Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

For at slike varer skal leveres tilbake vil jeg si at den må se helt strøken ut. Et minste papir som mangler oppi esken eller en liten ripe på lokket er nok til å avvise dette...

Du må selvsagt få lov til å mene hva du vil, men i dette tilfellet er dine meninger ikke i samsvar med meningene til dem som lager, eller dømmer etter, reglene.

8483335[/snapback]

Ikke det?

Er pc med en ripe er ikke i tilnærmet lik stand som når den ble levert... den er SKADET.

8483447[/snapback]

 

Du nevner først "et minste papir som mangler oppi esken" for å videre avslutte din argumentasjon med ripe i lakken (...) SKADET". Forstå det den som kan.

8497609[/snapback]

Mangler det en manual f.eks. er det en ganske vesentlig mangel.

Det samme er en ripe. Hvem av dere ville sagt at en liten ripe ikke har noe å si når dere kjøper en pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte i en eske ligger det:

- Emballasje

- Manualer

- Driver-cd/recovery-cd

- Beskyttelse for skjerm og kabinett (på HP-maskiner f.eks.)

- Lader

- Batteri

osv...

 

Hvis noe mangler her eller har blitt skadet (som f.eks. en ripe) er den ikke i tilnærmet samme tilstand. Ingen kan vel mene det?

 

Et lite rift/brett på manualen bryr jo ingen seg om og uansett om han da har brukt den i 10 dager og leverer den tilbake i "normal" tilstand så vil det jo gå under angreretten.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Brukeres alder er ikke vesentlig for vurderingen av deres argumenter. Men kan ha det for vurderingen av deres sak, selvsagt. Edit: Det burde i så fall fremgått av spørsmålet, slik at vi unngår misforståelser.

 

Et spørsmål om alder førte til et par off topic poster og er slettet/redigert vekk.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Hvem av dere ville sagt at en liten ripe ikke har noe å si når dere kjøper en pc?

Jeg ville helt klart, for hvorfor skulle det ha noe å si? Jeg kjøper PC for å bruke den, ikke sitte og glo på kabinettet.

8498079[/snapback]

 

Så om du kjøpte en bærbar med riper på (selges som ny), er dette helt greit? Den er jo tilnærmet ny, og du skal jo bruke den, ikke se på ripene?

 

Er en gjenstand tatt i bruk, er den tatt i bruk. Viftestøyen burde du uansett lagt merke til før det har gått 10 dager med bruk.

 

Føler det er litt for mange som utnytter angreretten på netthandel litt vel mye. (ikke rettet direkte mot trådstarter).

 

Uansett, om du føler deg feil behandlet, ta det opp med forbrukerombudet om ikke butikken vil skifte mening. Personlig støtter jeg butikken i denne saken (jada, vet hva jeg mener ikke har noe å si).

Lenke til kommentar
Er en gjenstand tatt i bruk, er den tatt i bruk. Viftestøyen burde du uansett lagt merke til før det har gått 10 dager med bruk.

Nå blir det mye gjentagelser av tidligere agumenter her, men de glir tydeligvis ikke inn, så jeg prøver igjen. Om den er tatt i bruk eller ikke før den returneres har ikke noe å si, så lenge den returneres i tilnærmet samme stand. Den kan ikke selges som ny hvis den har fått en liten ripe, men det er heller ikke et krav at den skal kunne selges som ny for at den skal kunne returneres.

Lenke til kommentar
Hehe, jess. Men da prøver vi igjen...

 

Hvis du f.eks er 15 år, og nettopp har konfet deg, og dermed brukt disse pengene på pc, så kan foreldrene dine si at du egentlig ikke "hadde lov" til å bruke disse pengene, og dermed kreve pengene tilbake.

8498891[/snapback]

 

Den ville jeg være uenig i ettersom pengene du fikk fra konfirmasjonen er stilt deg til disposisjon. Hadde det der i mot vært arv, og ment for noe helt annet så kunne jeg sett argumentet.

Lenke til kommentar
Hehe, jess. Men da prøver vi igjen...

 

Hvis du f.eks er 15 år, og nettopp har konfet deg, og dermed brukt disse pengene på pc, så kan foreldrene dine si at du egentlig ikke "hadde lov" til å bruke disse pengene, og dermed kreve pengene tilbake.

8498891[/snapback]

 

Den ville jeg være uenig i ettersom pengene du fikk fra konfirmasjonen er stilt deg til disposisjon. Hadde det der i mot vært arv, og ment for noe helt annet så kunne jeg sett argumentet.

8503607[/snapback]

Ikke hvis det f.eks står på et brev "Her har du penger til bil"....Det er ikke vannskelig å se at konfirmasjonspenger skal brukes nyttig, og ikke på ...tull....

Lenke til kommentar
Hehe, jess. Men da prøver vi igjen...

 

Hvis du f.eks er 15 år, og nettopp har konfet deg, og dermed brukt disse pengene på pc, så kan foreldrene dine si at du egentlig ikke "hadde lov" til å bruke disse pengene, og dermed kreve pengene tilbake.

8498891[/snapback]

 

Den ville jeg være uenig i ettersom pengene du fikk fra konfirmasjonen er stilt deg til disposisjon. Hadde det der i mot vært arv, og ment for noe helt annet så kunne jeg sett argumentet.

8503607[/snapback]

Ikke hvis det f.eks står på et brev "Her har du penger til bil"....Det er ikke vannskelig å se at konfirmasjonspenger skal brukes nyttig, og ikke på ...tull....

8504329[/snapback]

 

hvis du leser hva jeg skriver, så ser du delen "ment for noe annet". Da er IKKE pengene satt til disposisjon for hva som helst, men ment for et formål, akkurat som arv til ment til hus feks. Men vgml. §33 gjør meg litt usikker, når det står "stilt til rådighet"

 

og definisjonen pc = tull er en meget subjetiv sak. Det kunne meget godt være at pc'en var nødvendig i en viss grad.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Hehe, jess. Men da prøver vi igjen...

 

Hvis du f.eks er 15 år, og nettopp har konfet deg, og dermed brukt disse pengene på pc, så kan foreldrene dine si at du egentlig ikke "hadde lov" til å bruke disse pengene, og dermed kreve pengene tilbake.

8498891[/snapback]

 

Den ville jeg være uenig i ettersom pengene du fikk fra konfirmasjonen er stilt deg til disposisjon. Hadde det der i mot vært arv, og ment for noe helt annet så kunne jeg sett argumentet.

8503607[/snapback]

Ikke hvis det f.eks står på et brev "Her har du penger til bil"....Det er ikke vanskelig å se at konfirmasjonspenger skal brukes nyttig, og ikke på ...tull....

8504329[/snapback]

 

hvis du leser hva jeg skriver, så ser du delen "ment for noe annet". Da er IKKE pengene satt til disposisjon for hva som helst, men ment for et formål, akkurat som arv til ment til hus feks. Men vgml. §33 gjør meg litt usikker, når det står "stilt til rådighet"

 

og definisjonen pc = tull er en meget subjetiv sak. Det kunne meget godt være at pc'en var nødvendig i en viss grad.

8504352[/snapback]

Sistnevnte er det vell strengt tatt foreldrene/verge som bestemmer....?

 

Stilt til egen rådighet betyr jo klart og tydelig at når pengene ble gitt, så skulle det sies fra at "her har du penger til å bruke til hva du vil".....Hvis de ikke sier noe, så må de vente til de er 18, og selv har råderett.

Lenke til kommentar
De har ikke funnet noen feil, og mener at viftestøyen er normal (vifta går i ett uten at jeg laster den med tunge program). Skal jeg ha den teknisk sjekka, må jeg betale for dette selv.

Servicen fra dette firmaet er elendig. Jeg har ikke hørt noe, og de mottok maskina for 2 uker siden iflg postens pakkesporing. I går ringte jeg og en elskverdig stemme sa de skulle ringe tilbake. Det skjedde utpå dagen i dag. Vedk påstod da at firma hadde svart på mine mange eposter, uten at jeg har sett en eneste epost fra de. Har nå prøvd å sjekke per ulike mailprogram, med samme resultat.

8461614[/snapback]

Meld saken inn for forbrukerrådet snarest. Du kan jo samtidig fortelle firmaet du har bestilt fra at det ikke TRENGER å være noen feil på pc-en. Det holder i massevis at du ikke liker den. Med tidligere avgjørelser i FTU i bakhånd skal det mye til at du ikke vinner i første omgang.

 

 

Hvilket firma er det snakk om?

Lenke til kommentar
Hvilket firma er det snakk om?

8504477[/snapback]

 

Takk, endelig noen andre som er med å spør om den der :p

8504504[/snapback]

 

Jeg er vel i utgangspunktet ikke ute etter å henge ut firmaet. Regner også med at firmaets representanter følger med i dette forumet, og kan gjenkjenne saken, ettersom jeg har gått ut med mange detaljer.

For tida er jeg bare dypt fortvilet, og skal nå prøve å fremme saken for forbrukerrådet. Det er ikke blitt gjort siden jeg har vært mye på reisefot de siste ukene.

Lenke til kommentar
Hvilket firma er det snakk om?

8504477[/snapback]

 

Takk, endelig noen andre som er med å spør om den der :p

8504504[/snapback]

 

Jeg er vel i utgangspunktet ikke ute etter å henge ut firmaet. Regner også med at firmaets representanter følger med i dette forumet, og kan gjenkjenne saken, ettersom jeg har gått ut med mange detaljer.

For tida er jeg bare dypt fortvilet, og skal nå prøve å fremme saken for forbrukerrådet. Det er ikke blitt gjort siden jeg har vært mye på reisefot de siste ukene.

8524801[/snapback]

Jeg mener ihvertfall at dette er en dårlig måte å behandle kunder på. Jeg misliker mange andre butikker, og er ikke redd for å ytre det. Det er bare på denne måten de lærer hvordan de skal behandle sine kunder. Hvis alle er klar over hvordan de faktisk driver på, så hjelper det. Derfor mener jeg at firmaets navn bør nevnes.

Lenke til kommentar
Noe av det som er litt irriterende er at de har økt grensen for utbetaling fra 200 kroner til 300. Men jeg har hørt rykter om at folk har fått utbetalt...

7312942[/snapback]

 

 

Jeg fikk nylig utbetalt 300 kroner. Bare sendte en epost til folka og så gikk det i orden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Samme her. Da jeg kunne logge inn for et par uker siden, så jeg at det nærmet seg 300,-. Plutselig kunne jeg ikke logge inn lengre, og jeg ba om nytt passord uten at det hjalp. E-mail adressen stemmer, da jeg fikk de nye passordene dit.

 

Jeg sendte mail til webmaster og support nylig, men ikke noe svar ennå. De sender meg fortsatt betalt og egen reklame.

 

Jeg begynner å lure på hva som er galt der. Vil gjerne ha de 300,- før jeg forlater den synkende jolla til Directmedia.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...