Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brukes primært til utvikling av Draco GNU/Linux.

 

Server nr.1 brukes til testing av pakker, server nr.2 kompilerer pakker 24/7, server nr.3 er master server for distroen, alle pakker, filer, svn, backup osv ligger der.

Meget pent oppsett, men slik må det vel være når man mekker egen Linux distro ;) Føler du at noen av serverne blir flaskehals i operasjonene dine?

Lenke til kommentar

Fjernet 5,25" rammen fra 4U-kabinettet, og laget meg et slags harddisk-oppheng.. det er rett og slett to trebiter fra en persienne jeg hadde liggende, med hull til å feste diskene. Slik det er på bildet er det plass til 11 disker, men jeg skal lage to nye biter. Da blir det enten plass til 10 (for bedre luftflyt), eller 12 (for bedre diskplass :p). I bakkant står 4 x 80mm vifter som sørger for god nok kjøling. Fungerer veldig godt, men får se om ikke designet blir oppgradert etterhvert.

 

post-67347-1204792701_thumb.jpg

 

post-67347-1204792721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hehe, nei kun til privat bruk. Deler ikke en fil jeg. Sitter på en 12000/2000 linje, men laster kun ned til mitt eget bruk. Bruker ikke fildelings programmer, og har aldri gjort det heller.

Alt jeg laster ned er fra usnet (news). Men laster vel ned ca 150-200 GB pr måned...så må ha litt plass vet du... :D

 

Hva faen laster du ned a?:p haha 150gb - 200gb er sykt:P vil gjerne vite hva du Downloader=)

 

-Infums-

Lenke til kommentar

Går fort noen GB da ja, må holde tilbake de siste 10 dagene for ikke å bryte 3TB-grensa på dedicated serveren jeg har.

 

Men da går det jo 3GB på hver GB da.

 

1GB nedlasting, 1GB opplasting, og 1GB nedlasting fra DC til hjemmePC

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

La meg presentere Enigma.

 

00069.jpg

00072.jpg

 

Fungerer som filserver for meg, samt at den deler ut home-partisjonen via NFS til desktopPC-en som booter på et CF-kort. Den blir også brukt som utviklingsserver for webtingene jeg driver med. Kjører Ubuntu Server 7.04..

 

Har også ent 1U rackserver som ikke er i bruk for øyeblikket, og to "halvdefekte" (begge mangler disker og drevrammer. En av de mangler CPU, mens den andre har 1 av 2 CPU-er. Om noen er interessert i å hente de to som er delvis fungerende så si ifra. Er Compaq DL360 G2 tror jeg (P3 1,3ghz) ;) )

Lenke til kommentar
Nei, bilde av host-maskina selvfølgelig :thumbup:

 

njaaa får gjøre det når jeg kommer hjem :p er litt rotete atm. kjøpte en lian-li drevkjøler til å ha i 5,25" brønn med 80mm vifte i front. hadde planer om å bytte ut denne med en 80mm delta som jeg nå har gjort, men den er vist for stor :/ så diskene går ikke så langt inn som de burde slik at jeg får skrudd de fast ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Plukket frem min lille server, for å gi den sin halvårlig støvtørk.

 

Tok noen halvdårlige mobilbilder samtidig.

Ryddig og pent!

 

Jeg flyttet filserveren inn i et 4U I&S da det kom fra Netshop i går. Sammen med 3 x I&S drevrammer (3 disker i 2 5,25"-slotter med 80mm vifte) ble jeg veldig fornøyd. Den andre serveren ble da flyttet inn i Chieftech 4U'et som ble ledig. Har ingen bilder for hånden, men kommer så snart jeg har ryddet litt på kontoret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...