Gå til innhold

Israel har ødelagt alle muligheter for fred


Anbefalte innlegg

Atter en gang ser vi at Israel har myrdet og lemlestet uskyldige sivile.

Hva er egentlig hennsikten deres, er det et ønske om å fordrive et helt folkeslag eller er det bare blindt hat som ligger bak?

 

1162980408566_6.jpg

 

Synet som møtte overlevende i nabolaget som ble angrepet av israelske granater i byen Beit Hanoun, fikk enkelte til å besvime. Kroppsdeler lå spredt i gatene, og små barnesandaler lå i blodpøler.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138086

 

- Det er ansvar på begge sider. Men som den sterke part, farer Israel fram på en måte som fordyper problemene. De må stå ansvarlige for handlingene de utfører, sier Støre
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The IDF confirmed that an artillery battery containing 12 shells had aimed at a site from where Qassam rockets were fired at the southern city Ashkelon on Tuesday. The artillery fire had been intended for a location about half a kilometer from the Beit Hanun houses.

 

At this stage it is unclear whether the incident was caused by a technical or human error. The initial assumption is, however, that the wrong coordinates were fed to the artillery unit.

Link

Hva er egentlig hennsikten deres, er det et ønske om å fordrive et helt folkeslag eller er det bare blindt hat som ligger bak?

Det kan jo også tenkes at det rett og slett var en grov feil fra IDFs side, og baktanken var hverken hat eller ønske om fordrivelse.

Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt er slike episoder uheldige, men jeg ser ikke NOEN poster fra deg med bilder av Israelske skolebusser, forvridde og forkullede skolesekker.. og små barneføtter som mangler resten av kroppen. Slike episoder har forekommet på begge sider, dog har palestinerne i langt større grad drept sivile mål enn det Israel har gjort, så det bildet du tegner er ikke bare grovt misvisende, men det viser også med all mulig tydelighet at du er mer interessert i å sverte Israel enn du er interessert i fred... trist.

7243173[/snapback]

 

Det faktum at Palestina også har angrepet sivile mål tidligere, gjør ikke denne hendelsen mindre sjokkerende og barbarisk. Dette støtter barre oppom det jeg alltid har ment, å ta parti med noen av partene er i seg selv forkastelig, da det er åpenbart at fred ikke er førsteprioritet for noen av de.

Lenke til kommentar
Det faktum at Palestina også har angrepet sivile mål tidligere, gjør ikke denne hendelsen mindre sjokkerende og barbarisk. Dette støtter barre oppom det jeg alltid har ment, å ta parti med noen av partene er i seg selv forkastelig, da det er åpenbart at fred ikke er førsteprioritet for noen av de.

7243277[/snapback]

 

Nei, mens den ene parten forsvarer seg angriper den andre. Som det kommer fram av haaretz.com så hadde denne episoden en grunn; angrep fra Palestina.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig at palestinerne har sine svin på skogen, men i mine øyne er det ingenting her i verden som kan rettferdigjøre bruken av artilleri mot verdens tettest befolkede område... Tror Israel (dvs. de israelske lederne/generalene som beordret dette) at de kan "vinne" krigen på denne måten? Alt de oppnår med dette er å skape martyrer og enda mer hat mot Israel!

 

edit:

 

Nei, mens den ene parten forsvarer seg angriper den andre. Som det kommer fram av haaretz.com så hadde denne episoden en grunn; angrep fra Palestina.

7243413[/snapback]

her må jeg sitere en indisk frihetforkjemper: An eye for an eye would make the whole world blind...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Slike episoder har forekommet på begge sider, dog har palestinerne i langt større grad drept sivile mål enn det Israel har gjort, så det bildet du tegner er ikke bare grovt misvisende, men det viser også med all mulig tydelighet at du er mer interessert i å sverte Israel enn du er interessert i fred...

Du vrir nå ganske godt selv også. Israel har drept mange flere sivile palestinere enn palestinske selvmordsbombere har drept sivile israelere. At Israel dreper langt mer effektivt, slik at ikke de trenger å ha så mange angrep for å oppnå det, endrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Slike episoder har forekommet på begge sider, dog har palestinerne i langt større grad drept sivile mål enn det Israel har gjort, så det bildet du tegner er ikke bare grovt misvisende, men det viser også med all mulig tydelighet at du er mer interessert i å sverte Israel enn du er interessert i fred...

Du vrir nå ganske godt selv også. Israel har drept mange flere sivile palestinere enn palestinske selvmordsbombere har drept sivile israelere. At Israel dreper langt mer effektivt, slik at ikke de trenger å ha så mange angrep for å oppnå det, endrer ikke på det.

7243595[/snapback]

 

Om du regner palestinske "frihetskjempere" som sivile, ja. Jeg gjør det ikke :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Violence_in_t...tinian_conflict

 

During the conflict from September 2000 to January 2004, 36.2% of Palestinians killed were non-combatants caught in crossfire, as opposed to 77.6% of Israelis killed were non-combatants who died in bombings or sniper fire

 

og

"More meaningful figures show that Israel is responsible for around 568 Palestinian noncombatant deaths, while Palestinians have killed more than 420 Israeli noncombatants," said the study. "Over 50% of the Palestinians killed were actively involved in fighting - and this does not include stone-throwers or 'unknowns.'"

Furthermore, researchers found that "Palestinians are directly responsible for the deaths of at least 185 of their own number - one out of every eight Palestinians killed" in the conflict thus far.

Lenke til kommentar
Slike episoder har forekommet på begge sider, dog har palestinerne i langt større grad drept sivile mål enn det Israel har gjort, så det bildet du tegner er ikke bare grovt misvisende, men det viser også med all mulig tydelighet at du er mer interessert i å sverte Israel enn du er interessert i fred...

Du vrir nå ganske godt selv også. Israel har drept mange flere sivile palestinere enn palestinske selvmordsbombere har drept sivile israelere. At Israel dreper langt mer effektivt, slik at ikke de trenger å ha så mange angrep for å oppnå det, endrer ikke på det.

7243595[/snapback]

 

 

Nei, det er det jeg IKKE er klar over.. Israel har IKKE drept mange flere sivile palestinere enn det palestinske selvmordsbombere har gjort. Dette er en seiglivet myte som NrK fyrer oppunder så ofte de kan..

Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt er slike episoder uheldige, men jeg ser ikke NOEN poster fra deg med bilder av Israelske skolebusser, forvridde og forkullede skolesekker.. og små barneføtter som mangler resten av kroppen. Slike episoder har forekommet på begge sider, dog har palestinerne i langt større grad drept sivile mål enn det Israel har gjort, så det bildet du tegner er ikke bare grovt misvisende, men det viser også med all mulig tydelighet at du er mer interessert i å sverte Israel enn du er interessert i fred... trist.

7243173[/snapback]

 

Det faktum at Palestina også har angrepet sivile mål tidligere, gjør ikke denne hendelsen mindre sjokkerende og barbarisk. Dette støtter barre oppom det jeg alltid har ment, å ta parti med noen av partene er i seg selv forkastelig, da det er åpenbart at fred ikke er førsteprioritet for noen av de.

7243277[/snapback]

 

Poenget her er at Israel åpent innrømmer at det her har blitt gjort en feil, og at målet var å ta ut en rakettutskytingsbase. Du må gjerne sette opp alternativer for hvordan Israel skal forsvare seg fra et stadig økende rakettregn fra en part som nekter å godta forhandlingsalternativer som IKKE innebærer utslettelsen av Israel på lang sikt..

Lenke til kommentar

Veldig god post likferd. Vestlig media vrir ting ofte helt ut av kontekst, og det er et faktum at i alle de større krigene, så er det Israel som har blitt angrepet. At også Israel har vunnet, synes å irritere mange mennesker.

 

Men men. Det at tapende nasjoner må avstå land, er jo bare en barbarisk ting som skjedde for flere hundre år siden...

Lenke til kommentar

Poenget her er ikke om noen innrømmer sin feil eller ikke, i så måte begynner det jo å bli temmelig vanlig at israel først skyter og så beklager.

Jeg er for ordens skyld motstander av drap uansett hvem som utfører dem og holder ikke med noen som bedriver disse uansett nasjonalitet.

Men når vi ser på denne konflikten og styrkeforholdet mellom partene,når en så ser hvilke våpen og hvilken teknologi Israel innehar så skulle slike episoder som dette være helt unødvendige.

Å så begynne å forsvare slike drap som dette med at palestinere har drept israelere blir således helt bak mål, en løser ikke problemet med å slakte sovende kvinner og barn som aldrig har gjordt noe galt .

Lenke til kommentar
Poenget her er ikke om noen innrømmer sin feil eller ikke, i så måte begynner det jo å bli temmelig vanlig at israel først skyter og så beklager.

Jeg er for ordens skyld motstander av drap uansett hvem som utfører dem og holder ikke med noen som bedriver disse uansett nasjonalitet.

Men når vi ser på denne konflikten og styrkeforholdet mellom partene,når en så ser hvilke våpen og hvilken teknologi Israel innehar så skulle slike episoder som dette være helt unødvendige.

Å så begynne å forsvare slike drap som dette med at palestinere har drept israelere blir således helt bak mål, en løser ikke problemet med å slakte sovende kvinner og barn som aldrig har gjordt noe galt .

7244260[/snapback]

 

Det jeg mener du, og mange andre, gjør feil er å kun se på virkningene, og ikke årsakene. Er ønsket fred i regionen? Da må en se både årsak og virkning. I denne saken er årsaken:

 

The IDF confirmed that an artillery battery containing 12 shells had aimed at a site from where Qassam rockets were fired at the southern city Ashkelon on Tuesday. The artillery fire had been intended for a location about half a kilometer from the Beit Hanun houses.

 

Virkningen er følgelig et svar fra Isreal. Årsaken til at Isreal svarer så kraftig er fordi de har tidligere erfart at når de kjører en mer passiv forsvarspolitikk så har de opplevd et økt antall angrep mot seg.

 

Du sier du er i mot all drap, men hvor er fordømmingene av Palestinske angrep? Hvor er sympatien for Israelske sivile kvinner og barn? Den kommer iallefall ikke noe sterkt fram her.

Lenke til kommentar

Stenges for kjapp vedlikehold.

 

Edit: Et innlegg over kanten og et svar på dette er fjernet. Her er fokuset midtøstenkonflikten, ønsker man å diskutere trådstarter eller andre deltagere i diskusjonen så vil man få en kraftig reaksjon, en er allerede utdelt.

 

Hold dere til sak og ikke person

 

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm, ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Poenget her er ikke om noen innrømmer sin feil eller ikke, i så måte begynner det jo å bli temmelig vanlig at israel først skyter og så beklager.

Jeg er for ordens skyld motstander av drap uansett hvem som utfører dem og holder ikke med noen som bedriver disse uansett nasjonalitet.

Men når vi ser på denne konflikten og styrkeforholdet mellom partene,når en så ser hvilke våpen og hvilken teknologi Israel innehar så skulle slike episoder som dette være helt unødvendige.

Å så begynne å forsvare slike drap som dette med at palestinere har drept israelere blir således helt bak mål, en løser ikke problemet med å slakte sovende kvinner og barn som aldrig har gjordt noe galt .

7244260[/snapback]

 

Det jeg mener du, og mange andre, gjør feil er å kun se på virkningene, og ikke årsakene. Er ønsket fred i regionen? Da må en se både årsak og virkning. I denne saken er årsaken:

 

The IDF confirmed that an artillery battery containing 12 shells had aimed at a site from where Qassam rockets were fired at the southern city Ashkelon on Tuesday. The artillery fire had been intended for a location about half a kilometer from the Beit Hanun houses.

 

Virkningen er følgelig et svar fra Isreal. Årsaken til at Isreal svarer så kraftig er fordi de har tidligere erfart at når de kjører en mer passiv forsvarspolitikk så har de opplevd et økt antall angrep mot seg.

 

Du sier du er i mot all drap, men hvor er fordømmingene av Palestinske angrep? Hvor er sympatien for Israelske sivile kvinner og barn? Den kommer iallefall ikke noe sterkt fram her.

7244349[/snapback]

 

Nei jeg ser faktisk på begge deler, men jeg mener det er værre når Israel gjør slike overtramp som dette til stadighet og da begynner jeg å tro at disse er beviste.

Hvorfor jeg mener det er værre når israel gjør det er utifr at de fremstiller seg som så mye bedre enn motparten, de har bedre,ja langt bedre utstyr og de kan ganske greit gå inn å plukke ut slike rakettramper istedenfor å skyte kraftige raketter mot tilfeldige mål.

Hvorfor bruker de ikke her tanks eller kamphelikoptre som de så ofte før har gjord når de har vært inne og tatt en enkel bil med en hamasleder i?

De har muligheten til å gjøre dette på en mer menneskelig måte uten å slakte kvinner og barn, nettop derfor mener jeg det blir værre.

I tillegg nører bare dette opp under mere vold,der ytterliggående palestinere som ikke tar hensyn til hverken egne eller andres liv vil bruke disse episodene for å værve enda flere selvmordsbombere.

En løser ingenting med vold og skal en prøve å løse noe her så er det uten tvil den sterkeste part som må begynne,selv om dette kan koste noe ekstra i starten .

Ideelt sett skulle vel både Israel og palestina vært satt under internasjonalt styre inntil en fred er opnådd,dette er nok desverre umulig så lenge USA ensidig støtter den ene part her :hmm:

Lenke til kommentar
Om du regner palestinske "frihetskjempere" som sivile, ja. Jeg gjør det ikke :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Violence_in_t...tinian_conflict

Du glemte å få med dette:

This study has been criticised for significant bias in its formulation. For example, the study classes as a "Combatant":

someone killed at a location and at a time during which an armed confrontation was going on, who appears most likely – but not certain – to have been an active participant in the fighting

 

Also classified in the "Combatant" group are:

people who knowingly took some action which would lead to increased danger, such as entering an area in which fighting was going on or which security officials had declared off-limits.

 

Such a definition enables civilian Palestinians to be counted as "Combatants" by virtue of their being within an area which was entered by Israeli soldiers. (The definitions referred to above may be found in the study's "Categorization" section).

Undersøkelsen er mao. en stor vits. Den er heller ikke gjort av noe som kan regnes som en nøytral organisasjon.

Lenke til kommentar
Poenget her er ikke om noen innrømmer sin feil eller ikke, i så måte begynner det jo å bli temmelig vanlig at israel først skyter og så beklager.

Jeg er for ordens skyld motstander av drap uansett hvem som utfører dem og holder ikke med noen som bedriver disse uansett nasjonalitet.

Men når vi ser på denne konflikten og styrkeforholdet mellom partene,når en så ser hvilke våpen og hvilken teknologi Israel innehar så skulle slike episoder som dette være helt unødvendige.

Å så begynne å forsvare slike drap som dette med at palestinere har drept israelere blir således helt bak mål, en løser ikke problemet med å slakte sovende kvinner og barn som aldrig har gjordt noe galt .

7244260[/snapback]

 

Det jeg mener du, og mange andre, gjør feil er å kun se på virkningene, og ikke årsakene. Er ønsket fred i regionen? Da må en se både årsak og virkning. I denne saken er årsaken:

 

The IDF confirmed that an artillery battery containing 12 shells had aimed at a site from where Qassam rockets were fired at the southern city Ashkelon on Tuesday. The artillery fire had been intended for a location about half a kilometer from the Beit Hanun houses.

 

Virkningen er følgelig et svar fra Isreal. Årsaken til at Isreal svarer så kraftig er fordi de har tidligere erfart at når de kjører en mer passiv forsvarspolitikk så har de opplevd et økt antall angrep mot seg.

 

Du sier du er i mot all drap, men hvor er fordømmingene av Palestinske angrep? Hvor er sympatien for Israelske sivile kvinner og barn? Den kommer iallefall ikke noe sterkt fram her.

7244349[/snapback]

 

Nei jeg ser faktisk på begge deler, men jeg mener det er værre når Israel gjør slike overtramp som dette til stadighet og da begynner jeg å tro at disse er beviste.

Hvorfor jeg mener det er værre når israel gjør det er utifr at de fremstiller seg som så mye bedre enn motparten, de har bedre,ja langt bedre utstyr og de kan ganske greit gå inn å plukke ut slike rakettramper istedenfor å skyte kraftige raketter mot tilfeldige mål.

Hvorfor bruker de ikke her tanks eller kamphelikoptre som de så ofte før har gjord når de har vært inne og tatt en enkel bil med en hamasleder i?

De har muligheten til å gjøre dette på en mer menneskelig måte uten å slakte kvinner og barn, nettop derfor mener jeg det blir værre.

I tillegg nører bare dette opp under mere vold,der ytterliggående palestinere som ikke tar hensyn til hverken egne eller andres liv vil bruke disse episodene for å værve enda flere selvmordsbombere.

En løser ingenting med vold og skal en prøve å løse noe her så er det uten tvil den sterkeste part som må begynne,selv om dette kan koste noe ekstra i starten .

Ideelt sett skulle vel både Israel og palestina vært satt under internasjonalt styre inntil en fred er opnådd,dette er nok desverre umulig så lenge USA ensidig støtter den ene part her :hmm:

7244735[/snapback]

 

Virker fortsatt som om du ignorerer årsaken her, som jeg påpekte. Det er tilstadighet kritikk av Israel her, men du velger å kalle deg "nøytral" eller "på sidenlinjen", men fortsetter å utelukke kritikk av palestinerene som framprovoserte dette..

Lenke til kommentar
Virker fortsatt som om du ignorerer årsaken her, som jeg påpekte. Det er tilstadighet kritikk av Israel her, men du velger å kalle deg "nøytral" eller "på sidenlinjen", men fortsetter å utelukke kritikk av palestinerene som framprovoserte dette..

7244762[/snapback]

 

Poenget er at det ikke går an å rettferdiggjøre det Israel gjorde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stygg hendelse, og jeg er av den mening at IDF har såpass med ressurser at dette kunne vært unngått. Når det er sagt så er råskapen på Palestinsk side uhyrlig.

 

The 101-page report, “A Question of Security: Violence Against Palestinian Women and Girls,” based on field research conducted in the West Bank and Gaza in November 2005 and early 2006, documents dozens of cases of violence ranging from spousal and child abuse to rape, incest and murders committed under the guise of family “honor.” There is increasing recognition of the problem, and some PA officials have indicated their support for a more vigorous government response, but the PA has taken little action to prevent these abuses. As a result, violence against women and girls is often unreported, and even when it is, it usually goes unpunished. 

 

Link

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...