Gå til innhold

Royal League 06\07


olavh

Anbefalte innlegg

Dommeren avgjorde kampen uten tvil.. det kan du ikke benekte da brann fikk et mål godkjent helt på slutten som var offiside. Gult kort til tettey? var flere spillere fra brann også som hadde noen taklinger som ikke var nært ballen... dommeren var for feig til å dele ut kort.

 

B-Brann? neh.. de stillte jo et ganske bra lag da.. iallefall mye mer A spillere enn rosenborg. Vi kan vel telle?

7451114[/snapback]

Vel, jeg har ikke sette kampen på TV, var på stadion. Men fra det jeg har lest så var det ene målet til Brann feilaktig annulert, dommeren blåste offside når pasningen kom fra Tettey.

 

Disse hadde vel spilt for Brann om de hadde vært 100% skadefrie

Erlend Hanstveit

Martin Andresen

Kristian Sigurdsson

Eirik Bakke

Bengt Sæternes

 

 

RBK har nok flere ute enn Brann, men å si at det er A-laget er å dra det litt langt ;)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dommeren avgjorde kampen uten tvil.. det kan du ikke benekte da brann fikk et mål godkjent helt på slutten som var offiside. Gult kort til tettey? var flere spillere fra brann også som hadde noen taklinger som ikke var nært ballen... dommeren var for feig til å dele ut kort.

 

7451114[/snapback]

 

 

Haha, så vi skal bare ignorere når Brann sitt mål ble annulert fordi dommeren var redd for hissige RBK spillere som prøvde å bortforklare at en av deres spillere (Andreas Nordvik) dret seg ut skikkelig?

 

Dommeren hjalp ikke Brann til seier. For en merkelig påstand.

 

Brann sitt B-lag slo RBK sitt B-lag. Var faktisk en artig kamp, mye takket være talentløse dommere, avgjørende mål på overtid, keepertabber, enkelte fine prestasjoner og rett og slett mye kaos. Slik liker vi :)

 

Artigste Royal League kampen jeg har sett faktisk. Selv ikke de Brann partiske udugelige kommentatorene maktet å ødelegge det.

 

Brann tok en fullt fortjent seier over RBK. Men det er ikke akkurat all verdens prestasjon når man ser laget RBK mønstret. Halve laget løp jo rundt og haltet i halve 2. omgang med kun Espen Johnsen på benken. Honnør til RBK for at de ikke tapte mer. Synd de er ute av ligaen.

 

Flere slike kamper og ligaen vil heve seg flere hakk sier nå bare jeg. Kontroverser skaper blest og engasjement. Langt viktigere med slike kamper som dette enn kjedelige 1-0 kamper med perfekte dommere.

Lenke til kommentar
Altså, det målet brann fikk annulert hadde aldri oppstått om linjedommeren hadde gjort jobben sin... branns 3-2 mål, skulle uansett vært avblåst for offside...

7452058[/snapback]

 

Den som ikke gjorde jobben sin var unge Nordvik. Og RBK ble så rundspilt i 2. omgang at det er lite poeng å diskutere engang. For de av oss som spiller fotball så er det ikke sjeldent at linjemann vinker uten at det blir blåst. Blir latterlig å skylde på linjedommeren, det var Nordvik som fikk panikk og opptrådde amatørmessig, akkurat som Oppdal var amatør på RBK sitt mål og RBK keepern var nær amatør på Brann sitt første mål.

 

Regel nummer en i fotball er at man slutter ikke spille før dommeren har blåst.

 

 

Brann ble fradømt et mål og fikk idømt et mål de ikke skulle hatt. Det går opp i opp.

 

Og Brann stilte forresten med like mye B-Lag på banen som RBK. Den vesentlige forskjellen var hvem som satt på benken.

Lenke til kommentar
Altså, det målet brann fikk annulert hadde aldri oppstått om linjedommeren hadde gjort jobben sin... branns 3-2 mål, skulle uansett vært avblåst for offside...

7452058[/snapback]

Merkelig situasjon, så klart, men en spiller jo alltid til dommeren har blåst. Det burde Nordvik ha lært da han var lilleputt ;)
Lenke til kommentar
Jeg tror RBK vinner Royal League.

Det er inne i en veldig god flytsone. De Vinner Royal Lague på imponerende vis  :)

 

Brøndby tapende finalist :tease:

7242719[/snapback]

 

Hehe...måtte nesten bare quote denne.....vinner Royal League på imponerende vis....

Hva er fasiten så langt? 4 tap og en uavgjort..... :D

 

Trur LSK gruser VIF møtes i finalen....det hadde vært fett.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Men se på laget til Rosenborg da.... Riseth spiller midtspiss... Det viser bare at RBK nå gir f... i denne cupen!

7469687[/snapback]

 

Er kanskje litt betenkelig at RBK, som visstnok skal være Norges beste lag, stiller med Riseth som spiss....

 

....er absolutt alle de "skada" spillerne skada, eller er det rett og slett noen som ikke gidder/orker....?

 

Og hvis RBK gir totalt fa** i turneringa, virker også det litt rart....siden RBK var den klubben i Norge, som var mest frampå for å få til dette for noen år siden.

 

LSK har også hatt sentrale spillere skada, og borte av andre grunner, men har ikke tapt en kamp enda....samme med VIF og Brann.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Altså, det målet brann fikk annulert hadde aldri oppstått om linjedommeren hadde gjort jobben sin... branns 3-2 mål, skulle uansett vært avblåst for offside...

7452058[/snapback]

 

Den som ikke gjorde jobben sin var unge Nordvik. Og RBK ble så rundspilt i 2. omgang at det er lite poeng å diskutere engang. For de av oss som spiller fotball så er det ikke sjeldent at linjemann vinker uten at det blir blåst. Blir latterlig å skylde på linjedommeren, det var Nordvik som fikk panikk og opptrådde amatørmessig, akkurat som Oppdal var amatør på RBK sitt mål og RBK keepern var nær amatør på Brann sitt første mål.

 

Regel nummer en i fotball er at man slutter ikke spille før dommeren har blåst.

 

 

Brann ble fradømt et mål og fikk idømt et mål de ikke skulle hatt. Det går opp i opp.

 

Og Brann stilte forresten med like mye B-Lag på banen som RBK. Den vesentlige forskjellen var hvem som satt på benken.

7452087[/snapback]

 

Du motsier deg selv her jo!?

Ellers er det jeg som er sinnsykt treig...(Skeptisk!)

Nå spiller jeg ikke fotball selv, men følger med på norsk-fotball og premier league, og da stolt Brann-supporter!

 

Dotten sier: "Regel nummer en i fotball er at man slutter ikke spille før dommeren har blåst"?

Men "Dotten" sier også: "For de av oss som spiller fotball så er det ikke sjeldent at linjemann vinker uten at det blir blåst."

 

Altså? Regelen sier at spillet skal ikke bli stoppet før hovedommeren har blåst, men i praktis så blir ofte spillet stoppet når linjemannen vinker?

 

Vist det er dette som er konklusjonen din så er jeg enig.

 

Men til dere som såg kampen.

Vinket ikke den linjemannen vell lenge med flagget?

Linjedommeren gjorde en gigantisk feil!

Og hoveddommeren prøver og ordne opp og la spillet gå, tanken e god, men det er jo helt umulig og ikke bli påvirket og forvirret av den store svenske linjedommeren som vifter noe sykt med det flagget da! Så jeg skjønner godt RBK at de stopper opp uten og ha hørt fløyten.

Feil nr to i denne situasjonen vil jeg si vil være at dommeren faktisk lot spillet gå og ikke stanset. Han ser hele RBK-laget stopper opp og tror det er offside. Det skulle vert blåst, siden linjemannen allerede hadde gjort feil.

Feil nr tre, blir jo og annulere hele målet, etter at han lot spillet gå og IKKE blåste!

 

Og jeg synes vi helt klart skal skylde på linjedommeren!

 

Det er greit, vi er mennesker alle sammen, så om dette skal få noe konsekvenser for han eller ikke er samma, men at det er linjedommeren sin feil alt sammen er det jo ikke noe tvil på. Det er da søren meg en stor feil og da.

 

RBK har jo ikka akkurat så mange alternativer....

 

Men jeg må si det er ganske mistenkelig at klubber som RBK og Brann med ett har over halve A-Laget skadet med en gang serien er ferdig.

 

Og Brann er gått opp til 2-1 :)

7469717[/snapback]

 

Mistenkelig?

Det har da alltid vert noen skader i begge tropper i hele sesongen.

Og Brann har en veldig stor og bred stall nå, så med så mange spillere så vil det alltid være noe problem med en eller annen. Og en annen grunn til at brann har en så stor og bred stall nå er og alltid ha gode spillere når skadene er som verst i troppen, og det har jo funket uten tvil til nå i royal league, med bare en kamp igjen.

Lenke til kommentar

Du motsier deg selv her jo!?

Ellers er det jeg som er sinnsykt treig...(Skeptisk!)

Nå spiller jeg ikke fotball selv, men følger med på norsk-fotball og premier league, og da stolt Brann-supporter!

 

Dotten sier: "Regel nummer en i fotball er at man slutter ikke spille før dommeren har blåst"?

Men "Dotten" sier også: "For de av oss som spiller fotball så er det ikke sjeldent at linjemann vinker uten at det blir blåst."

 

Altså? Regelen sier at spillet skal ikke bli stoppet før hovedommeren har blåst, men i praktis så blir ofte spillet stoppet når linjemannen vinker?

 

Tror du misforstår. Det jeg skriver er at det ofte skjer at linjedommeren vinker, uten at dommeren blåser av den grunn. Og uten at spillet også stopper av den grunn. Med mindre man opptrer klønete/panisk, slik som RBK spilleren gjorde :)

 

 

Men til dere som såg kampen.

Vinket ikke den linjemannen vell lenge med flagget?

Linjedommeren gjorde en gigantisk feil!

Og hoveddommeren prøver og ordne opp og la spillet gå, tanken e god, men det er jo helt umulig og ikke bli påvirket og forvirret av den store svenske linjedommeren som vifter noe sykt med det flagget da! Så jeg skjønner godt RBK at de stopper opp uten og ha hørt fløyten.

 

Forvirret? Man gir faen i linjedommeren intil dommeren eventuelt blåser. Regel nummer en og en man blir mast hull i hodet om på lilleputtfotball.

 

Feil nr to i denne situasjonen vil jeg si vil være at dommeren faktisk lot spillet gå og ikke stanset.

 

Det er ikke dommeren sin feil at RBK spillerne stopper opp. Er nok av ganger stoppere stopper opp fordi de feilaktig tror det er offside. Skal da mål bli annulert av slikt?

 

Mistenkelig?

Det har da alltid vert noen skader i begge tropper i hele sesongen.

Og Brann har en veldig stor og bred stall nå, så med så mange spillere så vil det alltid være noe problem med en eller annen. Og en annen grunn til at brann har en så stor og bred stall nå er og alltid ha gode spillere når skadene er som verst i troppen, og det har jo funket uten tvil til nå i royal league, med bare en kamp igjen.

7477683[/snapback]

 

Poenget er at kaptein, visekaptein, beste stopper, Helstad m.m alle blir skadet rett etter serieslutt. Det er ikke normalt. Og derfor er det suspekt.

Lenke til kommentar

Du motsier deg selv her jo!?

Ellers er det jeg som er sinnsykt treig...(Skeptisk!)

Nå spiller jeg ikke fotball selv, men følger med på norsk-fotball og premier league, og da stolt Brann-supporter!

 

Dotten sier: "Regel nummer en i fotball er at man slutter ikke spille før dommeren har blåst"?

Men "Dotten" sier også: "For de av oss som spiller fotball så er det ikke sjeldent at linjemann vinker uten at det blir blåst."

 

Altså? Regelen sier at spillet skal ikke bli stoppet før hovedommeren har blåst, men i praktis så blir ofte spillet stoppet når linjemannen vinker?

 

Tror du misforstår. Det jeg skriver er at det ofte skjer at linjedommeren vinker, uten at dommeren blåser av den grunn. Og uten at spillet også stopper av den grunn. Med mindre man opptrer klønete/panisk, slik som RBK spilleren gjorde :)

 

Ok. Jeg mener ihvertfall motsatt. Jeg er enig at det skjer at linjedommeren vinker, og dommeren vinker spillet videre. Men da er det helt klare tegn. I situasjonen mellom brann og rbk så vinker jo linjedommeren VELDIG lenge! Det er jo en absolutt forvirret situasjon både for spillere og publikum! Og av denne grunn, at denne linjedommeren, greier og bruke så vanvittig lang tid på og se at han gjør feil og forvirrer såpass mye, burde dommeren stoppet spillet.

Så er jo enig at det er på en måte RBK sin feil og i det hele tatt stoppe da, men alikevel, den linjedommeren rotet det søren meg godt til for alle også da.

Men om RBK er skyld i at brann scoret, så er det ihvertfall en gigantisk feil og annulere målet etter 5minutter med hets fra rbk-spillere.

 

Men for og konkludere hverandre:

Du sier det blir latterlig og si det var linjedommeren sin feil, men at det er Nordvik sin feil og opptredte panikk og oppførte seg amatørmessig.

Jeg mener det er uten tvil linjedommeren som gjør den største feilen, men at hoveddommeren rotet det enda mere til i rotet til hans egen assistent.

Og vi er vel egentlig enig begge to i at rbk gjorde sin egen feil i og stanse uten at det var blåst.

Men til dere som såg kampen.

Vinket ikke den linjemannen vell lenge med flagget?

Linjedommeren gjorde en gigantisk feil!

Og hoveddommeren prøver og ordne opp og la spillet gå, tanken e god, men det er jo helt umulig og ikke bli påvirket og forvirret av den store svenske linjedommeren som vifter noe sykt med det flagget da! Så jeg skjønner godt RBK at de stopper opp uten og ha hørt fløyten.

 

Forvirret? Man gir faen i linjedommeren intil dommeren eventuelt blåser. Regel nummer en og en man blir mast hull i hodet om på lilleputtfotball.

 

Som sagt, så har jeg aldri spilt fotball, kun tilskuer.

Så jeg vet ikke hvordan der ut på banen.

Men jeg vil da tro at når man er helt ute på siden av banen og linjedommeren er rett foran deg og vinker som bare det med flagget i 20sekund, så vil man til slutt stanse og spørre: "Ka e det søren meg som skjer!?"

Men jeg kan ta feil...

Men at dommeren vinket spillet videre på dette tidspunktet i hele situasjonen er jo i branns fordel, så jeg tror jeg skal :whistle:

 

Feil nr to i denne situasjonen vil jeg si vil være at dommeren faktisk lot spillet gå og ikke stanset.

 

Det er ikke dommeren sin feil at RBK spillerne stopper opp. Er nok av ganger stoppere stopper opp fordi de feilaktig tror det er offside. Skal da mål bli annulert av slikt?

 

 

Å? Selvfølgelig, ser ofte at spillere stopper opp fordi man tror det er blitt dømt offside.

Men det skjer da ikke ofte. Og jeg har aldri sett en situasjon som denne.

Og nei, det skal ikke bli annulert av mål hver gang spillere tror det er offside.

Det er jo det jeg sier er feil nr tre. At dommeren faktisk annulerer målet fordi rbk-spillere trodde det var offside.

Nå sier jo jeg to feil som er mot hverandre. At feil nr to er at spillet ikke bli stanset, og feil nr tre er at det blir annulert for mål etter feil nr to. Men det er såpass lang tid etter at han vinker spillet videre at det er forseint igjen og stanse det når målet bli scoret mener jeg.

 

Mistenkelig?

Det har da alltid vert noen skader i begge tropper i hele sesongen.

Og Brann har en veldig stor og bred stall nå, så med så mange spillere så vil det alltid være noe problem med en eller annen. Og en annen grunn til at brann har en så stor og bred stall nå er og alltid ha gode spillere når skadene er som verst i troppen, og det har jo funket uten tvil til nå i royal league, med bare en kamp igjen.

7477683[/snapback]

 

Poenget er at kaptein, visekaptein, beste stopper, Helstad m.m alle blir skadet rett etter serieslutt. Det er ikke normalt. Og derfor er det suspekt.

7477837[/snapback]

Ok, skjønner.

Er vel en del skadede akkuratt nå.

Men hvor mange skader er normalt på denne tiden av året etter en sån sesong som tippeligaen i et lag som brann og rbk da? Hvem kan si det?

 

Og om det er skadet eller ikke, om en spiller er kun 99%frisk så er det en 1% for lite til at man i det hele tatt skal gidde og ta noen sjanser og bruke spilleren i en liga som Royal league.

Jeg er enig med mjelde at royal league er bra, av den grunn at det gir motivasjon til spillere og spille ekte kamper istedenfor bare treningskamper gjennom en hel lang norsk vinter. Men synes det er teit at turneringen at man stiller krav til man stiller med best mulig lag til hver kamp, og at man skal være på hjemmearenaene osv. Men jeg skjønner jo ledelsen i royal league også da, de vil jo ha ligaen så populær som mulig, for og igjen tjene mest penger. Er jo penger som er kilden til alt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...