Goliath Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 (endret) Dette er noe jeg egentlig har lurt på lenge. Jeg har høytalere koblet oppmot PCen med egen justeringsboks for volum, Windows har sin egen høytalerikon i høyre hjørne for volumskontroll og musikkavspilleren har sin egen volumskontroll. Hvordan skal disse stå for i forhold til hverandre for å få utnyttet alt maks? Litt usikker på hvor denne skulle poster men prøver lykken her Endret 27. november 2006 av Zande
Akidon Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 For best mulig kvalitet er det vell greit å ha full signalstyrke fra lydkortet dvs å ha volumet i windows på full guff...
endrebjo Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Det er vel enkelte som mener at 90% på lydkortet gir best lyd.
qualbeen Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Hvordan [...] få utnyttet alt maks?7367643[/snapback] Maks lyd vil jo tilsvare full guffe over alt. Ok da, får vel lete fram godviljen min (veit jeg har den her en plass), så du ønsker vel best kvalitet på lyden vil jeg tro..? Tja, prøve seg frem? Kan hende det varierer fra lydkort til lydkort. Selv har jeg problemer med volumkontrollen på lave lyder - når jeg er på omtrent laveste lydnivå er det et stort sprang ned til enda lavere lyd. Men hvor ofte har jeg behov for ekstemt lave lyder? Sjeldent! Og skulle jeg ha det kan jeg skru ned windows-bryteren i stedet.. Kvalitetsmessig merker jeg ikke mye på hvordan kontrollene er stilt inn, men så er jeg ikke så kravstor heller.. Grunnet volumtaster på tastaturet mitt (som jeg bruker fremfor å måtte flytte hånden 40cm bort til høytalerne) har jeg som default windows-bryteren nedenfor middels, slik at jeg har en del å gå på hvis jeg ønsker høyere volum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå