Gå til innhold

Bundesliga-tråden


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Utrolig vanskelig for meg å si hvor vanskelig de er å slå i forhold til tidligere, men med tanke på at motstanderne ikke får ha ballen i det hele tatt er de nok et hakk verre nå.

 

Fotballen BM spilte under Heynckes er noe av det beste jeg har sett noen gang. BM nå likner stort på Barcelona under Guardiola, bare litt hurtigere.

 

Edit: for å komme med min egen mening på BM for tiden, så er de verdens beste fotballag. De er så latterlig gode.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Mye rykter om at Klopp ønsker å trekke seg fra sin stilling hos Borrusia Dortmund. Hva skal han og ikke minst klubben gjøre nå da?

 

http://www1.skysports.com/football/news/11899/9806394/jurgen-klopp-may-be-ready-to-leave-borussia-dortmund

 

 

For de av dere som kan tysk, så har Bild en svær sak om akkurat det samme; "Klopp will nicht mehr"

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/klopp-bittet-bvb-um-vertragsaufloesung-40552596.bild.html

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg tror det er det riktige å gjøre, for begge parters del. Det er åpenbart at det ikke fungerer lenger, og det ser ikke ut som Klopp klarer å snu skuta skikkelig. Om han er for taktisk sta og prinsipiell, eller om han rett og slett er for taktisk begrenset er vanskelig å si, men det har vært liten tvil om at de aller fleste tyske lag har klart å kontre Dortmunds taktikk/strategi. Han kunne muligens fått en siste mulighet og se hva han får gjort i sommer, men det virker jo isåfall ut som at det de er blitt enige her, og jeg kan godt se for meg at Klopp kan være utbrent, som det har blitt spekulert i. 

Hva han vil gjøre nå er ikke godt å si. Om han vil ta en pause, eller om han kjører rett på, men det er vel uansett liten tvil om at England er det mest sannsynlige stoppestedet. Så må man jo også se an hvilke klubber som faktisk er aktuelle for tiden. City er vel på randen til å sparke, og de trenger nok å fornye troppen sin, men jeg kan likevel ikke helt se for meg den matchen.

 

For Dortmund sin del tror jeg de vil prøve å gå litt tilbake til røttene, ved å droppe dyrere signeringer, og heller satse på det de har gjort tidligere. Kjøpe billige unggutter, satse på akademiet, og gjøre dem til stjerner. De må kvitte seg med dødkjøtt, og la unggutta få sjansen. Neste trener blir nok Tuchel. Det er interessant, fordi han er en slags motsetning til Klopp. Han virker ikke som den energiske kompistypen som Klopp er, men en mye mer kalkulerende taktiker. Men det tror jeg likevel er noe Dortmund trenger for øyeblikket. Hans sterkeste side er vel at han regnes som et taktisk geni, og han er ung. Han vil bringe mer taktisk variasjon og kynisme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...