 

HD-DVD har vel også stort sett brukt VC-1

 

Under forutsetning av at jeg husker riktig, tar dette litt ut avhukommelsen nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som noen nevner her, mpg2 er en eldre kompresjonsteknikk - WMV9 som film2home bruker er basert på mpg4 og gir samme kvalitet på halve bitrate.

 

Når det gjelder tilbudet så er jeg positiv til det - hvis jeg ønsker å se en film med familien så kan jeg slippe å sitte meg i bilen - kjøre til videosjappa - rote rundt i hyllene til jeg finner en film - leie og kjøre hjem igjen. Da betaler jeg kanskje 50 kr hos forum video for å leie en film, 69 kr for å leie to. Så jeg syntes 39 kr er helt grei pris for en online tjeneste.

 

Hvis 2200 kbps er tilnærmet DVD kvalitet og lyden er bra på 2 kanaler, så kommer jeg lett til å benytte meg av tilbudet. Er ikke så veldig opptatt av å samle på masse teite filmer man bare ser en gang. Filmer jeg liker svært godt og som har lengre varighet (les: gode animasjonsfilmer fra f.eks Pixar) kjøper jeg lett på Elkjøp og slikt for 99-120 kr hver gang de er på tilbud der.

 

Er enig at hvis jeg skal kunne kjøpe en nedlastbar film så bør den være priset under 100 kr og bør kunne spilles av på alle enheter jeg vil snurre den på og ikke en bestemt DRM låst node (dvs htpcen som jeg laster den ned til). DRM bør følge familie og ikke maskin.

Lenke til kommentar

@ ATWindsor

 

kommende BD skal også være dobbeltlags....

 

@ Johncl

 

2200 er ikke dvd kvalitet, ikke med den dekodingen de bruker. vet dog ikke hvilken oppløsning de benytter dog, men selv dårlige dvder har dobbelt så høy bitrate.

 

Jeg kommer ikke til å benytte meg av denne tjenesten. alt for dårlig kvalitet og kun stereo er ikke akseptabelt. mulig jeg kunne sett en og annen gammel film men ikke til 1 pris jeg kan leie splitter nye dvder for.

Kjøpe er ihvertfall ikke aktuelt...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Sjekket innom tjenesten i dag for å se priser på last ned for eie (kjøp og last ned)

 

Og realiteten er at dette er nesten håpløst, pris som jeg ser 99 - 139 kr. Ingen mulighet til å se filmutvalg uten å fyre opp IE, tilpasse WMP og laste ned diverse programvare i tillegg. Ser ikke ut som det er nyere filmer enn de man finner til kr 99 på REMA 1000, Elkjøp med flere.

 

Man kan sikkert ikke brenne den ut på en DVD heller.

 

Anbefaling: Glem denne tjenesten, holder ikke vann.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...