Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Det første jeg gjør med servere er å rive ut all kjøling, bytte kjølere og vifter.

De tykke greienen du ser der er 67ish db gjerne x 6-9^^

 

Til og med backupstrøm ol får motstander^^

Ikke rart jeg ble kastet ut av serverrommet hjemme

 

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med kjølerørene som stikker opp tipper jeg det asa.

Dette er G34 narrow 92mm

Kjøpte 120mm x 4 for 4000kr men nei da 1 cm for høy^^

 

+ Stille

- G34 socekt 4 er HELT inntil kabinettet........ Med disse kjølerene må ene kjøleren da snues 90 grader og ha på en vifte...Det begrenser klokkinga, men er perfekt på stock.

 

Alternativet er 4 kjølere fra Dynatron, de passer i U3 tipper jeg og er 50 ganger stillere en passiv med kabinettstrøm eller U1-kjølere.

http://www.dynatron-corp.com/en/product_detail_1.aspx?cv=&id=266&in=0#

 

Intel har mye bedre avstander på socketene og har billige, gode, større og stille rackkjølere.

Endret av War
Lenke til kommentar

Sjekk ut liggende lave noctua^^

Etter å ha byttet kjølere og kjøt normale vifter til kabinettet ble serverene stille.

De 5 x 67db-viftene som fulgte med bråkte som et jetfly. Klarer ikke rope så høyt som de hylte en gang.

Med tanke på at 3db ned er en halvering i lyd så merker man forskjell på 67 og 30-40^^

Lenke til kommentar

Ett er montert i tak, resten er bare satt opp og klare , men står på serverene.

Tar 50 år å legge strøm og nett over takplatene^^

Skulle hatt PoE.

Må nok bruke 100 timer til her så blir det selvkjørende.

Leier i et kjøpesenter^^ Burde fått rabatter pga 1995-look, men det er plass og vent og alarm , nett og vekter samt isolert fra folk så bedre en hjemme hvor jeg og hardwaren ble kastet ut

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, det var ikke alle planker som fikk en helt airtight seal, ble liksom en gløppe mellom to punkter, løste seg jo med en skrue i mellom, men ser stygt ut og gjør vel også konstruksjonen vesentlig svakere, ikke at det er et problem da den er insane solid da den er bygd i 2x4"

 

Hjulene sitter så bredt de kan hvor de fremdeles opprettholder 360° rotasjon

 

UqmP6py.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har da lite penger til slikt (har tigget og enveissamarbeidet med War), men drømmer kan man ha.

Riktignok er alt satt sammen på komplett, i realiteten ville jeg selvfølgeligvis bestilt andre og bedre deler fra andre butikker, men framfor 1000 handlekurver kan dere få basic sketch i én:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1445258&su=6DF65774-AEA0-4CD6-8E56-9BFA99771810

Basic plan: 2 rack, ett for servere, lagring og sentralt nettverk, og ett for high-performance og varme saker (som folding@home).

Inkluderer 3x 4U-servere med totalt 12 290X, kan sikkert velge 780Ti istedet, men nå ble det nu dette :) Kan gi omtrentlig 2.1 - 2.5 millioner PPD på under 3500 watt! :)

Poster sikkert en jallabeskrivelse av alt senere.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...