ResidentDante Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Kanskje det har blitt gjort før, men la oss lage noen lister over ting som irriterer oss i spill generelt! 1. Loading. Ja, jeg vet det var verre med de stakkars ungdommene på 80-tallet som satt med kassetter og spolte spillene til riktig brett, men jeg fikk øynene opp for loading med PlayStation 1. Man sitter der og venter på at spillet skal starte og er ivrig å begynne etter å ha valgt bil, bane og figur og så må du sitte å måpe på en ubrukelig skjerm i et halvt minutt før morroa begynner! Frekkest av alt er de loadeskjermene som prøver å være spennende, enten med snurrende cd animasjoner (JA SKJØNNER AT CD'EN SNURRER INNI DER!) eller med ordet "Now" foran loading, altså "now loading". Vi fatter liksom at den loader NÅ, hva ellers skulle det vært liksom? "Loading tomorrow" ? ENDA frekkere er de som bytter ut ordet loading med noe annet, f.eks. "Initializing", så DUMME er vi ikke at vi ikke fatter at det er loading. Gi oss bedre loadingskjermer sier jeg (om vi absolutt må ha de), enten med tilfeldige vitser å lese på (alle barna hadde wii, unntatt lille per han hadde tre-seksti) eller lettkledde bilder av Lara Croft. Mulighetene er mange! 2. Opplæringsmoduser det er UMULIG å hoppe over! Generelt hater jeg å bli opplært i et spill, men når de absolutt skal TVINGE deg gjennom et totalt drittkjedelig opplæringsbrett (gjerne med pappaktige omgivelser som skal gi "the feeling of a training facility"), hvor de MASER om hvilke knapper du kan trykke (du har glemt halvparten av de når opplæringen er ferdig uansett) og hvilke funksjoner som er tilgjengelig (du kan sparke OG hoppe samtidig...FASINERENDE), blir jeg bare irritert. Spesielt om spillet er en oppfølger: JEG SPILTE ORGINALEN JEG TRENGER IKKE BLI OPPLÆRT IGJEN! Eller et vanlig type spill, liksom opplæring i at man skal trykke på en knapp for å kjøre en bil fremover?! HALLO! VI ER IKKE TILBAKESTÅENDE FOLK! 3. Meldinger som "Saving data. Do not pull out memory card!" eller "Do not turn off console while saving". Nok engang en totalt meningsløs beskjed, vi tar liksom ikke å trekker bort kaffekoppen når vi heller kokende vann nedi, hvorfor skulle vi dra ut minnekortet mens den lagrer data?! Hvem er så bak mål at de gjør dette? Speak up now, you retards! 4. Laservåpen. Du har kjempet deg gjennom mye av spillet, hatt det morro med å mose skallen til fiendene med snikskyterrifler fra 2 mil unna, klistre dem opp etter veggen med pumpehagle og fått dem til å danse som rundt som en gal dokke med maskingevær, SÅ, ENDELIG, får du tak i "the ultimate weapon" og det er......et.....laservåpen. Det er bare nedtur DELUXE og aller verst er om det skyter rosa stråle. Laservåpen er bare så tragiske at det ikke finnes ord i mine øyne. De skyter utrolig trege skudd (som man lett kan dukke under), lyden er pinglete (zapp, zapp...OH I'M SO SCARED) og det er bare så fjerntliggende at du ikke får forhold til om det er farlig eller ikke. Laservåpen bare minner meg om billige "made-in-china" plastpistoler man hadde da man var snørrunge...og selv da var det mye mer "lame" enn kruttlappistolene de eldre gutta hadde... 5. Multiplayerspill som er så tynne gameplaymessig at de lar en totalt nybegynner vinne over en som er god. Se for deg situasjonen: Du har kjøpt deg et nytt slåssespill, du har øvd i ukevis. Lært deg komboer, triks og perfekte slag. Så kommer en kompis på besøk (han/hun spiller generelt veldig lite), du tilbyr å spille det, i håp om å tørke fliret av ansiktet hans/hennes med å KNUSE dem i spillet. Ikke snarere enn første omgang blir du totalt most av nybegynneren fordi spillet er så latterlig satt opp at den tillater feige triks og lar kompisen din sitte å hamre tastene løse på kontrolleren og faktisk VINNER over deg. Ikke bare en gang, neida FLERE ganger. Være seg slåssespill, FPS spill eller bilspill, det er UFATTELIG irriterende å bli slått av nybegynnere!
firberblad Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Legg til mellomsekvenser du ikke kan hoppe over.
Isbilen Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Bilspill som ikke lar deg restarte løp uten å laste hele skiten på nytt.
Mr. Purple Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 5. Multiplayerspill som er så tynne gameplaymessig at de lar en totalt nybegynner vinne over en som er god. Se for deg situasjonen: Du har kjøpt deg et nytt slåssespill, du har øvd i ukevis. Lært deg komboer, triks og perfekte slag. Så kommer en kompis på besøk (han/hun spiller generelt veldig lite), du tilbyr å spille det, i håp om å tørke fliret av ansiktet hans/hennes med å KNUSE dem i spillet. Ikke snarere enn første omgang blir du totalt most av nybegynneren fordi spillet er så latterlig satt opp at den tillater feige triks og lar kompisen din sitte å hamre tastene løse på kontrolleren og faktisk VINNER over deg. Ikke bare en gang, neida FLERE ganger. Være seg slåssespill, FPS spill eller bilspill, det er UFATTELIG irriterende å bli slått av nybegynnere! På hvilket spill har dette skjedd? . Er veldig enig med deg på alle punkter utenom dette.
blackbrrd Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 x antall splash screens du må trykke deg igjennom hver gang du starter spillet. kopibeskyttelse som krever cd/dvd i og bruker kjempelang tid på å lese fra cd/dvd-en. kopibeskyttelse som bytter ut cd/dvd drivere på pc-en for å fungere og ikke avinstallerer seg når man avinstallerer spillet.
OnetroM Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Enig i masse her, også mellomsekvenser som nevnt av Blackdrrd. Ikke glem dialoger som man ikke kan avslutte. Ved andre gangs gjennomspilling trenger man ikke høre alle de samme historiene helt gjennom HVER gang. 3. Meldinger som "Saving data. Do not pull out memory card!" eller "Do not turn off console while saving". Nok engang en totalt meningsløs beskjed, vi tar liksom ikke å trekker bort kaffekoppen når vi heller kokende vann nedi, hvorfor skulle vi dra ut minnekortet mens den lagrer data?! Hvem er så bak mål at de gjør dette? Speak up now, you retards! 7348689[/snapback] Ikke glem at disse spillene selges i USA. Hvis det ikke står advarsel ender det med at en eller annen idiot saksøker spillprodusentet fordi savegamet hans gikk i stykker..
Jim Rager Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Legg til mellomsekvenser du ikke kan hoppe over. 7348718[/snapback] På noen spill bruker konsoll/pcen mellomsekvensene til å loade neste level, hvis loadningen blir ferdig før mellomsekvensen så kan du trykke x, b og noen ganger a på xbox kontrollen og da avsluttes sekvensen og spillet fortsetter MYE bedre enn å sitte å glo på en tradisjonell loading.
ResidentDante Skrevet 24. november 2006 Forfatter Skrevet 24. november 2006 (endret) 5. Multiplayerspill som er osv. På hvilket spill har dette skjedd? . Er veldig enig med deg på alle punkter utenom dette. 7348741[/snapback] Hehe, jeg overdrev kanskje litt med å bli knust av nybegynnere, men følte at jeg opplevde det slik med DoA/Soul Calibur i forhold til Tekken/Virtua Fighter. Førstnevnte er morro når begge er nybegynnere, og for sånn "plukk opp å spill i korte perioder" type spill, men i lengden følte jeg de ikke gav nok dybde for folk som var skikkelig gode, de ble litt "button mashere". Kan være dette bare mitt inntrykk da, men jeg føler i Tekken eller Virtua Fighter er man liksom overlgegn om man har spilt det en del. Noen arkadebilspill har også vært litt slik føler jeg, men det har vel vært det faktum at de har innebygget "catch up" modus som jevner ut motstandere... Endret 24. november 2006 av ResidentDante
............... Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 i HVEM spill skyter du med maskingevær, også plauttselig får du tak i et laservåpen med rosa laserstråler?
Firvulag Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 så jævlig enig:P tutorials er kjekt å ha, men de må ikke være obligatorisk. jeg vet om en som ikke skjønte hvordan man spilte Gears Of War, han holdte inne A hele tiden mens han var i cover å viste ikke at man kunne skyte å beveg seg fra cover:P han kom et par dager etterpå å sa spillet var skikkelig vanskelig, selv på Casual:P
Smirnoff Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Tja, et halvt minutts loadetid er jo ikke så mye. Jeg var forøvrig en av de ungdommene fra 80-åra som måtte vente alt fra 5 til 20 minutter på at et spill skulle loades. (Tok litt mindre tid om man hadde piratkopi på GRL TurboTape da.) :!: Uansett, av dagens spill har man jo f.eks BF2 og BF2142, det det tar noe lang tid å laste et brett, og nåde deg skulle du komme på å endre på grafikkinstillingene, da må du plutselig vente tre ganger så lenge. Da kunne de godt inkludert et minispill mens man venter, hehe. (Husker faktisk noen spill på C64 hadde dette mens det lastet). Forøvrig har jeg vært ute for obligatoriske trainingsessions jeg godt kunne vært foruten. Punkt nr.5 kjenner jeg meg ikke så godt igjen i, men nå har jeg som regel spilt mot folk jeg ikke vet om er proffe eller nybegynnere.
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 (endret) The door is locked. Do you want to use the key? Yes. No. You have used they key. The door is unlocked. Endret 24. november 2006 av Slettet+214asdf125
Isbilen Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Det kunne jo hende du ville spare nøkkelen for slitasje ...
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 (endret) Det kunne jo hende du ville spare nøkkelen for slitasje ... 7349150[/snapback] tja, er jo et poeng, tydeligvis så spiser jo døra som oftest opp nøkkelen. Enten det eller du får en: You have used the key. The key is no longer of any use, do you want to discard it? Yes. No. Endret 24. november 2006 av Slettet+214asdf125
OnetroM Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 The door is locked.Do you want to use the key? Yes. No. You have used they key. The door is unlocked. 7349142[/snapback] Do you want to use the key who only fit to this particuar door and noone else. It's also your anly key left and this is the last door in the game and you can't go back because there nothing left to to. Sånn oppleves det noen ganger
Blomvik Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 (endret) 1. Loading....... 7348689[/snapback] Husker bla. Ninja turtles på c64, det kunne lett ta 30 min å starte 2. Opplæringsmoduser...... 7348689[/snapback] Husker "The Hulk" på c64. Det starter slik: Du er Bruce og er bundet til en stol. Var et tekst+bilde adventure spill elns. kom aldrig forbi det punktet (nå hadde jeg heller ikke manualen da. 3. Meldinger som "Saving data...... 7348689[/snapback] Fordi det finnes idioter! Endret 24. november 2006 av Blomvik
TCi Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Lastetider er absolutt det som ergrer meg mest i spill. Jeg håpet neste generasjons konsoller skulle forbedre dette, men akk nei. Ny og bedre grafikk gjør akkurat det motsatte. Såklart er det også opp til hvor late eller ikke utviklerene er. Dette er noe av grunnen til at jeg liker Nintendo. De tar alltid lastetider seriøst. Noe alle andre utviklere burde få trykt inn mellom ørene også.
Loeve Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Vannbrett. FUFUFUFU, ingen liker å svømme i spill for faen!
Isbilen Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Vannbrett. FUFUFUFU, ingen liker å svømme i spill for faen! 7349999[/snapback] QFT! Lettelsen når man er ferdig med dem er imidlertid stor, kanskje spillet sett under ett faktisk blir bedre av dem?
Nevnarion Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 3. Meldinger som "Saving data. Do not pull out memory card!" eller "Do not turn off console while saving". Nok engang en totalt meningsløs beskjed, vi tar liksom ikke å trekker bort kaffekoppen når vi heller kokende vann nedi, hvorfor skulle vi dra ut minnekortet mens den lagrer data?! Hvem er så bak mål at de gjør dette? Speak up now, you retards! 7348689[/snapback] Forsåvidt enig, men som nevnt tidligere her så er det dette med at i USA kan du bli saksøkt for alt mulig dersom du ikke har tilstrekkelig med advarsler på produktet ditt. Og det kan jo skje at noen (ja, selvopplevd) ved et uhell lagrer over en fil som ikke skal lagres over, oppdager dette akkurat i det det skjer, får panikk, og i et desperat forsøk på å stoppe prosessen drar minnekortet ut av maskinen. Da går hele savefila til helvete. En annen ting: Noen som har opplevd at strømmen går akkurat i det du holder på å lagre et spill? Det er IKKE morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå