Gå til innhold

"The simpsons movie" - mens vi venter..


Aalton

Hva forventer du av denne filmen?  

442 stemmer

  1. 1. Hva forventer du av denne filmen?

    • Veldig mye
      316
    • Ikke så mye
      62
    • Har ingen forventninger
      49
    • Har ikke sett på simpsons
      10
    • Hva er "the simpsons" ?
      5


Anbefalte innlegg

Sesong 17 kan ikke måle seg med sesong 3-9.. Er sesong 17 alt du har sett av serien forstår jeg at du syns at filmen er bedre..

9184662[/snapback]

Ja, tviler på at det er noen som liker filmen, samtidig som de synes sesong 3-9 er best.

9186037[/snapback]

Jeg gjør det. Hvorfor skulle ikke folk som liker de gamle sesongene best ikke like filmen? Det blir jo bare for dumt og si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sesong 17 kan ikke måle seg med sesong 3-9.. Er sesong 17 alt du har sett av serien forstår jeg at du syns at filmen er bedre..

9184662[/snapback]

Ja, tviler på at det er noen som liker filmen, samtidig som de synes sesong 3-9 er best.

9186037[/snapback]

Jeg gjør det. Hvorfor skulle ikke folk som liker de gamle sesongene best ikke like filmen? Det blir jo bare for dumt og si.

9190974[/snapback]

Fordi humoren i filmen er forskjellig fra sesong 3-9 og mer lik på de nyeste sesongene, og om en da liker de nyeste sesongene best, vil jeg tro at en er mer begeistret for filmen enn de som liker sesong 3-9 best. :)
Lenke til kommentar
Humoren fra filmen er mye likere de gamle sesongene en de nye.

9191141[/snapback]

I really beg to differ. De tidligere sesongene har en helt annerledes type humor, men viktigst av alt; en helt annerledes type plott. Filmen og de siste 7-8 sesongene har ikke karakterdrevne plott, men det har sesong 1-10 ca.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Skuffa! South Park gjorde det mye bedre etter min mening.

 

Må innrømme at jeg lo der og da. Men det virket som Homer plutselig hadde blitt smartere, han minnet meg om Bart. Som i filmen har blitt ALT for myk.

Utenom den Wiener vitsen Bart tok på slutten på han EPA duden, så var Bart bare kjedelig.

Lenke til kommentar
Er da fortsatt mulig og like begge deler.

9206386[/snapback]

 

Det er absolutt mulig. Men jeg gjør det ikke. Liker ikke det faktum at humoren har blitt dummet så uhorvelig mye ned. Før gjorde The Simpsons narr av sit-coms som lever på éndimensjonelle karakterer og catchphrases fremfor klok humor. Før hadde The Simpsons en veldig smart type humor, og serien kritiserte ofte problemer med USA og verden på en måte som likevel gjorde det interessant og morsomt. Men nå har de falt betraktelig, og er nesten nede på samme nivå som Friends og lignende sit-coms - som er artige å se på som hjernedød underholdning, og materiale for å få seg en god latter på en kveld som ellers er temmelig grå og kjedelig - men som noe annet bare krymper i forhold til det gamle Simpsons. The Simpsons mangler nå for tiden rett og slett kvaliteten som serien hadde tidligere.

 

...Men igjen, etter nært tyve sesonger kan man ikke forvente mye mer. De har vært kreative i lang tid, men det merkes at folka bak serien begynner å gå tom for gode ideer.

 

EDIT: Jada, jeg vet at Simpsons-filmen på en måte "kritiserer" hvordan miljøet forsøples og ødelegges - men ikke på den samme måten som i tidligere sesonger. Det hele virker så... desperat.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Er da fortsatt mulig og like begge deler.

9206386[/snapback]

Jeg er enig i Hr. Jenssen på nesten alle punkter.. Men jeg må si at jeg "likte" filmen (jeg likte den første halvtimen litt, ikke mye), men jeg likte den på en helt annen måte enn f.eks sesong 6. Jeg så på filmen i et helt annerledes "modus" enn jeg gjør med de tidligere sesongene.. Om dere skjønner hva jeg mener :p

 

Dagens Simpsons-episoder er ikke emr enn hjernedød underholdning fyllt med gjestestjerner som er satt inn på verdens mest tragiske og unødvendige måter. Bare for å ha dem med, liksom.

 

Ellers må jeg bare si at jeg er fullstendig enig med Hr. Jenssen i det han sier :)

Lenke til kommentar
***

9209482[/snapback]

Nå er det ikke bare du som har merket deg dette. Men en serie må utvikle seg og endre humoren etter markedet, å være samfunnsengasjert er hvertfall i mine øyne ikke en humorserien sin fremste oppgave. Selv om jeg også mener at de gamle episodene var best. Men for å kapre nye seere må nok Simpsons appelere til de litt yngre tenåringene også.

 

Å i filmen mener hvertfall jeg at man får litt av alle typer humor, selv om det er den dumme som nok er mest fremtredende. Litt av grunnen er nok at den særegne Simpsons humoren ikke alltid fattes av ikkefans.

Lenke til kommentar
Er da fortsatt mulig og like begge deler.

9206386[/snapback]

 

Det er absolutt mulig. Men jeg gjør det ikke. Liker ikke det faktum at humoren har blitt dummet så uhorvelig mye ned. Før gjorde The Simpsons narr av sit-coms som lever på éndimensjonelle karakterer og catchphrases fremfor klok humor. Før hadde The Simpsons en veldig smart type humor, og serien kritiserte ofte problemer med USA og verden på en måte som likevel gjorde det interessant og morsomt. Men nå har de falt betraktelig, og er nesten nede på samme nivå som Friends og lignende sit-coms - som er artige å se på som hjernedød underholdning, og materiale for å få seg en god latter på en kveld som ellers er temmelig grå og kjedelig - men som noe annet bare krymper. The Simpsons mangler rett og slett kvaliteten som serien hadde tidligere.

 

...Men igjen, etter nært tyve sesonger kan man ikke forvente mye mer. De har vært kreative i lang tid, men det merkes at folka bak serien begynner å gå tom for gode ideer.

 

EDIT: Jada, jeg vet at Simpsons-filmen på en måte "kritiserer" hvordan miljøet forsøples og ødelegges - men ikke på den samme måten som i tidligere sesonger. Det hele virker så... desperat.

9209482[/snapback]

 

enig, det er foresten et par simpsons episoder som de like gjerne kunne kalt family guy, hele episoden er family guy humor.

 

her er 2 eksempler som jeg hater mest.

I en episode så får homer PBS på nakken, der ser man bland annet teledubies som skyter laser ut av hode sitt(family guy)

på slutten faller homer i lava, men episoden blir avbrytt og det blir penge innsamling til FOX, igjen typsik family guy humor.

 

en annen episoder kraser et fly inni huset dems for å så rygge ut, folk later som ingen ting og i neste sene er huset like helt.(family guy)

hadde det vært en ekte simspons episode ville jo hele episoden handlet om homer prøve å få penger til å fikse huset, nå bare overser de det.

Lenke til kommentar

Simpsons filmen var helt grei, men synes den ble for soft til tider. Synes filmen hang seg for mye opp i å vise den personlige siden til alle i familien. Den Lisa-kjærlighetshistorien ble for kjedelig og meningsløs, og Bart og Flanders ble for sukkersøt. Hadde håpet på litt mer humor istedet for fornuftige meninger.

 

Men den hadde sine morsomme øyeblikker. Som da Tom Hanks anbefaler det nye Grand Canyon.

Lenke til kommentar
***

9209482[/snapback]

Nå er det ikke bare du som har merket deg dette. Men en serie må utvikle seg og endre humoren etter markedet, å være samfunnsengasjert er hvertfall i mine øyne ikke en humorserien sin fremste oppgave. Selv om jeg også mener at de gamle episodene var best. Men for å kapre nye seere må nok Simpsons appelere til de litt yngre tenåringene også.

 

Å i filmen mener hvertfall jeg at man får litt av alle typer humor, selv om det er den dumme som nok er mest fremtredende. Litt av grunnen er nok at den særegne Simpsons humoren ikke alltid fattes av ikkefans.

9210967[/snapback]

 

Kapre nye seere? Indianere i Sør-Amerika, uten TV - eller strøm for den saks skyld - vet hvem Homer Simpson er. The Simpsons trenger slettes ikke noe større publikum. Det har allerede et større publikum enn noen annen sit-com i hele verden. Det The Simpsons nå trenger, er en avsluttende episode, så vi får se Futurama igjen. :)

 

EDIT: Forresten, jeg er litt uenig med deg i det siste du sier der. Det er greit at mange av "den dumme sit-com generasjonen" ikke forstår humoren i det gamle Simpsons, men de hadde til gjengjeld den dumme humoren. De gamle Simpsons-sesongene hadde en herlig blanding av helt tåpelig (og høyst fornøyelig) humor, og temaer og karakterer som de med mer interesse for dyphet og "mening" kunne kose seg med. Man snakker om at serier som Friends og King of Queens er så brede. Det gamle Simpsons var eeeenda bredere. De klarte å samle både kloke og "dumme" folk foran TV-skjermen. Det er slik jeg synes det burde gjøres. De klarte på en veldig fin måte å tilfredsstille alle sammen.

Nå har de nesten gått helt over til den "meningsløse" humoren som ikke har rot i noe som helst (Spider-pig, for eksempel - veldig artig, men likevel temmelig tåpelig og hensiktsløst).

 

Jeg tror nesten at The Simpsons kan ha mistet en del fans, jeg. Mange som likte den smartere delen av humoren som serien tidligere hadde, gidder nå rett og slett ikke å følge med lenger. Meg selv og mange av kompisa mine ser nesten aldri Simpsons lenger. Vi setter i allefall ikke på alarm for å komme oss til TV-skjermen til rett tid, slik vi gjorde for mange år siden.

 

Gunfreak, nå har jo The Simpsons gjort narr av Fox helt siden den dagen de fant ut at de var så populære at Fox rett og slett ikke kunne gjøre noe med det (eller dem, altså Groening & co). Men jeg skjønner hva du mener. Før i The Simpsons var det slik at når noe skjedde, så skjedde det. Når Maude døde i serien, handlet de påfølgende episodene mye om Ned og hans sorger, etc. Nick "dør" jo i filmen, men han kommer tilbake igjen i serien.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
***

9209482[/snapback]

Nå er det ikke bare du som har merket deg dette. Men en serie må utvikle seg og endre humoren etter markedet, å være samfunnsengasjert er hvertfall i mine øyne ikke en humorserien sin fremste oppgave. Selv om jeg også mener at de gamle episodene var best. Men for å kapre nye seere må nok Simpsons appelere til de litt yngre tenåringene også.

9210967[/snapback]

Kapre nye seere? Simpsons har aldri (merk: etter et par episoder) trengt å kapre nye seere.. De har hatt ratings på 17 mill. i gjennomsnitt i mange, mange sesonger.. Å utvikle seg er en ting, men Simpsons har utviklet seg i feil retning.. The Simpsons burde vel egentlig ikke utviklet seg i det hele tatt, sånn sett. Appelere til de yngre tenåringene? Da jeg var en ung tenåring (yngre enn nå, liksom :p) så hadde jeg ingen problemer med å skjønne humoren i serien. Sure, det var noen veldig få ting (f.eks når "egget" fra eggrådet i USA løper av gårde etter at Homer har "reddet" Lenny fra eggsmørbrødet sitt i episoden "Homer the Great" fra sesong seks. Den kunne ikke jeg skjønne helt siden jeg ikke levde på nittitallet i USA, da folk fra eggrådet gikk rundt å promoterte eggprodukter) jeg ikke helt fattet, men den generelle humoren satt som et skudd for meg.

 

Akkurat sett gjennom mine favoritt-episoder fra sesong 6 og 7.. For en fryd! :D

Lenke til kommentar

Så filmen hjemme, og gir den en svak 4'er. Jeg lo ikke noe særlig av den, men det var grei underholdning likevel. Ble frarådet å se den på kino, da en med veldig lik smak til meg satt og irriterte seg over at hele salen skrattlo av elendige poenger som ikke var morsomme. Hun hadde gitt filmen en 4'er, men endte med en 3'er pga publikums lite utviklete humor. Dermed bestemte jeg meg for å se den hjemme.

 

Kan legge til at jeg nesten ikke har sett Simpsons siden sesong 12 (eller noe i den dur). Det jeg har sett av senere sesonger syns jeg er utrolig dårlig. Jeg blir faktisk i dårlig humør hver gang jeg skal prøve å gi Simpsons en ny sjanse. De burde dratt inn årene for lenge siden. Håper denne filmen er et punktum for Simpsons.

Lenke til kommentar
Så filmen hjemme, og gir den en svak 4'er. Jeg lo ikke noe særlig av den, men det var grei underholdning likevel. Ble frarådet å se den på kino, da en med veldig lik smak til meg satt og irriterte seg over at hele salen skrattlo av elendige poenger som ikke var morsomme. Hun hadde gitt filmen en 4'er, men endte med en 3'er pga publikums lite utviklete humor. Dermed bestemte jeg meg for å se den hjemme.

 

Kan legge til at jeg nesten ikke har sett Simpsons siden sesong 12 (eller noe i den dur). Det jeg har sett av senere sesonger syns jeg er utrolig dårlig. Jeg blir faktisk i dårlig humør hver gang jeg skal prøve å gi Simpsons en ny sjanse. De burde dratt inn årene for lenge siden. Håper denne filmen er et punktum for Simpsons.

9231243[/snapback]

 

På epguides.com er et par episoder i sesong 19 skrevet opp så jeg antar at det blir en hel sesong 19 i hvert fall. Tipper det blir en sesong nr. 20 også.

Er helt enig med deg, de burde ha gitt seg på toppen.

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar
Så filmen hjemme, og gir den en svak 4'er. Jeg lo ikke noe særlig av den, men det var grei underholdning likevel. Ble frarådet å se den på kino, da en med veldig lik smak til meg satt og irriterte seg over at hele salen skrattlo av elendige poenger som ikke var morsomme. Hun hadde gitt filmen en 4'er, men endte med en 3'er pga publikums lite utviklete humor. Dermed bestemte jeg meg for å se den hjemme.

9231243[/snapback]

Mjoda, åpenbart hele salen som har dårlig utvikla humor og ikke hun når resten av salen ler :whistle:

 

Grei film, men homer sier det best selv, hvorfor gå på kino og se noe en kan se gratis hjemme: 4 øyne på denne filmen.

Lenke til kommentar
Mjoda, åpenbart hele salen som har dårlig utvikla humor og ikke hun når resten av salen ler  :whistle:

 

Grei film, men homer sier det best selv, hvorfor gå på kino og se noe en kan se gratis hjemme: 4 øyne på denne filmen.

9238977[/snapback]

 

I kinosaler har folk en tendens til å gapskratte av banal slapstick humor. Det er bare irriterende og plagsomt.

 

Minner meg litt om når min far sitter og gapskratter hele veien gjennom en "Mot i brøstet"-episode. Hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...