StianGH Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Vil bare svare litt for meg selv ang. hva du sier andylove. Å fortelle sin egen historie om hvor godt jeg har fått det med min Mac er vel ikke feil? Å ville spre den gleden jeg selv har opplevd er vel ikke galt? For all del, jeg bruker Windows på min desktop og klarer meg med det. Ikke lengter jeg etter OS X heller. Det er to vidt forskjellige ting for meg. Men Macen min fugerer YPPERLIG til det jeg trenger den til. Er det så forferdelig at jeg forteller dette og ytrer mine erfaringer? Er min Mac fri for virus? Ja. Var det feil på min Mac? Nei. Var det mangler på min Mac? Nei. Har jeg hatt problemer med kundeservice ang. min Mac? Nei. Fungerer min Mac som en drøm for meg? Ja. Ok?
Jann - Ove Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Mac funker jo til det du beskriver, og er jo bestandig ett pluss å lære en ny måte å gjøre ting på. Nå har du jo og mulighet til å falle tilbake til windows på mac-en hvis OSX ikke faller i smak. OSX er jo avansert, brukervennlig og ikke minst, annerledes!
andylove Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Vil bare svare litt for meg selv ang. hva du sier andylove. Å fortelle sin egen historie om hvor godt jeg har fått det med min Mac er vel ikke feil? Å ville spre den gleden jeg selv har opplevd er vel ikke galt? For all del, jeg bruker Windows på min desktop og klarer meg med det. Ikke lengter jeg etter OS X heller. Det er to vidt forskjellige ting for meg. Men Macen min fugerer YPPERLIG til det jeg trenger den til. Er det så forferdelig at jeg forteller dette og ytrer mine erfaringer? Er min Mac fri for virus? Ja. Var det feil på min Mac? Nei. Var det mangler på min Mac? Nei. Har jeg hatt problemer med kundeservice ang. min Mac? Nei. Fungerer min Mac som en drøm for meg? Ja. Ok? 7381735[/snapback] Jeg må nok arrestere meg selv her for hissige uttalelser. Nei, jeg mener ikke det er galt å fortelle sin egen historie. At dine brukeropplevelser, være seg negative eller positive, er bra å nevne for en potensiell bruker av noe du har prøvd selv. Så beklager hard kritikk
puslingper Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Neste maskin jeg skal ha er en iMac. Hvorfor? 1) Pakk ut, en ledning i veggen, ferdig 2) Ser pen ut 3) Mac har et begrenset hardwareutvalg. Dette er til gjengjeld så gjennomtestet at man vet at komponentene virker sammen. Hardwaren passer så godt sammen at selv Windows bare virker på Mac. 4) Unix-lignende operativsystem (vet at det ikke trekker opp for alle). 5) Har en bror som har brukt Mac i mange år, han: 5-1) Kan være brukerstøtte ( for meg, for han) 5-2) Har hatt lite problemer både med maskinene og servicen, og er altså en god referanse. 6) Blir savnet for stort kan jeg dual-boote til Windows med boot camp eller kjøre Windows i en virtuell maskin med parallels (som kommer snart). 7) Vista er dyrere enn XP, tar utviklingsressurser fra XP og inneholder fint lite nytt som forsvarer prisen og oppgraderingen. XP kommer til å bli svakere grunnet mindre oppmerksomhet. Altså dyrt og dårlig. Det var mine 50 øre ... Stein :-)
andylove Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Neste maskin jeg skal ha er en iMac. Hvorfor? 1) Pakk ut, en ledning i veggen, ferdig 2) Ser pen ut 3) Mac har et begrenset hardwareutvalg. Dette er til gjengjeld så gjennomtestet at man vet at komponentene virker sammen. Hardwaren passer så godt sammen at selv Windows bare virker på Mac. 4) Unix-lignende operativsystem (vet at det ikke trekker opp for alle). 5) Har en bror som har brukt Mac i mange år, han: 5-1) Kan være brukerstøtte ( for meg, for han) 5-2) Har hatt lite problemer både med maskinene og servicen, og er altså en god referanse. 6) Blir savnet for stort kan jeg dual-boote til Windows med boot camp eller kjøre Windows i en virtuell maskin med parallels (som kommer snart). 7) Vista er dyrere enn XP, tar utviklingsressurser fra XP og inneholder fint lite nytt som forsvarer prisen og oppgraderingen. XP kommer til å bli svakere grunnet mindre oppmerksomhet. Altså dyrt og dårlig. Det var mine 50 øre ... Stein :-) 7384616[/snapback] Hvor du finner fakta ang Vista skulle jeg gjerne hatt referanser på. At det er dyrere enn XP er jo ikke sant. "tar uviklingsressurser fra XP", hva er det for noe tull?? XP blir svakere enn det er i dag? Jasså.. Merkelig, trekker de tilbake SP2?? Dårlig?? Har du i det hele tatt prøvd Vista? Inneholder fint lite nytt?? Hmm.. du kan ikke ha prøvd Vista. Ikke det at jeg paroler Vista til den store gullmedaljen, men du farer rett og slett med usannheter.
Donnald Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Kunne noen bare raskt forklare meg hvordan trådløst nettverk/internett vitker...?
Donnald Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 (endret) Bare lurer jeg... Endret 29. november 2006 av Donnald
StianGH Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) andylove: da var det ute av verden! Er hverken en Macanatic eller Winwhore og prøver å holde dette subjektivt (eller er det objektivt? Faen...) Donnald: det trådløse nettverket på min Mac er en av dens aller sterkeste sider. Min far og min søster har begge up-to-date bærbare PCer, men forskjellen fra dems og mitt leketøy er at jeg finner *sjekke* 8 trådløse nettverk mens dem ikke finner et eneste ett. På skolen er jeg eneste i klassen om kan logge meg på det trådløse nettverket fra hvor-som-helst på skolen. Det er rett og slett helt superdupert! Og alt skjer automatisk! Selv om jeg selvfølgelig kan velge selv tar det opp til 5 sekunder så har Macen lest gjennom lista med nettverk, filtrert de krypterte ut og valgt den med best dekning. Deilig... Edit: Subjoktivt Endret 29. november 2006 av StianGH
Donnald Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 andylove: da var det ute av verden! Er hverken en Macanatic eller Winwhore og prøver å holde dette subjektivt (eller er det objektivt? Faen...) Donnald: det trådløse nettverket på min Mac er en av dens aller sterkeste sider. Min far og min søster har begge up-to-date bærbare PCer, men forskjellen fra dems og mitt leketøy er at jeg finner *sjekke* 8 trådløse nettverk mens dem ikke finner et eneste ett. På skolen er jeg eneste i klassen om kan logge meg på det trådløse nettverket fra hvor-som-helst på skolen. Det er rett og slett helt superdupert! Og alt skjer automatisk! Selv om jeg selvfølgelig kan velge selv tar det opp til 5 sekunder så har Macen lest gjennom lista med nettverk, filtrert de krypterte ut og valgt den med best dekning. Deilig... Edit: Subjoktivt 7388750[/snapback] Hvor stort er egentlig 13" skjerm? Kan man sammenligne det med noe. Så noen på bussen med en PowerBook, og den så altfor liten ut...
ttt Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Tok det eg hadde for handa. Skjermen er omtrent eit DVD cover i høgda og eit DVD cover liggjande pluss eit DVD cover ståande i lengda (litt mindre). Ei dårleg forklaring, men forhåpentlegvis gir det deg eit visst inntrykk.
StianGH Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva skal du bruke skjermen til? Mail og surfing? Tekstskriving og chatting? Se på bilder og høre på musikk? Til dette fungerer skjermen ypperlig. "Casual use" liksom.
Donnald Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Hva skal du bruke skjermen til? Mail og surfing? Tekstskriving og chatting? Se på bilder og høre på musikk? Til dette fungerer skjermen ypperlig. "Casual use" liksom. 7429928[/snapback] OG se på film! Er den "stor nok" til det? Og hvor stor er skjermen på PoweBookene? De ser veldig små ut!
ttt Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Det går heilt greit å sjå film på den ja. Om eg ikkje tek heilt feil har den minste Powerbooken 12" skjerm.
Donnald Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Det går heilt greit å sjå film på den ja. Om eg ikkje tek heilt feil har den minste Powerbooken 12" skjerm. 7434333[/snapback] Men hva porgramvare får man med ved å kjøpe MacBook på apple.no? Word og sånn?
ttt Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Du får med ein 30 dagars prøverversjon av Word, Excel, Powerpoint og Entourage. Det følgjer og med ein prøveversjon av iWork (30 dagar). Ellers er det vanlege program som nettlesar, enkelt skriveprogram og andre ting du ikkje viste at du trengde. Er det noko du saknar finn du sikkert eit tilsvarande gratisprogram på Internett.
magnus Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Donnald: Du spør om veldig mange spørsmål som står veldig godt forklart på apple.no
Donnald Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 Jeezus! Jeg bestilte den på tirsdag, og antatt ankomsttid er 21 desember! Med juletid osv kommer den vel ikke før etter jul! Kunne advart meg!
magnus Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Donnald: Kunne advart meg! hva faen mente du med det? Folk svarer pent på det du lurer på og så er du frekk nok til å si det. Enten er du stokk teit, eller så er du sløv og leker bare.
StianGH Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Eller kanskje det var et lite snev av sarkasme der magnus? Det tror jeg
Donnald Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 Eller kanskje det var et lite snev av sarkasme der magnus? Det tror jeg 7461113[/snapback] Ja, vil gjerne påpeke sarkasmefaktoren, "magnus". Jeg har bare aldri ført opplevd så lang leveringstid. Og jeg er oppriktig takknemlig for all hjelp, til og med din "magnus", jeg ønsker deg en god jul! God Jul alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå