Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og stusset litt på det

Vi har liksom 14/1,2 Mbit her i huset og vi er 4 leiligheter

da lurer jeg på om hvordan det går med 250 leiligheter og 4/2 mbit linje

 

og i det skapet der er det ikke 250 porter eller 250 kabler .

har du ett skap til da ?

 

 

-Djgunnah

 

Edit : I skapet så er den øverste switsjen 48 port med 2 uplink , ikkesant ?

Den under ser ut som er lik ...

 

Da får vi 48+48 = 96 porter .. Stemmer det ? ( da har jeg ikke tatt med uplinkene men de brukes uansett ikke til leilighet`er , normalt sett )

 

Mangler litt da :whistle:

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar
Får vel slenge meg på denne tråden også.

 

Min server er en IBM Server Netfinity 7600 maskin.

4x550 mhz xeon prosessor.

4gig ram

6xSCSI disker.

 

Kjører faktisk ingenting på den nå, men det blir et privat webhotell for venner å kjente.

 

 

Linje 6/6mbit, men kommer til å opgradere til 43/34mbit.

 

Bilde:

 

post-10954-1169319947_thumb.jpg

7764127[/snapback]

nice, hva ga du for den ?

8668577[/snapback]

Jeg fikk den av jobben.

Lenke til kommentar

Nå er endelig min filserver oppe og går. Sikkert noen som føler seg en smule kopiert :p

 

post-41328-1180525006_thumb.jpgpost-41328-1180525035_thumb.jpg

 

Er ikke så svære greiene ennå, men duger til sitt bruk.

 

Herdware:

FSC 478 HK

P4 1,7Ghz

512MB RAM

nV Quadro 2

Adaptec 29160

Sil 3114

4x500GB Samsung T166 (SW Raid 5)

1x36GB Seagate Cheetah 10.1

 

3x250GB WD som i dag står i hovedmaskinen skal på sikt flytte inn i serveren også!

Lenke til kommentar
Flott server det. Sw raid, hvordan fungerer det? Linux eller windows?

8740748[/snapback]

 

Brukte FreeNas en stund, men hadde gjentagende problemer med stabiliteten på Raid 5 (Prøvde også raid 10 og JBOD uten at det var noe bedre).

 

Så jeg bet i det "sure" eplet og satt meg ned med Ubuntu. Det går faktisk ikke så lang tid å komme inn i det, om en bare vil.

 

Bruker mdadm til et raid 5 array, samba og Open SSH til å styre greiene med. Funker fint sålangt, ganske mye mer stabilt enn FreeNas (har aldri hengt seg på 1 uke).

 

Det er også bedre støtte for Gbit kort i Ubuntu. Mitt nyinnkjøpte D-link kort til 150,- spenn fungerer bra nå, det gjorde det ikke med FreeNas.

 

post-41328-1180693908_thumb.jpgpost-41328-1180693917_thumb.jpg

 

Skaffet meg også et tøffere kabinett i bytte mot et hovedkort :)

Lenke til kommentar
masterboy: De viftene der har vel ikke stor virkning når de er innenfor døra ? :confused:

8758386[/snapback]

Er jo lufte hull i døra da, så kommer noe luft inn. Men får mer luft ved å ha døra åpen.

8758427[/snapback]

 

Det er helt riktig!

 

Men det ser mye bedre ut med dør enn uten :p

 

Nå har jeg montert de to vifteboksene slik at viften er nesten 2 cm fra døren når den er igjen. Da ble det litt bedre, men det beste er å ha døren litt åpen i alle fall! Samsung 500Gb diskene ligger på 27-30C med døren åpen og 32-34C med den igjen.

 

Jeg droppet også SCSI disken til fordel for en IDE og Quadro kortet mot et gammelt vifteløst PCI skjermkort. Utenom prosessorviften og PSU (som skal byttes) er det nå kun 12cm vifter, totalt 4 stk. Det ble mye mindre støy!

 

Edit: Jeg kunne jo ha byttet plexien med noe finmasket sort netting, er nemlig ikke noen stor forskjell på støy med dør åpen og igjen.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
masterboy: De viftene der har vel ikke stor virkning når de er innenfor døra ? :confused:

8758386[/snapback]

Er jo lufte hull i døra da, så kommer noe luft inn. Men får mer luft ved å ha døra åpen.

8758427[/snapback]

 

Det er helt riktig!

 

Men det ser mye bedre ut med dør enn uten :p

 

Nå har jeg montert de to vifteboksene slik at viften er nesten 2 cm fra døren når den er igjen. Da ble det litt bedre, men det beste er å ha døren litt åpen i alle fall! Samsung 500Gb diskene ligger på 27-30C med døren åpen og 32-34C med den igjen.

 

Jeg droppet også SCSI disken til fordel for en IDE og Quadro kortet mot et gammelt vifteløst PCI skjermkort. Utenom prosessorviften og PSU (som skal byttes) er det nå kun 12cm vifter, totalt 4 stk. Det ble mye mindre støy!

 

Edit: Jeg kunne jo ha byttet plexien med noe finmasket sort netting, er nemlig ikke noen stor forskjell på støy med dør åpen og igjen.

8758695[/snapback]

Du får faktisk mest ut av diskene om du holder dem på 42 grader celcius! Jeg holder 42 grader +/- et par grader på alle mine disker på serverne.

Lenke til kommentar
For noen flotte servere. Hva slags firma brukes disse for? Og i hvilken anledning?

8792236[/snapback]

Takk takk :)

 

Kan ikke ut med hvilket firma, men det er stort ;)

 

De brukes til det meste..

2x domenekontrollere og DHCP,

WSUS, OneBridge, Exchange, Backup, Helpdesk, Filservere, Citrix (fjernaksess), antispam-servere..

 

Tror det var alt ja. Og alle kjører Windows 2003, unntatt spamservern som kjører en strippa linux-versjon. Rommet er også avkjølt av et stort bråkende kjøleanlegg, som holder tempen i rommet på 22 grader :)

Lenke til kommentar
Tja, har bare en server kjørende.

 

Intel Pentium !-M 1,1 GHz

640 MB RAM

40 GB Hitachi TravelStar

Fast-ethernet tilkobling til en 4/0.8 Megabit-linje.

 

Brukes som web, ftp, mail, og mysql-server.

 

srvr0.jpg

srvr1.jpg

 

Står relativt inneklemt i et skap under ruteren.

 

Om den blir varm? Nei, aldri. Ironi ironi.

 

omg.jpg

8686320[/snapback]

Hva er det tempratur programmet du bruker? Trenger et selv til min server.

Lenke til kommentar

Nytt snadder i hus.

 

switcher_bak.jpg

2_stk_ovenfra.jpg

server_hk.jpg

 

har nå 3 U1 rackservere med følgende specs:

Dual Gbit NIC

P3 1,4ghz

768MiB ram

ingen disker :(

 

Har også 3 Cisco-switcher, men det ser ut som om kun en av de virker.

 

Om noen her vet hvor man kan få tak i drevrammer til Compaq ProLiant DL360 så skrik ut! (fant faktisk ingenting på ebay =/ )

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...