Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har akk kjøpt ny pc med Asus 8800GTS 512mb og Intel Q6000.. så kjørte jeg 3D Mark 06 og fikk 9600 3D marks :ohmy:

så nå prøvde jeg igjen 3-4 dager senere og da fikk jeg 7300 3D Marks :cry:

Snakka med en kompis og han sa at det kanskje var psu'n som ikke leverte nok strøm til skjermkortet..

har bZerk strømforsyning 500w, den er ca 2 år gammel.. noen som vet hva problemet kan være..

Lenke til kommentar
ja 500w er nok ikke for lite, men spørsmålet er om den klarer og levere 500 watt:p er jo bZerk.. Har formatert og lagt inn de drivera som fulgte med skjermkortert.. driver og laster ned den nyeste nå..

du trenger drivere til hovedkortet også. de har mye å si for ytelsen. dersom du er usikker på om du har lagt inn alle drivere så kan du sjekke dette via system - enhetsbehanding - maskinvare

Lenke til kommentar
500watt skal jo i prisippet være mer enn nok. Så sant du ikke har flere disker, mange vifter, neonlys etc etc som trekker effekt.

 

Kan jo være noe med kvaliteteten på psuen, at den oppgir Peak verdi på 500w kanskje?

Nå er det ikke watten so mer direkte viktig i denne sammenhengen uansett, men heller hvor stabile spenninger den kan levere ved høy belastning, og hvor mange Ampere den kan levere (spesielt) på 12V+ linjene(e).

 

Den er spesifisert for 34 Ampere, noe som ikke er spesielt mye, og kan nok tenkes å bli litt lite i lengden. Og det kan godt tenkes at den heller ikke klarer å levere dette samtidig, og at det i praksis er enda lavere. Nå husker jeg ikke helt, men 8800GTS 640MB/320MB anbefalte vel at maskinen hadde en 26Ampere, mens med GTX var det anbefalt med en 30 Ampere. Med en overklokket Quad-core, så blir det raskt mye høyere strømforbruk, og det at den er 2 år gammel hjelper nok tvilsomt på saken.

Lenke til kommentar

har remontert kjøler på mitt GTS 320mb med litt artic silver 5,vet ikke helt hva jeg skal si, maken til slørv arbeid. det var spydd patsta på have core. minnet mest om plastelina :)

 

og det vi bruker og spøkelitt med at "produsentene" asus, msi og i mitt tilfelle foxconn bare setter klistermerke på fikk en ny høydare, under foxconn klistermerket var det faktisk et nvidia klistermerke HER

 

 

uansett, goop bytte var en suksess, står i en htpcs¨vifte hastighet bør ligge på 50% eller lavere:

 

tidligere temps målt i everest 50% fan speed:

 

gpu:61

gpu diode:64

gpu ambient: 58

 

etter:

 

gpu: 50

gpu diode: 55

gpu ambient: 48

 

under atitool stress loader den på 71 grader @ 50%

Lenke til kommentar
har remontert kjøler på mitt GTS 320mb med litt artic silver 5,vet ikke helt hva jeg skal si, maken til slørv arbeid. det var spydd patsta på have core. minnet mest om plastelina :)

 

og det vi bruker og spøkelitt med at "produsentene" asus, msi og i mitt tilfelle foxconn bare setter klistermerke på fikk en ny høydare, under foxconn klistermerket var det faktisk et nvidia klistermerke HER

Var akkurat slik på mitt Gainward 8800GTX også. Men med litt negler(som jeg knapt har) og lynol gikk det bort, og resultatet ble et gjennomsiktig plexi-deksel, noe som tar seg ganske fint ut i kabinettet. :)

 

Bilde:

 

 

post-128003-1201124278_thumb.jpg

 

 

 

Forresten en fin temperaturforskjell du fikk. :)

Sett at noen har fått problemer med kontakt med kjernen etter bytting til AS5...

Lenke til kommentar

Selv tør jeg ikke ta av kjøleren en gang til, da thermalpadsene er såpass ødelagte fra før av. :p

Og uten dem, så får altså ikke kjøleren kontakt.

Så personlig så må jeg nok vente med å skaffe meg en skjermkortkjøler. (dog blir det nok sikkert til at jeg venter til neste single toppkort) :ph34r:

 

Off-topic:

 

Sindre Alexander:

Har du noen skjermkort/hovedkort til test nå?

 

Lenke til kommentar
Selv tør jeg ikke ta av kjøleren en gang til, da thermalpadsene er såpass ødelagte fra før av. :p

Og uten dem, så får altså ikke kjøleren kontakt.

Så personlig så må jeg nok vente med å skaffe meg en skjermkortkjøler. (dog blir det nok sikkert til at jeg venter til neste single toppkort) :ph34r:

 

Off-topic:

 

Sindre Alexander:

Har du noen skjermkort/hovedkort til test nå?

Hørte om ditt forrige forsøk ja. :p

 

 

 

Har et Asus Striker II Formula og HD3850 på vei. :)

Hvordan det?

 

Lenke til kommentar
Geforce 8800 Ultra retires this month

Written by Fuad Abazovic

Wednesday, 23 January 2008 13:32

 

geforce.jpg

So long, you fast lad

 

Nvidia has informed its partners that it won't be accepting more orders for Geforce 8800 Ultra and advised them to try to sell them as soon as they can.

This is a clear indication that something new is close, and from what we know, the middle of February is the date.

Nvidia’s replacement for 8800 Ultra is dual G92-based, big and hot but we have every reason to believe that it will end up faster than R680, simply as G92 is faster than a single RV670.

Geforce 8800 Ultra goes into history after being on the market for about seven months.

Kilde

 

Ja, det har vært morro! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...