Gå til innhold

Rollespill som passer en 12 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det nærmer seg jul, og trenger litt hjelp til valg av spill til jentungen.

Maskinvaren er som følger:

AMD Sempron 2800, 1,6 Ghz

1 gig DDR Ram.

ATI 9800, "all in Wonder"

Hun har spilt mye Sims 2, og spiller akkurat nå endel "Runescape" på internett (Tror det er et rollespill av et eller annet slag...litt usikker på akkurat det der).

Tenker derfor på noe innenfor denne sjangeren.

Har vurdert WoW, men ønsker ikke å betale månedlige "avdrag"!

Også sett på Oblivion,men der var aldersgrensa 16+.( Samt at HW er litt svak?)

Er ikke så orientert innenfor rollespill...noen gode forslag mottaes derfor med takk :)

FC

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ville han jo ikke betale månedsavgiften for WoW, så det er vel utelukket.

Problemet med en del single-player rollespill er at de inneholder veldig mye engelsk tekst, så med mindre hun er veldig oppegående når det gjelder språk, er det mange spill som kanskje blir vel kompliserte (om hun vil ha med seg de finere nyanser og detaljer i historie osv).

Star Wars: Knights of the Old Republic (1 eller 2) kan kanskje passe? Har riktig aldersgrense, iallefall.

Skrevet

Ikke la ungen spille world of warcraft!! Det blir som å blande ut havregryna hennes med heroin! Gå heller for guildwars da dette er mye mindre avhengighetsskapende og tidkrevende. Det blir også mye billigere, da du slipper å betale en hundrings i måneden for å la henne spille. Guild wars har også to utvidelsespakker tilgjengelig.

Om hun takler rollespill med såpass laber grafikk som runescape så kunne hun sikkert hatt glede av noen litt eldre rollespill også, som for eksempel icewind dale 1 og 2, baldurs gate 1 og 2, eller neverwinter nights. 1ern har fremdeles god grafikk, i allefall mye bedre enn runescape, og det har enda et solid online community. Neverwinter nights 2 kan bli litt tungt på den pcen du nevner. Rettelse, det VIL bli tungt.

Skrevet (endret)
Fable passer sikkert bra! :)

7271598[/snapback]

16 års aldersgrense.

EDIT: Men spør du meg så er det altfor høy aldersgrense til det spillet. Det er langt ifra så voldelig som Ninja Gaiden, som fikk 16 år det å.

Kanskje det har noe med at man kan ha sex i det, selv om det er ganske så uskyldig, med svart skjerm og "oh norty". :shrug:

Endret av Bakkland
Skrevet (endret)
Fable passer sikkert bra! :)

7271598[/snapback]

16 års aldersgrense.

I alle dager!? o.O Har Fable 16-års grense? Skulle til å anbefalle det... Har bare spilt gjennom som god, men kan ikke si at det burde være noe problem med å la en 12-åring spille Fable.

Henviser forøvrig til denne tråden for beskrivelse av noen spill innen sjangeren.

Endret av SirGalrim
Skrevet

Må si meg enig med flere.

Guildwars høres ut som det rette ;)

Må si, om du er glad i datra di kjøp Guildwars og ikke WoW haha :p

Hun kommer til å bli data Zombie om hun får teken på World of Warcraft.

Skrevet (endret)

Hvorfor skal du absolutt gi henne rollespill? Det er jo så mye mer utvalg av spill som passer en 12-åring i andre sjangre. Hun liker vel ikke kun rollespill?

Endret av BTK
Skrevet (endret)

:) Takker for mange innspill

Hun spiller som sagt Runescape med stor iver, så jeg tenkte at et skikkelig rollespill kanskje kunne være en ide. På den annen side så er det et godt poeng med at mye av kommunikasjonen foregår på engelsk...

Det ideelle for henne hadde vært Sims 2 med online mulighet :hmm:

Lurer litt på Dreamfall, der er jo norsk tale mener jeg.

- Og ja, jeg kjenner endel WoW zombier

Fc

Endret av FCW
Skrevet
Lurer  litt på Dreamfall, der er jo norsk tale mener jeg.

7272276[/snapback]

Den norske versjonen Drømmefall har i allefall det. ;) Og høy kvalitet på talen også. Det er et knallspill også etter min mening, eneste man kan kanskje utsette er at det litt vel "filmatisk".

Skrevet

Drømmefall har aaalt for enkle oppgaver etter min smak. Men det som blir latterlig enkelt for en dreven adventurespiller kan kanskje passe perfekt for en tolvåring? Det virker i allefall som om spillet er laget for tolvåringer når en ser på vanskelighetsgraden.

Rampage: Jeg skulket skolen mer enn de fleste, men allikevel har jeg fått seksere på bortimot samtlige av engelskprøver opp gjennom tidene. Dette kan jeg takke spill som monkey island og little big adventure for. Et spill trenger ikke å være et "lærespill" for at kidsa skal lære noe av de. Såkalte "lærespill" plages av å være særdeles kjedelige og "barnslige". (kjedelige og "barnslige" i følge to av mine brødre på 8 og 10. Jeg har fint lite erfaring med slike spill.)

Skrevet

En 12-åring bør spille engelske spill, man lærer faktisk utrolig mye engelsk - spesielt av spill som Neverwinter Nights. Norsk kan hun vel uansett :)

Nei, Neverwinter Nights er absolutt å anbefale - det fåes vel rimelig også, inkludert 2 tilleggspakker. 2'eren blir for HW-krevende tror jeg - men det er veldig bra det óg :)

Skrevet
En 12-åring bør spille engelske spill, man lærer faktisk utrolig mye engelsk - spesielt av spill som Neverwinter Nights. Norsk kan hun vel uansett :)

Nei, Neverwinter Nights er absolutt å anbefale - det fåes vel rimelig også, inkludert 2 tilleggspakker. 2'eren blir for HW-krevende tror jeg - men det er veldig bra det óg :)

7273651[/snapback]

QFT. Jeg lærte engelsk av spill lenge før jeg var 12 år (ah larry, how i miss thee). Og idag er jeg 'the go-to guy' hvis noen har noe spørsmål om engelsk.

Skrevet (endret)
Zelda! :D Vel, egentlig adventure med masse rpg elementer da :)

Spilte det selv på den tiden.

7274934[/snapback]

Zelda er vel egentlig ikke RPG, i den tradisjonelle måten å klassifisere spill. Men saken er at jeg har mye større rollespill-følelse på Zelda enn alle andre 'ordentlige' RPGer fra japan jeg har prøvd.

Ligger vel i det at på Zelda føler jeg at jeg virkelig er Link, mens i JRPGer styrer jeg bare en forutbestemt rolle, med egne motiver og følelser.

EDIT: Men OP spør om spill til PC, så det blir vel off topic.

Endret av Bakkland

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...