Gå til innhold

NWN 2 Spells [Løst]


Anbefalte innlegg

Jeg har en lvl 8 warlock, men han har bare en spell: Eldricht blast eller no

Når jeg åpner Quickspell menyen (f) har jeg noe som heter Eldricht spear, eldricht chain, eldricht fear. Ossen får jeg nye typer spells? Og hvordan får jeg de spellsene jeg har i Quickspellmenyen ned på Quickslottene (1, 2,3 osv)?

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På wizard må man lære seg spellene først ihvertfall, det gjør du i spellbook også må du sove. Vet ikke om det er slik med warlock også, men du kan jo prøve.

7319181[/snapback]

 

Spellbook? Mener du den som kommer opp når du trykker "f"? Jeg er ganske ny til DnD spill =)

 

Edit: Og med sove, mener du rest? eller på en Inn?

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar

Warlock har ikke spells, men invocations. Litt vanskelig å sette seg inn i egentlig.

 

Eldricht Blast er den basiske "spellen" du bruker hele tiden. Du kan modifisere på den når du levler opp ved å velge nye shapes eller typer. Den blir kraftigere etter hvert som du levler opp.

 

Eldricht Chain (som er en 'Blast Shape') f.eks betyr at Eldricht Blast vil hoppe fra en target til en annen.

Du har fått Eldricht Chain fordi du har valgt den når du har levla opp.

 

I tillegg til å legge til Eldricht Chain ('Blast Shape'), så kan du legge til f.eks Frightful Blast ('Eldricht Essense') som gjør at du har en kjangse til å skremme bort fiender.

I tillegg til Blast Shape og Eldricht Essense vil du også gjøre den vanlige Eldricht Blast skaden.

 

Er litt slitsomt å forklare, mange ord, og har ikke satt meg 100% inni systemt selv enda, så det blir sikkert litt vanskelig å forstå hva jeg mener. Men hvis du har spørsmål om noe så er det bare til å spørre.

 

 

Og ved å sove mener vi rest, ja. Warlock bruker ikke Spellbook forresten, og kan caste evig mange "spells" hver dag.

Endret av xantir`
Lenke til kommentar

Du velger jo disse invocationsa når du levler opp... og du har jo blitt level 8, så du må jo ha fått noen... Du har vel fått ditt andre lvl 2 invocation nå - dvs du skal ha 3x lvl 1 og 2x lvl 2 invocations. Trykk B for å få opp spellbook, C for character profile (under feats) er det også noe du kan bruke. Bare klikk på ikonene og drag'n'drop til hotbar.

Lenke til kommentar
Warlock har ikke spells, men invocations. Litt vanskelig å sette seg inn i egentlig.

 

Eldricht Blast er den basiske "spellen" du bruker hele tiden. Du kan modifisere på den når du levler opp ved å velge nye shapes eller typer. Den blir kraftigere etter hvert som du levler opp.

 

Eldricht Chain (som er en 'Blast Shape') f.eks betyr at Eldricht Blast vil hoppe fra en target til en annen.

Du har fått Eldricht Chain fordi du har valgt den når du har levla opp.

 

I tillegg til å legge til Eldricht Chain ('Blast Shape'), så kan du legge til f.eks Frightful Blast ('Eldricht Essense') som gjør at du har en kjangse til å skremme bort fiender.

I tillegg til Blast Shape og Eldricht Essense vil du også gjøre den vanlige Eldricht Blast skaden.

 

Er litt slitsomt å forklare, mange ord, og har ikke satt meg 100% inni systemt selv enda, så det blir sikkert litt vanskelig å forstå hva jeg mener. Men hvis du har spørsmål om noe så er det bare til å spørre.

 

 

Og ved å sove mener vi rest, ja. Warlock bruker ikke Spellbook forresten, og kan caste evig mange "spells" hver dag.

7319410[/snapback]

 

Takk men da lurer jeg på, hvordan man putter de nye eldricht formene ned på Quickbaren min sånn at jeg kan lettere bruke de. Syntes Quickspell listen er for mye i veien og for slitsom å bruke!

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar
Bare velg og dra dem fra magiboka (b), eller fra Quickcast-menyen, og ned til den quickslot'n du vil ha dem på.

 

Edit: Testet nå, virker ikke å dra dem fra Quickcast-menyen, men det virker med magiboka.

7319486[/snapback]

 

Warlocks har ikke magi bok ble jeg fortalt :(

7319637[/snapback]

Ikke en magibok i den forstand som Wizard har, men de har en bok som viser hvilke invocations du har, og den får du opp ved å trykke på B. Endret av andir
Lenke til kommentar
Bare velg og dra dem fra magiboka (b), eller fra Quickcast-menyen, og ned til den quickslot'n du vil ha dem på.

 

Edit: Testet nå, virker ikke å dra dem fra Quickcast-menyen, men det virker med magiboka.

7319486[/snapback]

 

Warlocks har ikke magi bok ble jeg fortalt :(

7319637[/snapback]

Ikke en magibok i den forstand som Wizard har, men de har en bok som viser hvilke invocations du har, og den får du opp ved å trykke på B.

7319661[/snapback]

 

Takk! Klarte det nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...