Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor har du fått de fra?

 

Veldig pene da. Kommer sikkert til sin nytte de. Selg en til meg :)

8897228[/snapback]

Et firma som ikke skulle skifte ut noe utstyr ;) (sier ikke noe mer enn det)

 

Mulig jeg vil kvitte meg med en av de. Så setter jeg i stand en til meg selv, og bruker den andre til deleserver. (De bråker noe sykt, bare så det er sagt.) Fant drevrammer på eBay nå, så kjøper 3 stykker. Må få skaffa meg en SCSIdisk nå.

 

edit: Firma skulle skifte ut utstyret (Muligens den styggeste typo-en ever)

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Mitt server rom:

post-21188-1182331838_thumb.jpg

Det er i kjelleren.

Der finnes det ikke varme, men det ligger på ca 23 grader nå.

På vinteren er jeg usikker, siden det ikke er så lenge siden jeg flytta alt ned dit.

Specs på servere:

 

Øverst:

P1 pc, mener det er rundt 200mhz.. kjører ipcop og brukes som router.

 

Til venstre på bilde:

2x AMD Athlon MP 1800+ cpu'er

256mb ram (skulle hatt mer ram, men må få tak i ecc brikker)

1x 34gb scsi disk, brukes til os

1x 160gb ide disk, brukes til downloads :p

Denne serveren kjører 2003 server, og brukes kun til downloads, + hamachi server for resten av nettverket + noen venner.

 

Den til høyre:

1x 2.4 ghz p4 cpu

384 mb ram (skulle hatt mer her også, men er tom for DDR-SD brikker)

1x 18gb SCSI disk (OS disk)

7x 250gb IDE disker, i RAID 5

Denne kjører også 2003 server

Ikke vanskelig å skjønne at dette er filserveren vel? :p hehe

 

Men et lite spm.. Noen som vet om det går an å få serverene til å logge seg på selv? Er litt plagsomt at når dem har kjørt windows update på egenhånd og restarter seg selv så mister jeg tilgangen på hamachi, helt til jeg selv går ned dit og logger på serveren

Lenke til kommentar

Flotte servere. Men står det ikke en til under de 2 på bordet?

Er det kjeller i et leilighetskompleks? eller i en enebolig?- ser litt ut som leilighet kjeller med hver sin bod.

 

Anngående pålogging, kan du ikke fjerne pålogginga og la den bare gå inn selv? Slik har jeg det iallefall.

Lenke til kommentar

Er en UPS som står under pulten, men denne har dårlige batterier for tida.. så dem er tatt ut.. den kutta med engang strømmen gikk.. eneste pc'n den klarte å drive i maks et minutt var ipcopen :p

 

Ang kjeller'n.. det er kjeller'n i huset vårt.. er ganske gammelt hus, derfor det er rein mur kjeller.

 

Hvordan har du fått til å fjenre påloggingen da? mener serveren klaget fælt om jeg prøvde å lage admin konto uten passord når jeg la inn windows :hrm:

 

Men også et annet spm.. kjører remote dekstop på flere pc'r her.

Når jeg logger inn på en pc med windows xp så blir den bruker'n avlogget om den er pålogget på pc'n.

Men på 2003 server kan jeg ha så mange jeg vil.

Så jeg lurer på om det går at jeg logger på serverene ifra dem, og om jeg logger på fra en anna pc så blir jeg avlogget på serverene og pålogget via en anna pc?

 

Litt vanskelig forklart, men skal prøve en litt bedre måte.

Si at jeg kjører dc++ og azureus på server'n og er pålogga med eget tastatur og skjerm på serveren. men så vil jeg sjekke hvordan det går med nedlastninga fra min egen pc, og logger inn på serveren ifra min egen pc.

Men da får jeg ikke opp dc++ og azureus, jeg får heller ikke starta dem siden en "annen" bruker kjører disse filene.

 

Så derfor vil jeg ha samme mulighet som i XP, at brukeren blir "flytta" til det eksterne skrivebordet.

For sånn funka det før jeg gikk over på 2003 server, da jeg kjørte XP istedet.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ang Logmein. Må man ha programmet på alle dataene som skal komme seg inn på min feks?

8907561[/snapback]

 

Du trenger bare og ha programmet på den pcen en skal ha tilgang til.

 

Noe som er kjekt for meg når jeg må forbi den nazi brannmuren de har på skolen, den liker og blokke det aller meste... ;)

Lenke til kommentar
Ang Logmein. Må man ha programmet på alle dataene som skal komme seg inn på min feks?

8907561[/snapback]

 

Du trenger bare og ha programmet på den pcen en skal ha tilgang til.

 

Noe som er kjekt for meg når jeg må forbi den nazi brannmuren de har på skolen, den liker og blokke det aller meste... ;)

8907821[/snapback]

 

Bare skriver du inn en IP da eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ang Logmein. Må man ha programmet på alle dataene som skal komme seg inn på min feks?

8907561[/snapback]

 

Du trenger bare og ha programmet på den pcen en skal ha tilgang til.

 

Noe som er kjekt for meg når jeg må forbi den nazi brannmuren de har på skolen, den liker og blokke det aller meste... ;)

8907821[/snapback]

 

Bare skriver du inn en IP da eller?

8907997[/snapback]

 

Nei du går inn på siden til logmein, logger deg inn, og da vil du få opp en oversikt over de pcene som du har som er online. Derfra kan du gå inn på de.

Logmein sitt installasjonsveiviser forklarer det meste

 

 

Men dette blir vel litt ot...

Lenke til kommentar
Men et lite spm.. Noen som vet om det går an å få serverene til å logge seg på selv? Er litt plagsomt at når dem har kjørt windows update på egenhånd og restarter seg selv så mister jeg tilgangen på hamachi, helt til jeg selv går ned dit og logger på serveren

8902913[/snapback]

 

Du kan vel sette opp hamachi som en tjeneste. Ett søk på google ga meg denne linken.

Lenke til kommentar
Men også et annet spm.. kjører remote dekstop på flere pc'r her.

Når jeg logger inn på en pc med windows xp så blir den bruker'n avlogget om den er pålogget på pc'n.

Men på 2003 server kan jeg ha så mange jeg vil.

Så jeg lurer på om det går at jeg logger på serverene ifra dem, og om jeg logger på fra en anna pc så blir jeg avlogget på serverene og pålogget via en anna pc?

 

8903092[/snapback]

 

Hvis du har en remotesesjon oppe på en annen pc enn den du sitter på kan du logge inn, gå i taskmanager, se på users og disconecte den du vil logge på. Så logger du ut med den du er koblet på, så inn igjen. Da skal du komme inn på den sesjonen hvor programmene kjører. Det jeg gjør hvis jeg har Remote desktop oppe på den stasjonære og vil inn fra laptopen.

Lenke til kommentar
Ang Logmein. Må man ha programmet på alle dataene som skal komme seg inn på min feks?

8907561[/snapback]

 

Du trenger bare og ha programmet på den pcen en skal ha tilgang til.

 

Noe som er kjekt for meg når jeg må forbi den nazi brannmuren de har på skolen, den liker og blokke det aller meste... ;)

8907821[/snapback]

 

Bare skriver du inn en IP da eller?

8907997[/snapback]

 

Nei du går inn på siden til logmein, logger deg inn, og da vil du få opp en oversikt over de pcene som du har som er online. Derfra kan du gå inn på de.

Logmein sitt installasjonsveiviser forklarer det meste

 

 

Men dette blir vel litt ot...

8908624[/snapback]

 

Hem a versjonene skal jeg velge? Og er det betalings prog?

Lenke til kommentar

åh, den falt ned... :!:

 

neida... :tease:

 

mangla vel disse harddisk holderene da, er jo eit om til den oppe.

 

Har kjøyrd slik sida september 06, stabil som bare det.

 

brukes til diverse nedlasting av ting og tang, kjøyrer ein irc bot sak på den...

 

er ein amd athlon 1.1 ghz med 768mb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...