Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda3 MPS, den store guttedrømmen..

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pen bil, men er redd den er veteran og vel så det før sparebøssa mi er full  :dontgetit:

7298209[/snapback]

Me2 :cry:

Var drittstilig å se på, sender søknad til Norsk tipping på lørdag..

Skrevet

Den er pen.. men.. 260 HK, har den AWD? (Ikke fått med meg)

Uten AWD ville vel 260 HK skape litt torquesteer? :p

Forøvrig blir jo Focus ST betraktelig billigere, og Focus og Mazda 3 er vel basert på.. hverandre :p

Riktignok har Focus 35 HK mindre, men.. tror prisen vil gjøre MPS usolgbar i Norge. :p

Men det virker som en morsom bil. :)

Skrevet

Ah, ein nydeleg bil, 0-100 på seks sekundar og firehjulstrekk. ;)

Trur det er noko rot i systemet til Norsk Tipping, eg har sendt søknadar kvar forbaska helg i snart to år no, kun ein gang har eg fått svar på søknaden, men det var avslag og kun ein refusjon som dekker utgifter til blekk.

Skrevet

7298229[/snapback]

Ikke for å strø salt i såret, men det er den sikreste måten å bli kvitt halvparten av sparepengene på...

Skrevet (endret)

Da er det kjekt at i Norge vil prisen komme på 5-600.000 og i Sverige koster den hvist mellom 250.000 og 300.000 kr.

Etter nye SV avgifter legger den vel på seg ytterligere avgifter (co2 avgift)

Mazda 3 MPS er forhjulsdrevet, mazda 6 Mps har firhjulsdrift

Endret av eivind04
Skrevet

7298229[/snapback]

Ikke for å strø salt i såret, men det er den sikreste måten å bli kvitt halvparten av sparepengene på...

7300790[/snapback]

Med ein kupong a 40 i veka (Lotto) blir det 200,- i veka og 2080 kroner i året. Eg synest ikkje det er så galt med tanke på kva du kan vinne.

Skrevet

7298229[/snapback]

7300790[/snapback]

Med ein kupong a 40 i veka (Lotto) blir det 200,- i veka og 2080 kroner i året. Eg synest ikkje det er så galt med tanke på kva du kan vinne.

7301688[/snapback]

Til og med økonomer anbefaler lotto. Dersom du har råd, har det du legger ut ingen innvirkning på økonomien din, men dersom du vinner, kan dette ha meget å si for økonomien din.

Skrevet (endret)

7301688[/snapback]

Om du isteden plasserer samme sparebeløp i aksjefond med 800 kroner måneden i 25 år vil du sannsynligvis ha mellom 2 og 5 millioner. Det er kanskje ikke så spennende, men nesten garantert å gå inn med gevinst :cool:

Jeg har nettopp bestilt bil, og mellomlegget på 215000 jeg skal ut med har jeg tjent på fondene mine de siste 4 måneder.

Jeg har også levert in Lottokuponger hver uke en gang i tiden, men det har jeg sluttet med.

Endret av Mythos
Skrevet

7301688[/snapback]

Om du isteden plasserer samme sparebeløp i aksjefond med 800 kroner måneden i 25 år vil du sannsynligvis ha mellom 2 og 5 millioner. Det er kanskje ikke så spennende, men nesten garantert å gå inn med gevinst :cool:

7304630[/snapback]

Korleis får du 2080 i året og 800 i månaden til å bli det same beløpet?

Skrevet

7301688[/snapback]

7304630[/snapback]

Korleis får du 2080 i året og 800 i månaden til å bli det same beløpet?

7304745[/snapback]

Det var nok "Med ein kupong a 40 i veka (Lotto) blir det 200,- i veka " som jeg fant litt uklart.

På sikt taper du halvparten av Lottoinnsatsen uansett hvordan du regner på det:)

Poenget mitt er at ved jevnlig sparing i fond vinner du. Du trenger bare litt tålmodighet.

Skrevet

40 i veka og 200 i månaden skulle det vært. Du taper 100% i Lotto til du vinner, men det skal ikkje store gevinsten til for å dekke utgiftene og vel så det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...