Gå til innhold

Mac eller Pc?


Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe med ny bærbar nå, men vet virkelig ikke om jeg skal kjøpe mac eller pc. Må inrømme at jeg liker designet på Mac mye bedre.

 

Hvor mye penger vil du bruke? Maks 14.000

 

Hva skal du bruke maskinen til? Skal mest brukes til surfing, men skal også brukes til photoshop og Pinaccle(skrivefeil)

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Har egentlig ikke peiling på dette, men det skal være en som uten problemer kan kjøre photoshop.

 

 

Noen som har en passende Pc eller Mac de kan tipse meg om?

Og er det noen som kan fortelle meg om hva som passer mest til mitt bruk?

 

Takk på forhånd

Endret av Jonasbrann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få en nogenlunde god spillopplevelse, må du over på MacBook Pro, og dermed får du en maskin som begynner på 17 990,-.

Det du kan gjøre, er og titte her.

Der er det forklart en måte som gjør at du får 20% avslag på Pro-produkter.

 

Dette gjorde jeg med min, og jeg er superhappy. Kostet meg 14 392,50 for å være nøyaktig :p

Kan absolutt anbefale det!

Forøvrig finnes det ikke Photoshop til Intel-maskiner fra Apple, kun for de gamle PPC-cpuene. Dermed vil ytelsen være svekket. Men på nyåret kommer CS3 i Universial Binary, da vil du få samme ytelse i OSX som du ville fått i Windows!

Du kan jo lese litt på Mac1.no og, om du vil få et litt bedre innblikk :)

Lenke til kommentar
Dette gjorde jeg med min, og jeg er superhappy. Kostet meg 14 392,50 for å være nøyaktig :p

7342918[/snapback]

 

Er du sikker på at det ikke kostet deg ca. 15 100?

 

Photoshop er foreløpig ubrukelig på den nye mac-maskinene, men det ordner seg vel snart. Om du ikke skal spille, og kan tåle elendig ytelse i Photoshop en stund, anbefaler jeg en MacBook. Du får en rimelig fet MacBook for 14 000, særlig hvis du kjøper med studentrabatt.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener. Men betalte denne avgiften en god stund i forveien før jeg bestilte maskinen, derfor ser jeg på det som at det kostet meg 14400.

Selv mener jeg det uansett er verdt og betale de 600 kronene for å få et avslag på ca 3000.

Den snille damen i andre enden av tlf opplyste meg om at det ville bli trukket 14 392,50, samme står det på seddelen som fulgte med :)

Studentrabatten er ikke mye og skryte av, 5% utgjør ikke akkurat mye. Vet Studenttorget opererer med 10% på endel produkter. Så om du ikke vil betale rundt 600 kr for ADC medlemskap, tar du det der :)

Og Joda, MacBooken er stilig den og, men den er på langt når så kraftig grafikkmessig som andre maskiner i prisklassen, samt MacBook Pro'n :)

Lenke til kommentar

Nei, det er sant. Argumentene for å kjøpe MacBook er jo prisen og størrelsen. Jeg brukte 10 000 på min, og er veldig fornøyd (bortsett fra at den ikke fikser å drive Word tilfredsstillende).

 

Edit: Et til argument er jo at man slipper å ha PC og all irritasjonen som følger med PC, men det er jo et argument for å kjøpe Mac uansett.

Endret av M-BS
Lenke til kommentar
Skal ikke bruke den til spesielt mye spill.  Generelt sett er vel ikke bærbar noe spesielt bra til spill?

 

Kan noen forklare en som ikke har peiling forskjellen på Mac og Macbook?

7343448[/snapback]

haha. min maskin takler spill bedre en mine kameraters spillmaskiner.

 

har 70fps i Css/HL2

 

ikke det at jeg er noen fps-fantast eller hekta på slikt men hadde rundt 20-30 på den gamle maskinen.

Lenke til kommentar
Skal ikke bruke den til spesielt mye spill.  Generelt sett er vel ikke bærbar noe spesielt bra til spill?

 

Kan noen forklare en som ikke har peiling forskjellen på Mac og Macbook?

7343448[/snapback]

 

MacBook er den billigste bærbare maskinen fra Apple. Det er fortsatt en Mac.

Lenke til kommentar
Skal ikke bruke den til spesielt mye spill.  Generelt sett er vel ikke bærbar noe spesielt bra til spill?

 

Kan noen forklare en som ikke har peiling forskjellen på Mac og Macbook?

7343448[/snapback]

haha. min maskin takler spill bedre en mine kameraters spillmaskiner.

 

har 70fps i Css/HL2

 

ikke det at jeg er noen fps-fantast eller hekta på slikt men hadde rundt 20-30 på den gamle maskinen.

7343805[/snapback]

 

Ifølge din sig har ikke du en MacBook, derfor var det ganske urelevant i henhold til trådstarters spm..

 

Sålenge du ikke skal spille så mye, vil du nok bli meget fornøyd med en vanlig MacBook ja. Men husk 1gb ram :)

Lenke til kommentar

apple har for øyeblikket to serier bærbare datamaskiner, macbook og macbook pro. forskjellen her er hovedsakelig pris/ytelse. selv har jeg en macbook med 2ghz prosessor og 2gb minne, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er veldig fornøyd med den. jeg bruker den til photoshop, surfing, skolearbeid, film og musikk, og den kjører som en drøm. tror en slik skulle være akkurat hva du behøver. min kostet 12-13 000, deromkring.

Lenke til kommentar
apple har for øyeblikket to serier bærbare datamaskiner, macbook og macbook pro. forskjellen her er hovedsakelig pris/ytelse. selv har jeg en macbook med 2ghz prosessor og 2gb minne, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er veldig fornøyd med den. jeg bruker den til photoshop, surfing, skolearbeid, film og musikk, og den kjører som en drøm. tror en slik skulle være akkurat hva du behøver. min kostet 12-13 000, deromkring.

7345618[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig, du gjør veldig rett i å gå for en Macbook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...