Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

etterblødninger etter trekking av visdomstann?


monicalt

Anbefalte innlegg

vet noen om det er vanlig at man blør etter at man har trekt en visdomstann? det står at jeg ikke kan spise, drikke, røyke eller skylle munnen på 3 timer for å unngå etterblødninger og redusere faren for infeksjoner..

 

også står det at det er vanlig at såret kan sivblø litt etter det første døgnet, men det har bare gått en time? =/

 

håper noen vet det siden det sivblør fra såret nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei, så bare stoppet det etterhvert eller? skyldte du med vann? det har gått 4 timer nå, men blør fortsatt utrolig mye fra der han trakk ut tanna. når jeg skal spytte ut blodet kommer det blod klumper! skal jeg skylde det med vann etterpå?

 

det står at det ikke er unormalt at såret kan sivblø litt etter første døgnet. da skal man altså ikke skylle det med vann, men bruke kompress. har ikke gått et døgn enda, men skal jeg bruke kompress hvis det fortsetter å blø utover kvelden? =/

Lenke til kommentar

er sikkert bare å skylle. Få vekk smaken liksom. Men det er en fordel å ha kompress der så lenge som mulig. Er heller ikke noe lurt å spise så lenge det blør tror jeg. Har det ikke sluttet å blø i morgen så anbefaler jeg deg å snakke med tannlegen...

 

Ja det sluttet bare av seg selv tilslutt for meg...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...