Gå til innhold

Warrior i 2.0


Anbefalte innlegg

Kom deg til AQ så skal du se hvor gimp MS er 

 

joda greit nok det:)

 

Men nå har jeg spilt siden release og har bare vært i AQ40 2 ganger. Og det var som off-tank sammen med et annet guild. Bare for gøy egentlig.

 

Og det er svært få av dem i guildet mitt som har vært i AQ40.

 

Og vi kommer uansett ikke til AQ40 for BC kommer ut og da er det solo/pug helt fram til lvl 70 uansett:)

 

MEN...jeg er ikke med i et hardcore guild, som mange av dere er :)

 

Så det at 2H kun er for warriors er logisk og sunn fornuft for vårt guild (400 medlemmer), men kanskje ikke for dere som er i nax and beyond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
likferd said:
Quote
Dette stemmer ikke, finnes utrolig mye gear i både naxx og aq40 at jeg ler av denne uttalelsen som bare viser at du ikke helt har peiling om det du yrer om.

 

grr, skrev langt innlegg som ble slette pga møkkaforum :mad:

 

Uansett, poenget mitt var at warror ikke har noe dps set, men må krangle med paladins om skjeldne random-drops. Itemization er også helt på trynet, et eksempel er at lionheart helm er beste hjelmen i spillet for DW dps.

 

FØR aq40 finnes det også svært lite dps plate.

 

En rogue kan skaffe seg et fullt sett tier 2 på en måned. En warrior som skal ha tilsvarende dps sett, bruker et halvt år minst.

7321844[/snapback]

. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Uansett en guild i progress bør la loot gå til klassen som har mest nytte av det.

Ja, etter det er på farm så er det samme faen om jeg ser en hunter fly rundt med Ashkandi som et eks. Men før det bør slike våpen gå til klassen gjør mest dps med det. I dette tilfelle vil jeg tro det er en warrior.

 

Den perfekte loot regel

 

Raid attendance, dps done = 5 første på det her skulle fått første pre på loot.

Så alt for ofte får en forbanna slacker et item ingen synes han egentlig fortjener.

Untatt dritsekken selv som har slacka seg gjennom instancer.

 

Det er da mine synspunkter.

Lenke til kommentar
Gud, tviler på at du har satt foten din inn i MC eller høyere instancer. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue er så absolutt ikke sant.

 

Vel...jo det er sant i mitt guild. Dem beste roguene slår meg på dps. Han aller beste slår meg med hele 2% av raid dps. Og han har ikke vært noen steder jeg ikke har vært. Men det har jo den enkle forklaring at tier 1 for rogues øker dems dps, mens tier 1 for warrior er en dps-nerf av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Enig i det ;) Så lenge du er på det stadiet i spillet så er det best å gå Twohander pga mangel på nok hit-gear.

7327623[/snapback]

 

ess, mye hit skal du ha da?

Mangel på +hit er det nok ikke før MC..

Selv har mitt guild nettopp starta ZG, og jeg har 8%hit, men har snart heroism boots og den necken du får fra t0.5 questet. Det blir 10% hit. Dette er uten Titanic leggings, med de hadde jeg hatt 12% hit.

med heroism boots og necken, har jeg dog bare 800AP ubuffa, og rundt 23% crit i zerker. Men hit er det ikke så stor mangel på.

Lenke til kommentar
Altså hvor mange warriors bruker Asscandy i PvE? Jo sånn circa 0 som vet hva de gjør.

 

Hunter Loot, ja faktisk.

 

Asscandy passer perfekt til whilwind, cleave av multiple trash mobs i en raid situasjon. Og uansett om en warrior ikke bruker den maks i rais så har han maks utbytte av den i pvp og grinding etter mats til potions etc.

 

Det er heldigvis ikke alle guild som bare ser ene og alene på raid-nytten. Men ser også på hvilket våpen som er "ment" for den og den klassen. For en warrior (på MC nivå) så er den ultimat store våte drømmen en asscandy. Alle vet det..hunters vet det..guildet vet det.

Lenke til kommentar
ess, mye hit skal du ha da?

Mangel på +hit er det nok ikke før MC..

Selv har mitt guild nettopp starta ZG, og jeg har 8%hit, men har snart heroism boots og den necken du får fra t0.5 questet. Det blir 10% hit. Dette er uten Titanic leggings, med de hadde jeg hatt 12% hit.

med heroism boots og necken, har jeg dog bare 800AP ubuffa, og rundt 23% crit i zerker. Men hit er det ikke så stor mangel på.

 

han mener nok +hit items som også gir deg rundt 1.2 ubuffa AP også da selvsagt:) Jeg kan sikkert få meg grønt STA gear som gir meg 6k ubuffa health, men saken er å balansere stats.

 

800AP skriker arms-spec 2H warrior lang vei :thumbup:

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Gud, tviler på at du har satt foten din inn i MC eller høyere instancer. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue er så absolutt ikke sant.

7327850[/snapback]

 

Plate dps-loot i MC:

Onslaught Girdle, Flameguard Gauntlets.

 

Poenget er at warriors trenger tank-gear og dps-gear. Resistance-gear kommer naturligvis i tillegg. Enkelte klasser har kun behov for ett primærsett. Tier3 til rogue, hunter, mage og warlock duger til alt de måtte ha lyst til å drive med. For warriors er settet kun et tank-sett. Priests, paladins og druids (kanskje også shaman, jeg spiller ikke horde og gir faen i den klassen) lider samme sak. Tank-sett består av 8 armor-deler, så trengs tank-neck, cloak, ringer, trinkets, våpen+skjold, eventuelt noe ranged med stamina/agi. Tilsvarende deler trengs for dps-sett. Dobbelt opp, mer eller mindre

 

Skal man ha fullt plate dps-sett som warrior, må man innom BWL, AQ og Naxx. Andre classes kan bli ferdige i MC om ønskelig. Som likferd sier, det er ganske latterlig at den beste hjelmen for DW fury er Lionheart Helm. Heldigvis har de klart å legge til litt flere items slik at Titanic Leggings ikke er de beste for den slotten. Håper dette blir endret i TBC.

Lenke til kommentar
Gud, tviler på at du har satt foten din inn i MC eller høyere instancer. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue er så absolutt ikke sant.

7327850[/snapback]

 

Så hyggelig du var i dag da?

La meg ta en sammenligning fra min warrior da. Jeg brukte blå dps bukser til vi downet Ouro og jeg fikk conqueror, mens roguene gikk fra tier 1 til tier 2. Første epic dps skuldrene jeg fikk var drake talon skuldrene fra ebonroc, men jeg fikk conqueror skuldrene et par uker senere. Hvorfor? for vi har hatt hele 2 drops av drake talon paulrons totalt siden vi startet BWL for gud vet hvor lenge siden, mot en uhorvelig mengde bloodfang. Vi har komt til patchwerk, og det har droppet 1 stk wristguards of vengeance, og 1 stk girdle of mentor. mot en 7 rogue/warrior wrist tokens. 4 av de har gått til roguer.

 

Trenger roguer å crafte seg 2 smelldyre BoE items (som også tragisk nok er nesten det beste i spillet for warriors)? Trenger roguer å ranke til rank 12 eller grinde exhalted WSG og AB for å ha et håp om epic bukser og skuldre før huhuran og ouro?

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Gud, tviler på at du har satt foten din inn i MC eller høyere instancer. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue er så absolutt ikke sant.

7327850[/snapback]

 

Så hyggelig du var i dag da?

La meg ta en sammenligning fra min warrior da. Jeg brukte blå dps bukser til vi downet Ouro og jeg fikk conqueror, mens roguene gikk fra tier 1 til tier 2. Første epic dps skuldrene jeg fikk var drake talon skuldrene fra ebonroc, men jeg fikk conqueror skuldrene et par uker senere. Hvorfor? for vi har hatt hele 2 drops av drake talon paulrons totalt siden vi startet BWL for gud vet hvor lenge siden, mot en uhorvelig mengde bloodfang. Vi har komt til patchwerk, og det har droppet 1 stk wristguards of vengeance, og 1 stk girdle of mentor. mot en 7 rogue/warrior wrist tokens. 4 av de har gått til roguer.

 

Trenger roguer å crafte seg 2 smelldyre BoE items (som også tragisk nok er nesten det beste i spillet for warriors)? Trenger roguer å ranke til rank 12 eller grinde exhalted WSG og AB for å ha et håp om epic bukser og skuldre før huhuran og ouro?

7330242[/snapback]

 

 

Warriors kan jo plukke buksene som drapper fra hakkar, som er nokså brukbare :ermm:

http://www.thottbot.com/?i=51815

Lenke til kommentar
Gud, tviler på at du har satt foten din inn i MC eller høyere instancer. Det finnes dps gear for warriors everywhere. At det tar lengre tid kitte seg som Warrior enn f. eks Rogue er så absolutt ikke sant.

7327850[/snapback]

 

Så hyggelig du var i dag da?

La meg ta en sammenligning fra min warrior da. Jeg brukte blå dps bukser til vi downet Ouro og jeg fikk conqueror, mens roguene gikk fra tier 1 til tier 2. Første epic dps skuldrene jeg fikk var drake talon skuldrene fra ebonroc, men jeg fikk conqueror skuldrene et par uker senere. Hvorfor? for vi har hatt hele 2 drops av drake talon paulrons totalt siden vi startet BWL for gud vet hvor lenge siden, mot en uhorvelig mengde bloodfang. Vi har komt til patchwerk, og det har droppet 1 stk wristguards of vengeance, og 1 stk girdle of mentor. mot en 7 rogue/warrior wrist tokens. 4 av de har gått til roguer.

 

Trenger roguer å crafte seg 2 smelldyre BoE items (som også tragisk nok er nesten det beste i spillet for warriors)? Trenger roguer å ranke til rank 12 eller grinde exhalted WSG og AB for å ha et håp om epic bukser og skuldre før huhuran og ouro?

7330242[/snapback]

 

 

Warriors kan jo plukke buksene som drapper fra hakkar, som er nokså brukbare :ermm:

http://www.thottbot.com/?i=51815

7332561[/snapback]

 

nei.

Lenke til kommentar

argh. det argumentet er så gammelt loeve! good god. Ja vi har to talenttre innen skade. men vi har også plate armor og et talent tre innen tanking. noe som rogues absolutt ikke har. å bruke talenttre alene som argument for at might bør få tilbake agility bonusene sine eller hva nå vi warriors ønsker er bare svakt. (og ja vi, jeg har selv en 7/8 might, 1/8 wrath warrior, samt en annen tidligere r10 warrior)

 

og dette med dmg, ja vi kan gjøre like mye dmg som en rogue både i MC, BWL og oppover, men ta en titt på damage taken og vurder hvor mange færre healere vi kunne hatt med dersom vi også hadde feint og vanish-

 

Jeg og tar meg selv i å sutre om at rogues får bloodfang før jeg engang får begynt på mitt (foreløpig eneste raidinstance dps gear) aq40 gear, som sannsynligvis aldri skjer iom at tbc er inc.

 

Men faktumet er at dersom man raider er hovedoppgaven å tanke, andre oppgave er dps, det ville vært urettferdig om vi fikk to sett der hvor alle andre klasser får ett sett. og dersom det skulle vært tilfelle så bring om the shadowpriest set, stamina sterke mage set'ene, dps loladin set'ene, melee shaman dps set'ene etc.

 

Det vi derimot ser i framtiden, er byggingen av en annen Tanking klasse. nemlig bruken av palladins som levedyktige tanker. og kun for den tingen alene burde vi warriors være kjempeglad, for det betyr at blizzard er nødt til å gi oss alternativer i framtiden. og kanskje ser vi *mye* mer dps gear for warriors framover, også gjerne i set-versjon. Forvent derimot ikke pure dps set for warriors noen sinne i framtiden imo, tenk på dps/off-tank gear, for uansett hvordan du vrir og vender på det så er vi det vi ha rpå oss: Plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...