Gå til innhold

Hva må politiet ha for å frata meg førerkortet?


xadox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klart han har driti seg ut... men har politiet lov til å ta fra lappen på andres observasjoner?

7365723[/snapback]

 

Tingen er vel at ambulansepersonell ikke går under "andre", men igjen så ville jeg forfulgt saken.

 

Et lovbrudd ligger jo klart, men det er IKKE nok til å miste lappen.

Seriøst, hvis du ikke får beholde lappen mister jeg all troen på all form for myndighet i Norge. :p

Lenke til kommentar
Klart han har driti seg ut... men har politiet lov til å ta fra lappen på andres observasjoner?

7365723[/snapback]

 

 

hvis de ikke stiller jeg vel godt? hvis ja har de fortsatt ikke bevis på at jeg har kjørt for fort. jeg lå litt over fartsgrensa men ikke nok til å miste lappen.

Lenke til kommentar
Klart han har driti seg ut... men har politiet lov til å ta fra lappen på andres observasjoner?

7365723[/snapback]

 

Tingen er vel at ambulansepersonell ikke går under "andre", men igjen så ville jeg forfulgt saken.

 

Et lovbrudd ligger jo klart, men det er IKKE nok til å miste lappen.

Seriøst, hvis du ikke får beholde lappen mister jeg all troen på all form for myndighet i Norge. :p

7365749[/snapback]

 

 

mister jeg ikke lappen er jeg veldig fornøyd :) hvis jeg mister den da blander jeg inn en advokat.

Lenke til kommentar
Tror ikke de har fratatt ham lappen, det er vel mer å regne som en midlertidig beslagleggelse til de finner ut hva de skal gjøre videre. Man hører jo ofte på nyhetene om at førerkort har blitt "rutinemessig beslaglagt inntil videre" selv om det ikke er sikkert at "offeret" har gjort noe galt.

7365761[/snapback]

 

 

jeg spurte ham pent om å få det tilbake på stedet. Da svarte han "Du kommer nok til å sykle en god stund fremover"

Lenke til kommentar

Har en kompis som prøvde en motorsykkel av en annen kompis for noen år siden. Han kjørte da i 120kmt i 30 sona (Ja det er skummelt, og han var idiot, men slik var det). Så var det en som ringte inn og anmeldte det, og de ringte da til kompisen min, og sa at han ikke hadde noe førerkort lengre.. Han tok saken videre å sa at han faen ikke hadde kjørt noen motorsykkel osv, og siden de ikke har bevis, så fikk han førerkortet tilbake!

 

Du skal bare stå på ditt, siden de ikke har noen form for bevis, annet enn en muntlig anmeldelse! Bare si at ambulansen ikke lå i mer enn 90, og du hang deg på. De har ikke bevis for hvor fort han kjørte! Så nekt, og prat ord mot ord. Politiet bruker bare en masse skremselspropaganda, for å virke tøffe!

Lenke til kommentar

Du må bare krangle. En kompis av meg ble fratatt førerkortet for akkurat det samme. Fulgte etter et uttrykningskjøretøy i uttrykning.

 

Han fikk det tilbake dagen etter, han var innom politistasjonen og nærmest forlangte å få det tilbake siden de ikke hadde noen måling.

 

De kan maximum beholde kortet ditt i 3 uker før de må ta ut tiltale hvis du ikke godtar beslaglegging.

 

I disse situasjonen er veldig svevende siden politiet har ingen konkrete forhold å holde seg til. Det eneste de har imot deg er ambulanseføreren sitt ord, dog de vil nok holde en knapp på han foran deg så det er ikke lurt å lyve. Men han kan vanskelig vite hvor fort du kjørte så det er nok sjansen din i denne saken.

Lenke til kommentar

Jeg var innom stasjonen i dag og pratet med dama i skranken. hun ringte han som tok fra meg lappen og han sa at kronvitnet hans var ambulansesjåføren.

 

Grunnen han sa var at jeg hang på ambulansen og ot jeg råkjørte.

 

Så sa hun at jeg måtte vente i 3 uker før saken kommer for retten og at jeg måtte være uten førerkortet imens.

 

Så tok jeg turen til en advokat som er spesialist på trafikksaker og han sa til meg at han skulle finne ut hvilken jurist som hadde saken og at han skulle kreve tilbake førerkortet umidelbart. Så sa han at INGEN lov sier at man kan miste lappen på slikt grunnlag som de har mot meg nå.

 

Jeg skal til advokaten i morra og sjekke hvor jeg ligger ann nå...

Lenke til kommentar

pratet akkurat med advokaten og han pratet med juristen som hadde saken i morges. hun har sendt sakev videre til retten. Hun mener at jeg bør miste førerkortet i 8 mnd + 25 000 i bot (!)

 

Advokaten har ikke fått papirene ennå men får dem så snart retten får dem. Da kan han sette seg mere i saken og se på hva som er skrevet fra deres side og gå utifra det.

 

Om politimannen hadde hatt bevis på at jeg kjørte i 120 i 80 sonen hadde ikke han vist det til meg på stedet? Nå er jeg redd for at han skal plante noen teite bevis elle noe slikt. Jeg var ALDRI oppe i 120 på den strekkningen!

 

Oppdaterer saken så fort jeg finner ut noe mer.

 

mvh xadox

Lenke til kommentar

snuten gjør hva faan de vil, og ja pass på at de ikke fabrikerer beviser, det gjorde de mot meg :@

det er dritkjipt å ikke ha lappen ass.

25000, mer enn jeg fikk det, ifølge snutefaan hadde jeg 99 i 60'n 8 mnd uten lappen og 10000 i bot til tross for at jeg er lærling og tjener lite og trenger bilen i jobben.

søndre buskerud?

hvilken saksbehandler har du?

Lenke til kommentar

jeg lå som sagt flere ganger ikke i rompa på ham... kjørte en kassebil jo!

 

Ingen saksbehandler i Søndre Buskerud. En jurist fra romerike som heter Wenche Sørensen foreslo boten og straffen og sendte den til retten i dag. Advokaten min får den i morgen så ser jeg hva han kan gjøre for å hjelpe meg.

 

Mister jeg lappen i 8 mnd er jeg nødt til å kjøre for ikke å miste jobben min! :(

Endret av xadox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...