Gå til innhold

Bundesliga-tråden


Ksungam

Anbefalte innlegg

Siden det er en for Serie-a, så hvorfor ikke en for Bundesliga og? Noen som følger med på den? Liker denne ligaen pga den har mange bra lag, mange offensive lag, og synes hele ligaen oser av god stemning :) Vises det foresten noe bundesliga på norsk tv for tiden?

 

Favorittlaget mitt er nå hvertfall Bayern, noe de har vært i mange år nå. De ligger for tiden på en 3. plass, 3 poeng bak serieleder Schalke, og 1 poeng bak Bremen. Jeg har troen på at Bayern skal vinne i år, og tipper Bremen knepent bak dem, men vinner Bremen blir jeg heller ikke sur. ;)

 

Bremen er jo i slag for tiden, med 3-0 over Bielfeld, og seier over Chelsea i Champions league. I den formen de er nå, tror jeg ikke det er umulig at de slår ut Barcelona fra CL. Det hadde vært konge!

 

http://bundesliga.de/en/

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke er noen stor supporter følger jeg litt med på tabellen og holder smått med nyopprykkede Alemannia Aachen. Har slekt i byen Aachen, så jeg må nesten det. De startet sesongen veldig positivt om jeg ikke husker feil, men dabbet litt av nå. De holdt faktisk på å ta et par poeng fra Bayern, men sistnevnet klarte så vidt å hente hjem full pott. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen som har vært i Gelsenkirschen?

Fantastisk arena <3

7691910[/snapback]

 

Var du der under vm? :)

 

Får prøve å få tråden litt mer aktiv igjen da... Ser ut som det blir vanskelig for Bayern i år, Bremen er heite(!!) nå, og Schalke er og bra. Så på Bremen - Besiktas i en eller annen vintercup på Eurosport på mandag. Begge lagene virket litt rustne etter julepausen, men det hindret ikke Bremen til å leke seg til 4-0 :) Selv unner jeg de 1. plassen i Bundesliga i år, etter at de desverre røk ut av CL. Der er det Bayern som skal vinne! :D

Lenke til kommentar

Strengt talt så er de ikke i Bundesliga men jeg tenkte at dette var det eneste stedet det kunne passe i. Jeg heier på FC St. Pauli i Regionalliga i Tyskland. De kom på en 6. plass sist sesong :w00t: De er kjent over hele verden for å være det første tyske laget som nektet nazister inngang på kampene.

Lenke til kommentar

Ja, det er et ganske kjent lag også fordi de er så eksentriske. Presidenten deres er homofil, og fansen deres er visst temmelig gærne, og kalles piratene :p For noen år siden hadde ikke klubben råd til å betale en lisens eller noe sånt, så da stilte fansen opp og samlet inn pengene :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Bayern München har nå sikret seg kontrakten til Marcell Jansen, ventrebacktalentet som blant annet Barcelona og var ute etter, og de har mest sansynlig sikret seg Ribery og :D Altintop (Tyrkeren som scorte 2 mot Norge), Schlaudraff skal også til oss, men vi får se hvor mye spilletid de får slik som Bayern handler inn verdensstjerner ;)

Den Ghanesiske duellsterke defensive midtbanespilleren Appiah linkes også til Bayern, og han skal være tilgjengelig for "kun" 12 mill euro i forhold til Hargreaves som vi cashet inn det dobbelte på :D Luca Toni skal fortsatt være nær en overgang, og Klose kjemper hardt imot Bremen styret som ikke vil la han dra til rivalene i Müncen.

 

Det er vanskelig å oppdrive konkrete ting, da Bayern prøver så godt de kan å holde ting hemmelige. Ribery gikk jo også ut i media for litt siden og sa en overgang til Tyskland var utelukket. Og her om dagen sa Quaresma det samme, det var for "kaldt" i Tyskland, men han ville gjerne spille i England :roll: Er dette også for å skjule en allerede sikker overgang?

 

Det blir nå i hvertfall en meget spennende transfersesong for meg og andre Bayern fans, og fy f*** som jeg gleder meg til neste sesong :love:

Lenke til kommentar

Toni til Bayern

VG

 

Ser ut som det blir bra med spisser i Bayern neste sesong. Men nå kan jeg ikke se for meg Klose der, siden Toni er klar. Blir litt feil med to verdensklasses targetmenn + spillere som Podolski, Schlaudraff og Makaay, Pizarro og Santa Cruz. Hvem skal tåle benken? Men når det er sagt så har jeg hørt at fremtiden er usikker for både Santa Cruz og Pizarro. Og med Toni på plass vil vel Makaay brukes mindre og mindre.

 

Og så blir jeg veldig overrasket om Ribery går til Bayern. Han har uttalt at han vil ha CL-fotball neste sesong, og det får han jo i Marseille, men ikke i Bayern, så det ville vært en ganske ulogisk overgang. :hmm:

Lenke til kommentar
Toni til Bayern

VG

 

Ser ut som det blir bra med spisser i Bayern neste sesong. Men nå kan jeg ikke se for meg Klose der, siden Toni er klar. Blir litt feil med to verdensklasses targetmenn + spillere som Podolski, Schlaudraff og Makaay, Pizarro og Santa Cruz. Hvem skal tåle benken? Men når det er sagt så har jeg hørt at fremtiden er usikker for både Santa Cruz og Pizarro. Og med Toni på plass vil vel Makaay brukes mindre og mindre.

 

Og så blir jeg veldig overrasket om Ribery går til Bayern. Han har uttalt at han vil ha CL-fotball neste sesong, og det får han jo i Marseille, men ikke i Bayern, så det ville vært en ganske ulogisk overgang. :hmm:

8730062[/snapback]

 

Pizzaro er allerede solgt til Juventus, og kjempetalentet Santa Cruz som aldri slo igjennom skal også vekk. Samtidig går det rykter om at Maakay skal tilbake til PSV, noe som jeg synes er veldig synd, så mye som han har bidrat med i Bayern. Håper det bare blir på lån, og at han kommer tilbake til klubben som trener eller noe senere :) Men Luca Toni, Podolski og Maakay/Klose kan bli et dødelig angrepsvåpen, å som jeg håper :dribble: Schlaudraff som du nevnte kan spille både spiss og offensiv midtbane, så det blir temmelig fullt der oppe ja. Så vidt jeg har forstått er overgangen til Ribery så godt som sikret, men man vet jo aldri om det bare er oppspinn fra media...

 

Blir også spennende å se hva de 3 CL-klubbene skal hente inn av forsterkninger til neste års CL-sesong. Noen burde de i hvertfall hente inn, om de skal ha håp om å klare seg bra. Bremen er vel det laget med sterkest stall, selv om Klose gjerne vil bort. Men de har jo fortsatt Markus Rosenberg, som de hentet i vinter, samt flere andre gode spisser. Synd det bare ble en 3. plass på de i ligaen, hadde det ikke vært for denne lille perioden med dårlig spill så hadde de vunnet veldig fortjent. Men all honør til Stuttgart, som stort sett bare utvikler spillere selv, og ikke har råd til å kjøpe verdensklasse spillere slik som Bayern.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...