Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ny RAID controller på plass, en disk til har ryki mens jeg har ventet aw yeah! 50% failrate etter 2 år.

 

Høres litt ut som om du har en strømforsyning som tar knekken på ting hvis 4 disker og 1 raid kontroller har dødd på kort tid ?

 

 

Håper ikke det.

 

Kjører ganske dyre Supermicro PSU'er i den. Nå er det kun seagate som dør da, samsung som har sitti der langt lengre kjører knirkefritt. Samt andre PCIe kort som tunerkort til 10k, så håper ikke de ryker, har fått et nytt slik på forsikring før.

Lenke til kommentar

 

 

jeg regner med det følger med gode garantier på slike dyre kort?

Egentlig ikke en prosess jeg vil gjennom da det ikke selges i Norge og kommer fra Tyskland.

 

Hadde det vært et kort til 10k hadde jeg lett kjørt en garantisak på det uansett.

 

Vel nå er det ikke gått i stykker og jeg regner med at feil på PSU fra en annen produsent ikke vil dekke skader på et kort fra en helt annen produsent igjen. Grunnen til at jeg kjørte forsikring sist gang var at det var min feil, det var midt i en flytteprosess og jeg løp over en kabel.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne bidra med noen bilder siden det er det tråden egentlig handler om =)

 

Min gamle filsrv, quad single core opteron, 5U Chenbro kabinett. Hovedkort ble ganske fort byttet ut til noe mindre strømkrevende.

IMG_3115.JPG

 

 

 

Sånn ser ting ut nå, har nettop flyttet så serverene har ikke fått noe permanent sted å være enda.

IMAG0037.jpg

 

Nederst er en Supermicro 2042G-TRF med quad Opteron 6128 og 64GB ram. Brukes som ESXI server.

 

Over der en Supermicro 846 med X8DTH-6F hovedkort, dual L5520, 48GB ram og 10x2TB + 10x4TB i raidz2. ESXI box 2 med filserver som en virtuel maskin.

 

Mye nettverksrot siden jeg holder på å ta Cisco CCNP sertifisering.

IMAG0036.jpg

 

2042G-TRF uten lokk:

IMG_20130614_093537.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...