Gå til innhold

IGN tester PS3 som BD spiller


Knebel

Anbefalte innlegg

http://ps3.ign.com/articles/743/743899p1.html

 

Ett lite utdrag:

First off, the image quality is fantastic. We don't have a standalone player in the office at the moment so we can't do a side-by-side sampling with a separate player, but on its own we're quite impressed. Playback is also very fast - it only takes a few seconds to first load up a disc, and skipping through chapters and the like is at least as fast as a DVD. Good stuff.

Så får vi vente på at AV entusiastene får testet den skikkelig opp mot det som finnes av 1.gen BD spillere.

Det finnes forøvrig en tråd i AVSforum postet av en som har en PS3 og har Samsung standalone spilleren på jobb. Han sier fom følger:

also i tested today the samsung player with the ps3 with the samsumg 46 inch plasma player we have at work. and i can tell you the ps3 picture quality is far better then the samsung.

Link

 

Spennende :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vore svært spent på dette, so det er ein lettelse å lese at det blir bra. Litt skuffande at dei ikkje oppskalerar DVD, men det kjem vel kanskje i ei programvare-oppdatering. Får halde på Oppo-en inntil vidare. Uansett er det Bluray som er viktigst. Og "fantastic" bildekvalitet høyrast jo ikkje so verst ut. :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Regner med at både PS3's Blu-Ray og X360's HD DVD vil gi bedre bildekvalitet enn de første standalone-spillerene.

7280791[/snapback]

Dette finner jeg meget merkelig, all logikk sier de skulle vært omvendt. En standalone spiller har som eneste oppgave og spille av hd dvd / bluray, en konsoll skal man spille spill på. Så hvorfor skal konsollene være bedre en spillerne som er lagd spesiellt for oppgaven? Sier ikke det er umulig men det er jo litt merkelig ;)

Lenke til kommentar
Regner med at både PS3's Blu-Ray og X360's HD DVD vil gi bedre bildekvalitet enn de første standalone-spillerene.

7280791[/snapback]

Dette finner jeg meget merkelig, all logikk sier de skulle vært omvendt. En standalone spiller har som eneste oppgave og spille av hd dvd / bluray, en konsoll skal man spille spill på. Så hvorfor skal konsollene være bedre en spillerne som er lagd spesiellt for oppgaven? Sier ikke det er umulig men det er jo litt merkelig ;)

7281150[/snapback]

 

Det er ikke merkelig. Legg merke til at jeg skrev "de første", de første standalone-spillerne har ikke vært av særlig god kvalitet, HD DVD-addon til X360 og Blu-Ray spilleren til PS3 har vært jobbet med i lang tid nå og kan regnes som 2. generasjonsspillere. Alt jeg har lest hittil av tester tilsier dessuten at jeg har rett.

 

PS!: X360 sin HD DVD-addon er ikke lagd for annet enn en oppgave den heller.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Regner med at både PS3's Blu-Ray og X360's HD DVD vil gi bedre bildekvalitet enn de første standalone-spillerene.

7280791[/snapback]

Dette finner jeg meget merkelig, all logikk sier de skulle vært omvendt. En standalone spiller har som eneste oppgave og spille av hd dvd / bluray, en konsoll skal man spille spill på. Så hvorfor skal konsollene være bedre en spillerne som er lagd spesiellt for oppgaven? Sier ikke det er umulig men det er jo litt merkelig ;)

7281150[/snapback]

 

Det er faktisk en viss logikk i det.. PS3 og 360 selges med tap. Man snakker om et konservativt anslag på 200US$ for PS3 og muligens mer for 360 med HD-DVD drev.

Standalone spillerne som er ute per i dag er 1.gen, og har temmelig heftig hardware til å være designert til kun å spille av HD-DVD/BD. Og de selges for profitt... :)

 

Men neste generasjons stand alone spillere blir nok både mer kost effektive og bedre kvalitetsmessig vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Regner med at både PS3's Blu-Ray og X360's HD DVD vil gi bedre bildekvalitet enn de første standalone-spillerene.

7280791[/snapback]

Dette finner jeg meget merkelig, all logikk sier de skulle vært omvendt. En standalone spiller har som eneste oppgave og spille av hd dvd / bluray, en konsoll skal man spille spill på. Så hvorfor skal konsollene være bedre en spillerne som er lagd spesiellt for oppgaven? Sier ikke det er umulig men det er jo litt merkelig ;)

7281150[/snapback]

 

Det er ikke merkelig. Legg merke til at jeg skrev "de første", de første standalone-spillerne har ikke vært av særlig god kvalitet, HD DVD-addon til X360 og Blu-Ray spilleren til PS3 har vært jobbet med i lang tid nå og kan regnes som 2. generasjonsspillere. Alt jeg har lest hittil av tester tilsier dessuten at jeg har rett.

 

PS!: X360 sin HD DVD-addon er ikke lagd for annet enn en oppgave den heller.

7281164[/snapback]

 

HD-DVD addon'et til 360 er ikke stort mere enn ett HD-DVD drev. Alt annet tar 360'n seg av. Finnes en artikkel der ute som heter 4.7 million lines of code skrevet av de som har laget programvaren for 360 for behandlingen av matrialet fra hd-dvd drevet. De sier at de tyner maks ut av 360'n, og det eneste som kom kommer nærme i utnyttelse av 360 hardware'n til nå må være Gears of War.

 

Ellers har jeg lest på avsforum.com at 360 + hd-dvd drevet står seg rimelig godt mot den første og billigste toshibaspilleren.

 

PS3's BlueRay har jeg lest gir et skarpere bilde enn den aller første Samsung BlueRay spilleren (som også har hatt en del andre problemer - deriblant dette med "for soft" bilde har værte noe en del har hengt seg opp i. Dessuten har ikke den støttet alt det interaktive meny-innholdet - hvilket jeg mener PS3 skal gjøre). Panasonic's BlueRay som kommer nå (og som koster flesk!) overgår PS3 etter det har jeg lest. Hvilket ikke er noen bombe - koster over dobbelt så mye - og har bare en oppgave i motsetning til PS3.

 

Åkke som - for meg blir det PS3 for BlueRay tror jeg og HD-dvd stand alone spiller - dvs Toshiba's europamodell som kommer nå i november (billigste - hdmi 1.2, ingen analoge utgang for true hd lyd, kun fra hdmi(trenger hdmi på receiver) evt kjøre DD eller dts via vanlige utganger) eller desember (dyreste modell, hdmi 1.3, analog 5.1 truehd-lydut hvilket min krappy receiver/forsterker trenger hehe, oppskalering av dvd til 1080p). Veit ikke hvem ennå jeg velger.

 

Men synes det er positive første-reaksjoner på PS3 som blueray spiller. Men avventer de første profesjonelle reviews før jeg bestemmer meg helt. Men har jo litt tid da før den lanseres her.

 

Tror også en del må innrømme at TV'n deres også avgjør litt hvor mye forskjell de vil se på en god blueray spiller og en som er dyrere og enda bedre. Har man kjøpt den billigste hd-ready modellen på 26-32 tommer så merkes det kanksje ikke så mye forskjell på de som for de som kjører god kvalitet over 42 tommer evt. projektor.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
HD-DVD addon'et til 360 er ikke stort mere enn ett HD-DVD drev. Alt annet tar 360'n seg av. Finnes en artikkel der ute som heter 4.7 million lines of code skrevet av de som har laget programvaren for 360 for behandlingen av matrialet fra hd-dvd drevet. De sier at de tyner maks ut av 360'n, og det eneste som kom kommer nærme i utnyttelse av 360 hardware'n til nå må være Gears of War.

 

Ja... Gammelt nytt det du sier her, noe du ville frem til? Som sagt, HD DVD-addon til X360 er ikke lagd for annet enn en ting, noe som ikke kan diskuteres. Det du sier bare understøtter det jeg sa.

 

Tror også en del må innrømme at TV'n deres også avgjør litt hvor mye forskjell de vil se på en god blueray spiller og en som er dyrere og enda bedre. Har man kjøpt den billigste hd-ready modellen på 26-32 tommer så er det ikke merkes så mye forskjell på de som for de som kjører god kvalitete over 42 tommer evt. projektor.

 

Tja, personlig trenger jeg ikke en dyr TV for å se forskjell i kvaliteten på DVD-spillere, har prøvd mange forskjellige spillere på en helt vanlig 32" WS når de TV'ene en gang i tiden var populære, og jeg må si det var meget stor forskjell. Akkurat som du fint klarer å se forskjell på kvaliteten til de forskjellige DVD-spillerne, Blu-Ray og HD DVD på en LCD eller plasma HDTV enten den er i 37" eller 40" eller 50". Godt mulig du ikke klarer det, men det betyr ikke at andre ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Som Howitz seier, så må ein hugse på at spelarane (då spesielt BR) har berre blitt kasta ut på markedet. Samsung spelaren har jo fått elendig kritikk, mykje cropping med meir. Eller var det berre BR filmane som var ubrukelege?

 

Hm, no blei eg usikker.

 

Men, HD-DVD spelaren til 360 får skryt for å vere ein knakande god spelar, så eg tvilar på at PS3 sin BR spelar blir noko verre.

Lenke til kommentar
Nå oppskalerer jo uansett X360 sin vanlige DVD-spiller DVD, da.

7281121[/snapback]

Det kan vere, men har eg ikkje XBox 360. Og XBox 360 hadde vel heller ikkje oppskalering i starten? Meiner å ha lest at DVD-avspelinga var ganske på trynet.

 

Slik eg forstår det, er DVD-avspelinga på PS3 heilt grei no, men kjem truleg til å bli betre etter kvart. Drevet er der, HDMI-en er der, masse dum datakraft som eg tippar er svært kurant å bruke til biletebehandling er der, og maskina er stillegåande. :) Får håpe Sony satsar litt på vidareutvikle programvara, det hadde vore greit å bruke samme maskin til DVD og Bluray. Men slik det er no, tippar eg Oppo-en gjer ein betre jobb med DVD.

 

Kay

Lenke til kommentar
De jobber med å legge til en oppdatering som gjør at ps3 også oppskalerer dvd. Men som jeg ble fortalt er dette helt ubrukelig siden hd tv'er allerede oppskalerer bildet uten hjelp fra dvd spilleren.

7281157[/snapback]

Jau, men det kjem an på kor god jobb TV-en gjer. Ein god oppskalerande DVD-spelar gjer vanlegvis ein betre jobb enn dei fleste TVar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...