Gå til innhold

Engelsk del av forumet?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurte på om det gikk an å få til en engelsk-del på forumet.. Slik at vi kunne snakke engelsk til hverandre. For å forbedre språket og kanskje få inn noen internasjonale forumbrukere.. Hadde vært morro.

 

F.eks OT-baren på engelsk. :wee:

- Eller et underforum på "skole"

 

Admin markerte hva som kunne være aktuelt om interessen byr seg.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. egentlig liker jeg diskusjon.no så godt fordi den er norsk. ikke at jeg har noe imot utenlandske fora, men jeg ønsker ikke innpass for engelske poster (eller andre ikke-nordiske språk) på diskusjon.no.

 

Det var nå min mening, så får andre komme med sine synspunkter.

 

Dog lurer jeg også litt på hvordan dette skal gjennomføres i praksis - det høres tungvindt ut med flere utlike språk på ett og samme forum. Da er det bedre hvis hw.no-teamet oppretter et nytt engelsk_only-forum med annen url enn "diskusjon.no"...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er tillat å bruke det engelske språket på dette forumet så jeg anbefaller deg å lage en tråd hvor dere kan snakke engelsk med hverandre, da vi ikke kommer til å lage noen engelsk del av forumet  :)
En tråd blir vel litt lite, vi er tross alt 100 000 brukere og det er ikke alle som har de samme interessene. En OT-bar der man kan konversere på engelsk er ingen dum idé, ser ingen negative sider med det, så det burde jo ikke være noe problem. Poster i off-topic telles uansett ikke, så hvorfor være "trangsynte"?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sorry dobbelpost, men ser det nå er 39 stemmer og bare 7 svar, og nå er 53% av stemmene negative. Hadde vært kjekt å se folks meninger om hvorfor de mener det er negativt, ikke bare stemmene.

Lenke til kommentar

Jeg stemte nei, fordi jeg mener at hvis man åpner en engelsk del, så åpner man også døren for resten av verden. En av de gode kvalitetene til diskusjon.no er at all diskusjonen og drittslengingen ihvertfall foregår på norsk. Hvis man åpner døren så kommer det alltid noen bomser streifende inn.

 

Skaff en brevvenn :p

Lenke til kommentar
Jeg stemte nei, fordi jeg mener at hvis man åpner en engelsk del, så åpner man også døren for resten av verden. En av de gode kvalitetene til diskusjon.no er at all diskusjonen og drittslengingen ihvertfall foregår på norsk. Hvis man åpner døren så kommer det alltid noen bomser streifende inn.

 

Skaff en brevvenn :p

7294802[/snapback]

Bomsene kommer enten de er norske eller engelske. Dessuten blir det bare en liten del av forumet... En bitte liten en.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skaff en brevvenn :p
OT: "Brevvenner" har jeg nok av i den forstand, jeg har totalt syv mennesker i min kontaktliste på MSN, og fire av disse bor i et engelsktalende land (to fra UK, to fra US, en fra NZ). (Ja, jeg vet at 7 kontakter er lite, men jeg liker bedre å ha et mindretall av personer som jeg kan ha et tettere forhold til enn en haug jeg aldri snakker med).

 

/OT: Meningen med et slikt forum ville da vært å bedre sin engelsk, engelsk på skolen er faktisk ikke nok. Selv om det bare er 45% av folket som ønsker et slikt forum er det fortsatt en stor del, og de som ikke ønsker det kan jo da bare holde seg borte (likedan slik som man holder seg borte fra andre forum man ikke liker. Om man setter opp en poll om hvor mange som ønsker eksisterende forum X er det meget sannsynlig at man hadde fått et lignende resultat).

 

Forumet er tross alt så stort nå at et engelskspråklig (under)forum ville passet godt inn, man har en unik blanding av spørsmål om alt fra penislengder til programmering til hardware, så hvorfor ikke?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig synes jeg det virker som en spennende idé, men da må vel hw-nettverket gå til innkjøp av discussion.[com|no]? :hmm:
Trenger jo ikke å kjøpe et nytt domene for et lite underforum?
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...