Gå til innhold

Da var jeg ferdig å spille. Min oppsumering av WoW


Anbefalte innlegg

Syns du tar litt feil i det du sier. Jeg har ikke noe problem med å ha jobb, gå på skole, ha et sosialt liv og mye morro med venner og enda har mye av det beste gearet du kan få i World of Warcraft. Det er tross alt noen som klarer å finne en linje mellom det hele.

 

Men det er sikkert nok av de som burde gjøre litt annet enn WoW.

Men se på det på en annen måte. Tenk så fredelig verden hadde vært om alle bare satt å spilte videospill. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Annet poeng er at når 7millioner spiller Wow, drar jo Blizzard inn noe sånn som 693millioner kroner i kapital hver eneste måned. En skulle jo tro at de kunne gitt Wow ennå mer innhold og oppdateringer med slike inntekter?  :roll:

7320679[/snapback]

Enig. Hva er det egentlig de bruker pengene på? Markedsføring, lønn til mer enn 1600 (kilde: Wikipedia) ansatte, servere og den slags tull sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg for min del sluttet en stund etter lvl 60.

 

Jeg prøvde å finne et guild med mulighet for å komme til end-game content, men jeg fant ut at det er to typer guilds. De som er igang med end-game og de som aldri kommer dit. Jeg var innom flere av de håpløse guildene, men ble mer eller mindre høflig avvist når jeg prøvde å komme inn i de gode guildene.

 

Problemet mitt er at jeg har tre unger fra 1-6 år. Derfor kan jeg skjelden spille før kl 2100 om kvelden, også i helgene. Alle de seriøse guildene starter sine instanser fra 1800-1900. De spiller også nesten hele dagen i helgene. Jeg kan heller ikke bruke ventrilo etter at ungene er lagt fordi det er minimalt med lydisolering i kåken. (Selvaag er gjerrig.) Når jeg gikk online var alle guildene igang med sine runs, de spillerne som var tilgjengelige var ikke nødvendigvis de du ønsket å satse gull og tid på å raide sammen med.

 

Uten et guild i ryggen blir det bare pickupgroups og det er slitsomt i lengden. Nesten hver gang må du bli kjent med nye folk og finne ut hvordan de virker. Blir mye wipes og repair-gold av slikt. Dessuten er det en evig jakt etter healere (jeg var warrior). Det hendte at jeg satt i to timer for å få tak i en 5-manns gruppe med fornuftig sammensetning.

 

Jeg prøvde en god stund å spille med pickupgroups i Strat, Scholo og BRD. Jeg ble vel attuned på 10ende forsøk. Tapte 6-7 ganger i baren i BRD fordi noen hadde en eller annen oppfattning om hva som gikk an å gjøre der, men som pullet alt som fantes. Ble litt lei, rett og slett.

 

Så prøvde jeg å få masse skill i blacksmithing for å bli mere attraktiv for guilds. Satset på armorsmith, men kom til kort fordi jeg trengte materialer som bare fantes i instanser som jeg ikke klarte å komme inn i. Hadde 300 i mining, cooking, fishing og first aid, stoppet på ca. 270 i blacksmithing.

 

Jeg begynte å få en følelse av at det hersker et klasseskille. De som kommer seg inn i seriøse guilds og de som ikke gjør det. Har du muligheten til å være med i et seriøst guild får du sett BWL, Onyxia, Naxxramas og alt mulig spennende. Er du utenfor hører du om alt det nye fantastiske som du vet at du aldri kommer til å få se, selv om du betaler det samme som de andre. Jeg brukte ikke lite tid heller. Det hendte at jeg la inn 20-30 timer i uka. Ikke lite ved siden av full jobb og tre unger.

 

Til slutt fant jeg ut at jeg fikk en følelse av nederlag hver gang jeg logget på. Og plutselig gadd jeg ikke lenger. Hvorfor bruke tid på et spill hvor man vet at man aldri kan komme til alt innholdet. Jeg beundrer folk som kan spille solo lenge etter level 60, men jeg må ha en tro på at det nytter å komme videre i spillet. Ellers blir det traurig. For meg er det heller ikke selve spillingen så veldig underholdende. Hadde ikke giddet å bli med i et PUG raid hvis jeg ikke var interessert i en eller annen drop.

 

Og slik er det med MMORPG. Når de lager 20 og 40 manns instanser så er du nødt til å være i et seriøst guild. Det stemmer at det er der spillet virkelig starter. Alt opp til 60 er opplæring og oppvarming. Jeg tror de som spiller i 40-manns instanser har det kjempegøy, og jeg skulle gjerne ha opplevd det. Når jeg fant ut at jeg aldrig ville komme dit ble gleden borte.

 

Noen vil nok synes at jeg whiner. Og det har de rett i, men jeg mener jeg er i min fulle rett når jeg gjør det. Jeg elsket spillet opp til 60, når jeg hadde progresjon uten nødvendigvis å være i guild. Når jeg møtte veggen følte jeg sorg. Selv når jeg ikke har spilt på et halvt år savner jeg det litt.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk sitter på WoW forumet når de har sluttet med spillet for over 5måneder siden, det er jo bare tragisk.

 

get a life.

7321949[/snapback]

 

Jeg har fortsatt meninger om WoW, selv om jeg ikke spiller det lenger.

 

Dette er et diskusjonsforum om spillet. Denne tråden er om noen som har sluttet å spille, og det interesserer meg og jeg ønsker å dele min erfaring med andre.

 

Du får lov til å synes det er tragisk, men hvem har nytte av din post? Du er bare ute etter å pisse på folk. Du er nok en veldig veldig hyggelig person.

 

Og du sier get a life til meg? Du går på Ulsrud og spiller WoW i friminuttene! Friminutter er ikke til WoW. Hva rekker du å gjøre i WoW i løpet av et friminutt? Øse ut din visdom i guild-chatten? Du burde være ute og møte folk (babes) RL.

 

Ikke kast bort tenårene dine på et spill, den tida kommer aldri tilbake! GET A LIFE!

 

Du har skrevet ca 1000 inlegg i dette forumet. Det skremmer meg.

 

Hvorfor er du på dette forumet nå? Er du i den døde perioden mellom to friminutter? Den tiden hvor du egentlig burde følge med i timen?

 

Jeg har lest en del av innleggene dine. Du har bra peil på alle slags detaljer om WoW. Tenk om du hadde like god peil på det du studerer....

 

Tragisk? Jeg tror det er deg.

Lenke til kommentar

Touché, guge.

 

Det første innlegget ditt var veldig bra, og jeg er enig med det meste du skriver. Selv er jeg ikke med i et godt end-game guild, men jeg liker å spille solo/battlegrounds, så jeg føler at jeg likevel får ganske mye ut av spillet.

 

Noe som er litt lurt å huske er at i neste patch kommer det et nytt honor-system som gjør det enklere for de som ikke spiller så mye å få godt utstyr.

Lenke til kommentar
Touché, guge.

 

Det første innlegget ditt var veldig bra, og jeg er enig med det meste du skriver. Selv er jeg ikke med i et godt end-game guild, men jeg liker å spille solo/battlegrounds, så jeg føler at jeg likevel får ganske mye ut av spillet.

 

Noe som er litt lurt å huske er at i neste patch kommer det et nytt honor-system som gjør det enklere for de som ikke spiller så mye å få godt utstyr.

7322095[/snapback]

 

indeed. på 2 timer i går kveld fikk jeg 1200 honor...rank 14 våpna koster 15000 honor og noen skarve BG merker, altså en person som er veldig causual kan fint greie det på 3-4 uker med 1 time spilling om dagen.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk sitter på WoW forumet når de har sluttet med spillet for over 5måneder siden, det er jo bare tragisk.

 

get a life.

7321949[/snapback]

 

Blablabla..

 

Jeg har lest en del av innleggene dine. Du har bra peil på alle slags detaljer om WoW. Tenk om du hadde like god peil på det du studerer....

 

Tragisk? Jeg tror det er deg.

7322053[/snapback]

 

guge, Jeg vedder en kakemann på at PcT har mye lilla ting. Fra det får han en følelse av å være "superior", bedre enn alle andre. Veldig mange dårer svever og flyter på dette luftslottet også når de ikke er logget inn. Jeg syntes du er litt hard, glasshus knuser lett og det er ikke nødvendig å kaste stein for hardt. Er forresten enig i det du skriver, kanskje ikke alt men det er bra sunn fornuft er å finne også her.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Når jeg startet å kjede meg i WoW prøvde jeg å finne nye måter å spille på. Siden jeg allerede hadde testet PVE-delen av spillet og brydd meg svært lite om PvP biten bestemte jeg meg for å starte en ny character og så geare denne opp med PvP-awards. Når det var unnagjort bestemte jeg meg for å migrere alle characterene over til en RP-realm der jeg fremdeles spiller. Er det en dag jeg ikke føler for et instance-run, PvP i battlegrounds eller å levele på en alt kler jeg meg i RP-gearet og går inn i en tavern for litt random RP, eller leser de andre spillernes bakgrunnshistorie i flagRSP.

 

Hadde spillt svært lite for tiden hadde det ikke vært for RP.

Lenke til kommentar

Etter at man har blitt level 60 er det like stor grunn til å spille som det var før. Ikke bare for items, som trådstarter skriver. Dere som mener at spillet starter etter level 60 kan ta dere en løk, for det gjør det nemlig ikke. Dere imponerer ingen med old school/hardcore-oppførselen deres.

 

 

Så tilbake til mulighetene etter level 60:

"Fullføre" spillet

Du er ikke i nærheten av ferdig med mindre du har vært i alle end-game instancene. Dersom du gir deg før du har vært her, så har du jo gått glipp av de mest spektakulære kampene i spillet! De skikkelig slemme folka!

 

Spille mot andre spillere (PvP)

Du kan gjøre dette i lavere level, men det er hovedsakelig for de evneveike som ikke klarer å kontrollere så mange spells, abilities etc..

 

 

Problemet med WoW, er at det tar for lang tid å oppnå noe. Som nevnt før gjelder ikke dette over flere dager, men på en dag. Det er ikke alle som har tid til å sitte 4 - 7 timer per dag, flere ganger i uka. Eller, la meg rette den: mange har tid, men det går utover livet deres (jobb, skole, venner osv). I hvor stor grad varierer stort.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Er helt enig med deg der ja.

 

Har spillet Guild wars og spilt det veldig mye (mer enn jeg har spilt wow) og finner GW bedre på absolutt alle områder. WoW er ett av de dårligste MMO'ene der ute, men folk spilelr det uansett. Jeg liker wow på grunn av at jeg er warcraft-fan, elsker loren, byene, naturen og omgivelsene. WoW har sine up-sides også, men det er altfor mye fokus på grinding og items og rank.

 

I GW har en guild sin egen Guild Hall og der brukte vi og sitte og chatte og kanskje ta ett par guild battles mot andre guilder innimellom bare for å ha det hyggelig. I WoW er det mye mer stresset og tidsfordrivende..

 

Jeg bruker ikke noe mer enn 3 timer i uken på wow tilsammen, og har derfor brukt nesten bortimot ett år på å bli lvl 45. (jeg har tatt en del pauser). Jeg tar instances, siden jeg syns det er noe av det artigste i spillet, men det krever en del planlegging om når jeg får tid til å ta dem..

7311165[/snapback]

 

og du har spilt? 2 mmo? før du sier no værtfall lvl til 60 ok?

 

min erfaring, wow slår følgene mmo:

 

- Guild Wars (pvpn er grei i GW, men wtf, grinde for skills? blir får dårlig.. NC soft er kjent for fin grafikk men når det kommer til content så er det ikke helt toppers.. GW har ikke no PVE content i hele tatt annet enn skill farming, og pvpen i GW kan ikke akkuratt skrytes av med tanke på at det skal være et "full blods" pvp mmo, du blir lei etter 1-2 mnder)

 

- Final Fantasy XI (Endeløs grind for ingen ting, for å ikke snakke om ræva pvp)

 

- RF online (ganske spesielt, greit nok å spille.. close til å være bedre enn wow)

 

- SWG (vel, sånn det er nå så er alt bedre enn swg, nå ligger spillet å skraper bånn a bøtta)

 

- Lineage 2 (Strålende grafikk og fin pvp, litt dårlig at man misteter xp når man dør, dør man mot dyr kan man miste armor/våpen som koster ja.. 180 mill? økonomien i spillet er totalt ødelagt, for å ikke snakke om lvl grinden i spillet..

har aldrig sett et spill som har så hard lvl grind som l2, lvl 69-70 tar 2 uker med 8 timer spilling hver dag)

 

- Mir 2/3 Grei pvp, men grafikk messig... liker du baldurs gate 2 grafikk i et mmo, så er dette spillet for deg.. pvpen kan måles med wow`s pvp)

Lenke til kommentar

amen.. kunne ikke sakt det bedre selv.. wow er laget kun for hard core players:(

7316284[/snapback]

 

:roll:

 

Jeg blir mektig imponert hvis du klarer å overbevise meg om at WoW kun er laget for hardcore spillere.

 

Venter i spenning...

7316382[/snapback]

 

vist du ikke har fått med deg det enda så er det svært lite noen her kan gjøre for deg...

 

men si meg.. hva kan en person som spiller 1-2 timer pr dag gjøre?

 

ikke noe instancer.

PvP blir svært vanskelig siden han vil møte på flere og flere "hard core players"

Grinde PvE blir fort kjedelig.

World PvP finnest ikke.

 

snakker ikke om meg selv her.. jeg har en del tier 2, og resten tier 1. men har en venn som har vert 60 en stund. for det meste lvl 50-60 blått gear, og han har store problemer i pvp. trenger vel ikke høye iq'en til å skjønne at en med noen grønne og resten blått 50-60 gear ikke har mye sjangse mot folk i fult tier 2 og/eller tier 3.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
indeed. på 2 timer i går kveld fikk jeg 1200 honor...rank 14 våpna koster 15000 honor og noen skarve BG merker, altså en person som er veldig causual kan fint greie det på 3-4 uker med 1  time spilling om dagen.

7322145[/snapback]

Man får betraktelig mindre honor per honorable kill i den nye systemet enn i det som er nå.

7322981[/snapback]

 

dette var i det nye systemet :p du får i gjennomsnitt 100-170 honor per AB (omtrent 200 bonus honor ved seier, kommer an på hvor overlegen seieren er, kan sikkert få mer)

 

I tillegg kan man få 100-150 honor fra HKs (sikkert mer om man dreper mye).

 

Med AB/WSG som har 1 minutt ventetid eller mindre er det null problem å få 1200 honor på 2 timer om hver AB varer 20-25 på minutter

 

Det blir jo selvsagt en del faktorer som spiller inn men det er slettes ikke vanskelig å tjene opp gode slumper honor i det nye systemet på kort tid.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Jeg for min del sluttet en stund etter lvl 60.

 

Jeg prøvde å finne et guild med mulighet for å komme til end-game content, men jeg fant ut at det er to typer guilds. De som er igang med end-game og de som aldri kommer dit. Jeg var innom flere av de håpløse guildene, men ble mer eller mindre høflig avvist når jeg prøvde å komme inn i de gode guildene.

 

Problemet mitt er at jeg har tre unger fra 1-6 år. Derfor kan jeg skjelden spille før kl 2100 om kvelden, også i helgene. Alle de seriøse guildene starter sine instanser fra 1800-1900. De spiller også nesten hele dagen i helgene. Jeg kan heller ikke bruke ventrilo etter at ungene er lagt fordi det er minimalt med lydisolering i kåken. (Selvaag er gjerrig.) Når jeg gikk online var alle guildene igang med sine runs, de spillerne som var tilgjengelige var ikke nødvendigvis de du ønsket å satse gull og tid på å raide sammen med.

 

Uten et guild i ryggen blir det bare pickupgroups og det er slitsomt i lengden. Nesten hver gang må du bli kjent med nye folk og finne ut hvordan de virker. Blir mye wipes og repair-gold av slikt. Dessuten er det en evig jakt etter healere (jeg var warrior). Det hendte at jeg satt i to timer for å få tak i en 5-manns gruppe med fornuftig sammensetning.

 

Jeg prøvde en god stund å spille med pickupgroups i Strat, Scholo og BRD. Jeg ble vel attuned på 10ende forsøk. Tapte 6-7 ganger i baren i BRD fordi noen hadde en eller annen oppfattning om hva som gikk an å gjøre der, men som pullet alt som fantes. Ble litt lei, rett og slett.

 

Så prøvde jeg å få masse skill i blacksmithing for å bli mere attraktiv for guilds. Satset på armorsmith, men kom til kort fordi jeg trengte materialer som bare fantes i instanser som jeg ikke klarte å komme inn i. Hadde 300 i mining, cooking, fishing og first aid, stoppet på ca. 270 i blacksmithing.

 

Jeg begynte å få en følelse av at det hersker et klasseskille. De som kommer seg inn i seriøse guilds og de som ikke gjør det. Har du muligheten til å være med i et seriøst guild får du sett BWL, Onyxia, Naxxramas og alt mulig spennende. Er du utenfor hører du om alt det nye fantastiske som du vet at du aldri kommer til å få se, selv om du betaler det samme som de andre. Jeg brukte ikke lite tid heller. Det hendte at jeg la inn 20-30 timer i uka. Ikke lite ved siden av full jobb og tre unger.

 

Til slutt fant jeg ut at jeg fikk en følelse av nederlag hver gang jeg logget på. Og plutselig gadd jeg ikke lenger. Hvorfor bruke tid på et spill hvor man vet at man aldri kan komme til alt innholdet. Jeg beundrer folk som kan spille solo lenge etter level 60, men jeg må ha en tro på at det nytter å komme videre i spillet. Ellers blir det traurig. For meg er det heller ikke selve spillingen så veldig underholdende. Hadde ikke giddet å bli med i et PUG raid hvis jeg ikke var interessert i en eller annen drop.

 

Og slik er det med MMORPG. Når de lager 20 og 40 manns instanser så er du nødt til å være i et seriøst guild. Det stemmer at det er der spillet virkelig starter. Alt opp til 60 er opplæring og oppvarming. Jeg tror de som spiller i 40-manns instanser har det kjempegøy, og jeg skulle gjerne ha opplevd det. Når jeg fant ut at jeg aldrig ville komme dit ble gleden borte.

 

Noen vil nok synes at jeg whiner. Og det har de rett i, men jeg mener jeg er i min fulle rett når jeg gjør det. Jeg elsket spillet opp til 60, når jeg hadde progresjon uten nødvendigvis å være i guild. Når jeg møtte veggen følte jeg sorg. Selv når jeg ikke har spilt på et halvt år savner jeg det litt.

7321825[/snapback]

 

 

Interessant lesing, bra post.

 

Kjenner meg igjen i den, jeg har 2 unger fra 4-6, barnehage, skole, jobb, hus, bil kone bikkje osv osv. Det er jammen ikke lett å kombinere et fornuftig familie liv med wow nei.

 

Jeg føler selv at jeg har klart det. Mulig jeg har vært heldig med guilds (evig takknemlig til Meldarion) Men jeg fixer å ha et godt familie liv, og raide 3-5 dager i uka. Vi begynner sjeldent før klokken 2100, og har en lang sak på søndager.

 

Det med å få se end game etter at man dinger 60 kan være en avgjørende faktor for mange. Man blir lei når man ikke får sett mc\bwl\aq\naxx, og det skjønner jeg veldig godt.

 

Det har med hvordan du starter spillet. Går du inn i en guild fra starten av, så er sjangsen stor for at du får sett det meste. Går man gjennom 1-60 solo, så er det liten sannsynlighet for at high end guilds vil plukke deg opp.

 

Jeg har spilt min paladin i snart 2 år nå, og synes fremdeles det er gøy. Jeg har hatt mange lengre og kortere pauser, det være seg av familære årsaker, eller fordi jeg ble lei. Jeg har oppnådd det meste av det jeg vil oppnå (Full T2, legendary våpen etc)

 

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal spille TBC, men TBC kan være det rette for slike som oss. Kanskje Item jaget blir litt enklere, vi får se.

 

Jeg synes ikke du whiiner, wow og et bra familie liv=dårlig kombo

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg har tre unger fra 1-6 år. Derfor kan jeg skjelden spille før kl 2100 om kvelden, også i helgene. Alle de seriøse guildene starter sine instanser fra 1800-1900. De spiller også nesten hele dagen i helgene. Jeg kan heller ikke bruke ventrilo etter at ungene er lagt fordi det er minimalt med lydisolering i kåken

 

Synd du ikke fant deg en guild som har et bra signup system.

Der jeg spiller sparer vi plasser til dem som skriver at dem kommer senere.

Stort sett er det jo kun trash mobs likevel i begynnelsen.

Vi bruker heller ikke Ventrilo, har ikke trengt det hittil. Det gjør ting lettere, ja men er ikke påkrevd for å gjøre instancer.

Det er litt synd at spillere som deg forsvinner fra wow, siden det er behov for voksen oppførsel fra spillere.

 

Innlegget ditt var overhode ikke noe whine. Tråden her handler om synspunkter vedr. wow.

 

Om du en gang føler for å spille igjen ønsker jeg deg lykke til.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Ja har man unge og familie så er sannsynligheten for at man noengang får oppleve f.eks nax svært svært liten. Untaket er jo dem som har barn i en alder hvor dem klarer seg selv, dvs skolealder. Eller dem som har en samboer/kone som tar seg av alt med det som har med unger å gjøre. Men en samboer som gjør dette er temmelig tilbakestående i mine øyne hehe.

 

wow er et fantastisk spill som kan nytes av alle, men end-game content og gear er forbeholdt dem som ikke har noe særlig liv utenfor wow i det tidsrommet dem spiller wow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...