Gå til innhold

Wii salgstall fra US and A


sp0ck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er ikke så veldig vanskelig spørsmål egentlig, du kan jo selv bare ta en titt på Gears of War og Zelda, eller Mario, og sammenligne selv, jeg er sikker på at du raskt vil se det er en viss forskjell på de to.

 

Hvis du ikke klarer å se dette selv, så hjelper det deg desverre ikke, hva enn jeg sier. Da må du ha mer profesjonell hjelp.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

BTK jeg er enig med deg, men jeg synes ikke du argumenterer noe godt.

 

Spill som Mario, Zelda osv har mer farger og søte figurer, typisk slik Japanere liker det. Ikke nødvendigvis barnslig, men definitivt mer barnevennlig.

 

Spill som GoW og Oblivion er mer dystre, har mindre farger og mer virkelighetsnær grafikk, slik vi liker det i Europa/USA. Det at førstepersonsskytespill alltid selger dårligere i Japan sier jo sitt.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Har ikke noe mot at folk liker spillene altså, lang i fra, alle har forskjellig smak. Og jeg dømmer ingen, men det blir nesten bare for dumt å spørre noen hvorfor de ikke har samme smak som meg selv.

 

For all del, alle har forskjellig smak :) Tror bare noen reagerte litt på måten du fremstilte det. Du skriver først dette om Wii:

 

Men de mangler den type spill som tiltaler veldig mange, og grafikk da. Det er jo i hovedsak spillene som trekker til seg kjøpere, se bare på hvor mange konsoller Gears of War har klart å selge nå.

 

Bare lurer på hvordan du kan si at Wii mangler spill som tilater veldig mange? Ikke for å være slem mot deg, men tidligere prognoser tyder på at både spill i Zelda -og Mario serien tilater mange, enten du liker det eller ikke.

 

Nei, jeg har vel heller ikke hevdet å ha noen tall på det? Jeg har bare sett på dette forumet og andre, og sett at det er mange som har kjøpt konsollen bare pga. at de har prøvd Gears of War, eller hørt så mye bra om det. Det er vel ikke noe nytt at folk kjøper en konsoll etter hvilke spill de liker best? Se bare på hvor mange som var fast bestemt på X360 pga. Halo 3, eller PS3 pga. MGS.

 

Blir vel litt feil å basere slikt på hva du har lest på formuet? De som ikke bryr seg nevneverdig om hvilken konsoller de har, henger vel ikke så ofte på forum? Dermed utelukker du kanskje den største målgruppen. Men hvis du første skal basere hvor mye spill til en konsoll tiltaler folk på forumet, seiler ikke Zelda opp som et spill som tiltaler mange?

Lenke til kommentar
Så dere synes at filmer som "The Fast and the Furious" er mer voksene enn filmer som "Forrest Gump" fordi førsteinntrykket er mer urbant og voksent?

 

Nei, men jeg synes at Heat eller Platoon er for voksne, og at Sesam Stasjon er for barn.

 

Anyways, klarer dere ikke å se at spill er lek, så gir jeg rett og slett opp å argumentere.

 

For meg så er ikke spill lek, det er underholdning, på linje med film og bøker.

 

Bare lurer på hvordan du kan si at Wii mangler spill som tilater veldig mange? Ikke for å være slem mot deg, men tidligere prognoser tyder på at både spill i Zelda -og Mario serien tilater mange, enten du liker det eller ikke.

 

Kanskje litt dårlig formulert der, jeg mente ikke at Wii ikke har spill som tiltaler mange. Det er klart de har, det er kjempemange som vil ha Wii og Zelda og det der. Jeg mente at Wii mangler spill som Gears of War, etc. Og at mange tiltrekkes av den type titler, og ikke det Wii har å by på - sånn som meg.

 

Blir vel litt feil å basere slikt på hva du har lest på formuet? De som ikke bryr seg nevneverdig om hvilken konsoller de har, henger vel ikke så ofte på forum? Dermed utelukker du kanskje den største målgruppen. Men hvis du første skal basere hvor mye spill til en konsoll tiltaler folk på forumet, seiler ikke Zelda opp som et spill som tiltaler mange?

 

Jeg sier jo ikke noe om at det er flere som vil kjøpe Zelda enn det er folk som vil kjøpe Gears of War. Jeg sier bare at spill selger konsoller, at folk velger hvilken konsoll de skal ha ut i fra hvilke spill den har, om den har spill som tiltaler dem.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jepp, ganske enig det siste du sier der BTK.

 

uansett tilbake til hva som egentlig ble skrevet i artikkelen, nemlig at wii selger mere enn PS3. Dette er vel ganske innlysende da PS3 er mangelvare som bare det! Halve europa venter på ps3 og wii, så salgstall blir helt feil å regne med akkurat nå som konsollene akkurat har kommet ut.

 

La det gå noe år, da kan vi se hva som har solgt mest!

Lenke til kommentar
Så dere synes at filmer som "The Fast and the Furious" er mer voksene enn filmer som "Forrest Gump" fordi førsteinntrykket er mer urbant og voksent?

 

Nei, men jeg synes at Heat eller Platoon er for voksne, og at Sesam Stasjon er for barn.

 

Anyways, klarer dere ikke å se at spill er lek, så gir jeg rett og slett opp å argumentere.

 

For meg så er ikke spill lek, det er underholdning, på linje med film og bøker.

 

Bare lurer på hvordan du kan si at Wii mangler spill som tilater veldig mange? Ikke for å være slem mot deg, men tidligere prognoser tyder på at både spill i Zelda -og Mario serien tilater mange, enten du liker det eller ikke.

 

Kanskje litt dårlig formulert der, jeg mente ikke at Wii ikke har spill som tiltaler mange. Det er klart de har, det er kjempemange som vil ha Wii og Zelda og det der. Jeg mente at Wii mangler spill som Gears of War, etc. Og at mange tiltrekkes av den type titler, og ikke det Wii har å by på - sånn som meg.

 

Blir vel litt feil å basere slikt på hva du har lest på formuet? De som ikke bryr seg nevneverdig om hvilken konsoller de har, henger vel ikke så ofte på forum? Dermed utelukker du kanskje den største målgruppen. Men hvis du første skal basere hvor mye spill til en konsoll tiltaler folk på forumet, seiler ikke Zelda opp som et spill som tiltaler mange?

 

Jeg sier jo ikke noe om at det er flere som vil kjøpe Zelda enn det er folk som vil kjøpe Gears of War. Jeg sier bare at spill selger konsoller, at folk velger hvilken konsoll de skal ha ut i fra hvilke spill den har, om den har spill som tiltaler dem.

7378285[/snapback]

 

Da er vi hvertfal enige :) Syns også det burde komme noen spill til Wii innenfor den kategorien.

Lenke til kommentar
Så dere synes at filmer som "The Fast and the Furious" er mer voksene enn filmer som "Forrest Gump" fordi førsteinntrykket er mer urbant og voksent?

 

Anyways, klarer dere ikke å se at spill er lek, så gir jeg rett og slett opp å argumentere.

7378252[/snapback]

Sorry, den tok jeg ikke.

Jeg har aldri nevnt ordet urbant.

Hvor kommer førsteinntrykket inn i bildet?

Og når er førsteinntrykket mer voksent i The fast and the furious?

 

Uansett, ja det beste hadde vært om alle spill hadde kommet ut til den samme ultimate konsollen, som både hadde mulighet for bevegelseskontroller som mange ønsker (ikke jeg) og også mulighet for vanlige kontroller, mediasenter, HD-avspiller osv.

 

Og når det gjelder salgstall blir det vanskelig å diskutere noe som helst så lenge det rett og slett ikke er produsert nok maskiner. I så fall blir det bare en konkurranse i hvem som har produsert flest maskiner, som er Nintendo foreløpig.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
VC-spillene er svindyre. Til PS1 kan man laste ned spill for mellom 6 og 11 $, dette er heller ikke så veldig billig, men tatt i betraktning at alle SNES-spill koster 80 kr, er det til å leve med.

 

Hvor har du prisene dine fra vet ikke jeg men et SNES spill koster ikke 80 kr, det er prisen for et N64 spill, noe jeg ikke finner dyrt for fem flate øre.

 

Prisen forøvrig til de andre spillene er som følger:

 

NES spill: ca 40 kr

SNES spill: ca 64 kr

N64 spill: ca 80 kr

 

Så kan du da bruke dine GC spill på Wii, Wind Waker f.eks koster 249 ,-.

 

Om du synes det er svindyrt å betale 40 kr for klassiker som Mario og Zelda, så er du mer gnien enn Onkel Skrue.

 

Salget kan også bli middelmådig, slik som N64. Dette er mest sannsynlig, da tre konsoller aldri har vært store suksesser i en generasjon før.

 

N64 solgte bra synes nå jeg, og til å være en middelmådig konsoll, synes jeg det er rart at klassikere til en konsoll fra 96 fremdeles blir trukket frem i mange omtaler. Som f.eks Ocarina of Time, som fremdeles er en av de største klassikerne per dags dato. Har Sony prestert noe slik?

 

360 og PS3 har utstyr som Wii ikke har.

 

Ja, under skallet. Masse tekniske dupeditter som gir maskinen bedre grafikk (selv om PS3 ikke er så super som først antatt). Utenom det så er maskinene uten noen inovative løsninger. 360 kjører på samme kontroll som før, samme oppsett etc. Det nye er grafikken. Samme med PS3. Intet nytt annet enn grafikk. Grafikk er det eneste som 360 og PS3 har som Wii ikke har, ellers er det bare gamle nyheter på de 2 super konsollene.

 

360 og PS3 kan bare ha sin prima grafikk, skal jeg ha prima grafikk klarer jeg meg fint med PCen min, som presterer meget fin grafikk til tross for litt gammel HW og lite RAM.

 

Men det er interesang lesing at folk hele tiden på sammenligne GoW med Zelda:TP. Det blir jo totalt feil når Nintendo allerede har lagt løperen sin og fortalt at Wii ikke skal prestere pen grafikk. Og skal man sammenligne gameplay messig blir det bare helt totalt feil når det er 2 forskjellige sjangrer. GoW har fått god karakter for sin sjanger, TP for sin sjanger. Unødvendig å sammenligne.

 

Wii har mange fordeler som 360 og PS3 ikke har. Og hvilken av de "next gen" konsollene gir deg hele 5 konsoller i 1 pakke? Selv om Xbox er unnskyldt, kunne Sony lett ha implementert et slikt system slik at du kunne laste ned PSX titler til din PS3. Men det kom jo ikke, må jo satse grafikk vettu.

Lenke til kommentar

Kilde

 

Already on the Virtual Console, users can purchase Wii Points and download games from older systems. NES games cost 500 Wii Points ($5), Super NES and Sega Genesis games are 800 Wii Points ($8), and Nintendo 64 games are 1,000 Wii Points ($10). There weren't any TurboGrafx-16 games on the service at press time, but Nintendo has said pricing for those will start at 600 Wii Points ($6).

 

Om man nå skal følge korrekt kurs per i dag er 1 USD = 6.30719 NOK

 

Dvs at vi får følgende prisliste:

 

NES spill: 31.53595

SNES spill: 50,45752

N64 spill: 63,0719

 

Wii points kjøper du med Visa kort over nette, så 2k Wii points koster 20 USD, det blir da 126,1438 kr, så kommer vel noen bank gebyrer i tillegg.

Lenke til kommentar
Det ser også ut til at mange tenker bare på grafikk når man snakker om kraft, men de glemmer at rå kraft også fører spillbarheten videre, det gir flere muligheter, f.eks fysikk, hadde Wii taklet et spill som HL2? Interaktivtet er en annen ting.

7376945[/snapback]

Akkurat det der har vært min store bekymring med Wii hele tiden, men slik det ser ut nå så tror jeg det skal gå greit med AI, fysikk, og draw-distance og annet slik jeg synes er viktig. En del av spillene viser langt mer avansert fysikk enn noe GCspill gjorde, det har vært rimelig konkrete rykter om en dedikert fysikkdel, og HL2 funket jo på Xbox. Og man trenger ikke noe stort bedre fysikk enn HL2 på en god stund, fordi HL2 er ennå ett av de eneste spillene som har hatt fysikk integrert på en ordentlig måte i gameplayet. I de fleste spill er dessverre ennå fysikken bare knotete eyecandy.

Lenke til kommentar

Angående "voksne" spill.

 

Metal Gear Solid spillene er voksne spill fordi de har historier med utallige referanser og detaljer barn ikke vil forstå.

 

The Guild er et voksent spill for det har gameplay som er for treigt og innviklet for de fleste barn.

 

De fleste FPS og skytespill er langt fra voksne spill, fordi de har så latterlig barnslige historier(Særlig mange av de som prøver å være "voksne"), og gameplayet består som oftest av ikke spesielt komplisert reaksjonsbasert gameplay, noe unge som oftest er svært flinke til.

 

Zelda og Mario er spill for alle aldere, fordi de har gameplay som passer for mange med vekt på både tanke og fingermekanikk, og storyene og settingene har masse humor for barn og referanser som går høyt høyt over hodet på barna.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...