Duqe Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Disse to bilene vurdere jeg å kjøpe: Toyota avensis 1,6 2004 modell 41000km standardutstyr (lite) Volkswagen passat 1.9TDi trendline 2003 modell 73000 km ESP, antispinn, alarm Begge bilene er stasjonsvogn, passaten er 20 000kr dyrere. Hvilket bør jeg velge? Takk for all svar.
Rartnamn Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Passaten utentvil. 1.9TDI med Pumpedyse teknologien er UTMERKET kjøremaskin. Trendline er ikke akuratt det gjeveste man kan få. Vist du skal ha en bil som er god og kjøre, sterk motor, så velger du passaten.
Leo_ Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Jeg er enig med MortenGlmz OG Passaten kan chippes til en del flere slitesterke hestekrefter med dertil moment. MEN... Du må regne med at Passaten i snitt vil koste mer i vedlikehold.
Duqe Skrevet 22. november 2006 Forfatter Skrevet 22. november 2006 Siklet litt på denne og: BMW 316 stasjonsvogn 2004 modell 83000km antispinn, ESP 1800 motorvolum samme pris som passaten
Rebel-Rider Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg ville ikke anbefalt deg å kjøpe en stv med så liten motor i. Med bare deg alene i vil det gå greit, men så snart du laster noe i den eller har et par passasjerer og skal opp bakker og stigninger så blir girstanga og gå varm ganske fort, noe som garantert blir å gnage på tålmodigheten din. Selv om bmw`en har lavere driftskostnader og ser bedre ut en Passaten så blir du i mange situasjoner å oppleve bilen som undermotorisert. Endret 22. november 2006 av Rebel-Rider
Duqe Skrevet 22. november 2006 Forfatter Skrevet 22. november 2006 BMW er faktisk en 1,8l bensin motor med 115hk, det er ikke så verst det?
Rebel-Rider Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 (endret) BMW 316 har en 1.8 motor men den er rimelig slapp for å være en bmw kreasjon. Toyota har tatt ut 110hk (@6000rpm) av sin 1.6 motor mens bmw har tatt ut 115hk (@5500rpm) av sin 1.8 motor, at Bmw`en har 45kg mer å dra på sammenlignet med Avensisen gjør ikke saken noe bedre. Passaten har en 1.9 Tdi motor med masse moment på lavt turtall noe som er mye viktigere en hestekrefter når en har en tung stv med last i, for å ikke nevne hvilken innvirkning det har på forbruket. Endret 23. november 2006 av Rebel-Rider
Simon Aldra Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Siklet litt på denne og: BMW 316 stasjonsvogn 2004 modell 83000km antispinn, ESP 1800 motorvolum samme pris som passaten 7340651[/snapback] Mindre og drikker mer suppe. Litt imageproblem? BMW er faktisk en 1,8l bensin motor med 115hk, det er ikke så verst det? 7340847[/snapback] Bensinforbruket blir nok koselig. Stasjonsvogn + diesel = sant. Har kjørt Passat Stv 1.9TDi, motoren drar forholdsvis greit både som 110hk og 130hk, den støyer dog litt mer enn en bensinmotor normalt gjør, noe som er normalt for diesel. Finfin langtursbil, komfortabel. Interiøret er faktisk et godt sted å sitte. Passat ville vært mitt valg.
Marzo Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 En diesel bil kan oppleves som mindre støyende enn en bensin bil. Ikke på tomgang, men i drift. (ta en test i 50km/t å hør selv) Dette har med at bilene er mer støydempet enn bensinbilene.
Simon Aldra Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Det er helt korrekt. Dessuten betyr momentet lavere turtall. Men under aksellerasjon vil du kunne høre den mer enn bensinmotorer.
egil88 Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 (endret) Jeg føyer meg til de som sier Passat. 1.9 TDI fra VW er gode motorer som faktisk er ganske spreke, selv om det bare er 105 hk (noen tilfeller 130) Endret 23. november 2006 av egil88
Duqe Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 Det ser ut til at passaten blir solgt høyere enn mitt bud, så jeg må nok velge mellom toyota eller bmw, eller er det et must å velge stasjonsvogn m/ diesel?
egil88 Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Det kommer jo an på bruken og økonomien. Personlig liker jeg diesel best til langkjøring, til bykjøring er det et fett for meg På den økonomiske siden er det billigere å kjøre diesel, men dyrere å kjøpe
Duqe Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 (endret) Bør jeg glemme toyotaen og bmwen? De er nokså nye begge to. Endret 23. november 2006 av duqe77
kremt Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Kan du ikke finne en annen Passat? 7345031[/snapback] Er ikke akkurat vanskelig å finne slike biler da, kryr jo av dem. Trendline er forresten ganske bra utstyrt, nest høyeste komfortnivå det
Duqe Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 (endret) OK, da fant jeg en ny passat med 100hk, men hvis jeg chipper denne vil den da få 30hk ekstra? Og hvor vil jeg merke de 30 ekstra hestene? Kan motoren også ta skade av trimming? Er ikke også diesel motorene til passatene veldig bråkete? TAKK FOR ALL SVAR Endret 25. november 2006 av duqe77
Leo_ Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 (endret) 30 hk ekstra på en diesel vil du merke veldig godt. Det merkes fra turboen slår inn og oppover. Noen programendringer lar deg dra litt mer turtall også. Endret 25. november 2006 av Leo_
Rebel-Rider Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 OK, da fant jeg en ny passat med 100hk, men hvis jeg chipper denne vil den da få 30hk ekstra? Og hvor vil jeg merke de 30 ekstra hestene? Kan motoren også ta skade av trimming? Er ikke også diesel motorene til passatene veldig bråkete? TAKK FOR ALL SVAR 7353995[/snapback] Ja chipper du den så få du 30hk og 70nm mer, (130hk/310nm kontra 100hk/240nm orginalt) når det gjeller slitasjen på motoren så har den ikke noen problemer med å takle effekten, det er drivverket som får føle disse nye kreftene. Nå er jeg ikke noen VW ekspert men jeg tror at 100hk og 130hk utgaven av 1.9 motoren har samme girkasse så heller ikke dette skulle by på noen problemer. Pumpedyse dieselen til VW har eg ganske hard gange sammenlignet med andre dieselmotorer men Passaten er godt støyisolert så du blir neppe å bli plaget av det, står du utenfor bilen blir det selvsagt en annen sak.
Duqe Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 (endret) Prøvde en tdi passat med 100hk og synes at den er ok med 100hk, men hvor mye koster det å chippe bilen og kommer jeg til å merke mye forskjell at det er verdt det? Noen som også vet om jeg får noen form for garanti på bilen hvis den blir kjøpt av privat? Det er faktisk 6gir på 130hk versjonene! Endret 25. november 2006 av duqe77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå