Gå til innhold

Hvem er dine favoritt-musikere?


Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Må vel bli Ihsahn som er favoritten. Utrolig dyktig gitarist/vokalist/keyboardist/låtskriver.

 

Liker også veldig godt Mikael Åkerfeldt fra fra Opeth, som også er flerinstrumentell vokalist og låtskriver.

 

Og vi må ikke glemme Ivar Bjørnson og Grutle Kjellson fra Enslaved. Og Trym og Thomas fra Emperor. Og sist men absolutt ikke minst, selveste Gudfaren, Tony Iommi.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vokalister: Devin Townsend (Strapping Young Lad), Mikael Åkerfeldt (Opeth)

 

Gitarister: Dimebag Darrell (Pantera, Damageplan), Jeff Loomis (Nevermore), Chuck Schuldiner (Death)

 

Bassist: Steve DiGiorgio (Death, Iced Earth, Testament)

 

Trommiser: Gene Hoglan (Strapping Young Lad, Death), Dirk Verbeuren (Soilwork), Tomas Haake (Meshuggah), Morgan Ågren

 

Keyboardist: Steinar Sverd Johnson (Arcturus)

Lenke til kommentar

Kan prøve å lage en lite oversikt:

 

Vokalister:

- James Hetfield; Kommer ikke utenom han. Utrolig fin stemme som er behagelig å høre på. Samtidig så har han utviklet stemmen mye fra det første albumet (der han har en utrolig stilig vokal). Er også en god riffmaker og rytmegitarist.

 

- Ozzy Osbourne; Kanskje ikke verdens mest rene og tekniske stemme, men gud hvor herlig den stemmen er. En legende innen heavy metal, både med Sabbath og solo-karriere.

 

- Bruce Dickinson; En fantastisk entertainer som har vært trofast mot heavy metal-publikummet siden begynnelsen av 80-tallet.

 

Gitarister:

- Joe Satriani; Ble frelst da jeg hørte sangen fra Top Gun for første gang. En veldig dyktig gitarist som har den rette feelingen/stemningen i verkene sine. En dyktig lærer også, har lært opp Kirk Hammet opp Steve Vai (?).

 

- Marius Müller; Liker veldig godt mye av det han har komponert og spilt. En tragedie at han døde så ung.

 

- Dimebag Darrel; Noe av det aller beste som noen gang er komponert av riff kommer fra denne kanten. En av mine absolutte favoritter når det gjelder gitarister. Røft og deilig!

 

- Tony Iommi; Er ikke uten grunn at Black Sabbath blir nevnt som et av de største bandene gjennom tidene. Iommi er den geniale hjernen bak det hele.

 

Bassister:

- Cliff Burton; Som så mange andre sikkert har sagt, Cliff Burton var etter min mening et musikalsk geni. Han spilte bassen sin på en måte som i ettertid har blitt elsket og reskpektert av Metallica-fans over hele verden. Orion og Pulling Teeth er noe av det beste Metallica har laget.

 

- Lemmy Kilminster; En av rockens store personligheter. Moro å se Lemmy når han spiller bass. Han bruker bassen som en slags rytmegitar, og mye av det Motörhead har laget inneholder slike deilige riff på bassen til Lemmy.

 

- Varg Vikernes; Først og fremst ikke for hans bass-spill, men som musiker generelt. Burzum har utrolig mye bra musikk. Han oppfører seg ikke som det musikalske geniet han er da, og jeg er ikke enig i alt det han står for.

 

 

Trommiser:

- Frost; Rask og dyktig trommis som kan håndtere det enorme trommesettet på en slik måte at mange blir misunnelige. Et kjent fjes innenfor norsk black metal.

 

- Dave Lombardo; Har fått Slayer til nye høyder igjen etter sitt fravær. En skikkelig flink trommis.

 

- Hellhammer; Blir karakterisert som en av de beste trommisene i verden, og ikke uten grunn. Utfyller de andre i Mayhem (og sine andre prosjekter) på en kjempebra måte. Er også den eneste i Mayhems historie som jeg synes virker som en ålreit kar.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Favoritter

 

- Mikael Åkerfeldt, Opeth - Flott vokal! Både clean og growl.

- Valfar, Windir - Mannen kunne skrike, hehe, god komponist også, spesielt Arntor albumet som han sto mer eller mindre alene for ("Takk til: Meg Sjølv!")

- Hoest, Taake - Trakterer jo det meste av instrumenter og ren/grim vokal, dyktig komponist.

- Fenriz, Darkthrone - Gylve har en sjef vokal på diverse prosjekter, spesielt Isengard.

- Nocturno Culto, Darkthrone - Konge vokal

- Abbath, Immortal - Ingen slår latteren på "One by One"

Lenke til kommentar
Så kan metal-fjortisene bruke noen år på å distansere seg fra ren teknikk og scarier-than-thou-virkemidler til de innser hva god musikalitet og genuint talent kan føre til av suverene musikkopplevelser.

7279860[/snapback]

Hahahaha! GREAT SUCCESS! :D

 

Vokal: V.I.T.R.I.O.L. (Anaal Nathrakh)

Gitar: Ben Weinman (Dillinger Escape Plan)

Bass: Ryan Martinie (Mudvayne) / Les Claypool (Primus m.m)

Trommer: Tomas Haake (Meshuggah)

Lenke til kommentar

Mine Favoritter: :)

 

Vokal: Øystein Greni (Big Bang), Mikael Åkerfeldt (Opeth), Ihsahn (Emperor, solo-prosjektet ihsahn), Abbath (Immortal, I)

Bass: Steve Harris (Iron Maiden), Cliff Burton (Metallica)

Trommer: Ian Paice (Deep Purple), Frost (Satyricon), Lars Ulrich (Metallica)

Keyboard/piano/orgel!: Jon Lord (Deep Purple)

Gitar: Kirk Hammett (Metallica), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Jimi Hendrix!, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen.

 

:love:

Lenke til kommentar

Petrucci og Portnoy er dyktige musikere de, men jeg synes liksom på mange måter at Dream Theater er litt kjedelig. De spiller aldri feil og musikerne har nærmest doktorgrad i det de holder på med, men likevel fenger det meg ikke slik som mye annen musikk gjør.

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...