Gå til innhold

Royal League 06\07


olavh

Anbefalte innlegg

Jaja, vært på fylla med kollegaer og helt glemt at Brann spilte kamp. 3-1 seier er en fin bonus å komme hjem til.

 

Fint plaster på såret etter en begredelig høst. Når trønderen ombord mener Brann burde vunnet med det dobbelte er det synd at jeg ikke fikk sett kampen. Men men, nå er det sengen som venter så jeg makter å komme meg opp til jobb klokken 06:30 i morgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det egentlig dommeren gjorde feil? Fikk ikke sett kampen bortsett fra utvisningen av Riseth i slutten av første. Hadde heller ingen lyd på tv'n, men han ble jo dytta. Kjefta han på dommeren?

 

"Alle" mener jo dette er revansj. For at Brann skal ha revansj må de stjele seriegullet rett før nesa på RBK, og ikke vinne en gruppekamp i RL.

Lenke til kommentar

Tørum var ikke blid på sine stjerner, de fikk seg en skyllebøtte i media. Artig at Brann reservene gruset RBK sitt førstelag såpass mye i sin nye formasjon hvor Gashi herjet. Spesielt etter Viking fadesen og det som virker som et Brann i oppløsning de siste ukene er det fint å se laget slå tilbake.

 

RBK kan takke Alexander Lund Hansen for at tapet ikke ble større. Merkelig utvisning syntes jeg etter å ha sett det. Må en svensk dommer til for at RBK ikke skal få dommerfordelen som de så ofte har.

 

Ellers kan jeg vel bare støtte meg til Doddos blogg;

 

Det er ikke mye trøst i en minirevansj etter at RBK tok seriegull. Men litt er det jo. Det stopper i hvert fall kjeften på de eplekjekke trønderne for en stund, og det gir oss håp om at det faktisk bort noe i dette Brann-laget, selv uten flere sentrale spillere. Brann spilte til tider meget pen fotball og var minst en klasse bedre enn "de uslåelige" seriemesterne
Lenke til kommentar
Artig at Brann reservene gruset RBK sitt førstelag

7257409[/snapback]

Øøøh? :dontgetit:

 

RBK sitt førstelag? :nei:

 

Dagens kamp er et sikkert tegn på at Royal League er en fiasko. Kampen preges av at Lerkendal er i GRUSOM forfatning. I tillegg er det åpenbart at lagene (spillerne og for den slags skyld) ikke bryr seg nevneverdig om cupen og tar det hele som en oppkjøring med utprøving av mannskap og strategier.

 

Sist, men ikke minst. Jeg har aldri hørt dårligere kommentatorer. Makan kunnskapsløse tørrvittige idioter skal man lete lenge etter. Nei, jeg tviler på at jeg kommer til å se noen flere kamper utover de hvor RBK spiller.

 

Dette er trist, for idèen bak det hele er egentlig ganske god.

7254617[/snapback]

Helt enig! :yes:

Lenke til kommentar
^^ seriøst dotten tror jeg må le meg ihjel... så du startoppstillingen til rbk? så du start oppstillingen til brann.. ? ikke kom å si at RBK kom med sitt bestelag og brann med sitt reservelag iallefall...

7258150[/snapback]

 

 

 

Men Brann stilte uten kaptein, visekaptein, skottene, Sæternes (var riktignok innbytter) og sin beste midtstopper. Så ja de stilte med sitt "reservelag".

 

 

For å sammenligne; RBK stilte med 9 av 11 som startet mot Brann i "seriefinalen", Brann stilte med 5 av 11. Er det slik at RBK ikke stilte med sitt førstelag?

Lenke til kommentar
^^ seriøst dotten tror jeg må le meg ihjel... så du startoppstillingen til rbk? så du start oppstillingen til brann.. ? ikke kom å si at RBK kom med sitt bestelag og brann med sitt reservelag iallefall...

7258150[/snapback]

du startoppstillingene? RBK-Keeperen var en annen, og det hadde nok en del å si... Men ellers?
Lenke til kommentar

RBK må spille resten av Royal League på grusbane av alle ting. Finnes det ikke alternativer i Trondheim? Det er jo ikke som om det kommer mer enn maks 6000 på en slik kamp, trolig langt mindre (mot Brann var det 5700).

 

Er vistnok ulovlig også, siden de skal følge Uefa reglementet som sier enten gress eller kunstgress.

 

Er jo litt flaut når Norges, muligens skandinavias, rikeste klubb ikke kan finne et skikkelig alternativ. Svenskene ler vel godt nå.

 

Fin ting var at det var gode seertall før kampen.

Lenke til kommentar

Noe som er uprofesjonelt. Såvidt jeg husker var vel RBK, med Eggen i spissen, noen av de som ønsket en slik turnering.

 

Så får vi bare håpe at spillerne til RBK blir profesjonelle nok til å gjøre jobben sin. Om de da ikke ønsker å bli grusebanket av middelmådige svenske og danske lag, samt at Brann igjen gir dem bank i Bergen, som på Lerkendal. De er norske seriemestre og det blir flaut om de ikke bryr seg. Det er greit nok at de får bank av et norsk lag, men når svenskene kommer bør de gi gass og overkjøre dem.

 

Er RBK sitt valg. Jeg regner med at Iversen og co. tar seg selv i nakken og sørger for at danskene ikke nok en gang tar seieren i ligaen.

Lenke til kommentar

RBK bryr seg ikke om Royal League fordi de taper. Hver gang de har tapt en RL-kamp, så har bare unnskyldningen vært at "de bryr seg ikke om Royal League uansett." :roll: Begynner å bli litt oppbrukt nå. Greit, vi skjønner at dere ikke liker å tape, men RBK mer enn noen andre burde være profesjonelle nok til å innrømme et nederlag, i stedet for å fnyse det bort med et "bryr oss ikke om denne turneringen whatsoever".

 

Enig med Dotten i at laget bør ta seg i nakken og sørge for å gi danske og svenske lag skikkelig kamp. Greit nok at supporterne velger å ikke bry seg om RL, men spillerne bør hvertfall ha et visst fokus, og det håper jeg de har.

Lenke til kommentar
RBK må spille resten av Royal League på grusbane av alle ting. Finnes det ikke alternativer i Trondheim?

7287360[/snapback]

 

Tviler sterkt på at det blir spilt Rosenborg kamper på grusbane. Finnes jo en god del kunstgress baner i Trondheim, blant annet på Lade. Tror kampene vil bli spilt innendørs før det blir spilt på noe grusbane.

Lenke til kommentar

Neste RBK-kamp vil jeg se følgende lagoppstilling:

 

--------------------------------Yssouf Kone-----------------------------

Michael Kleppe Jamtfall--------------------------------Daniel Braaten

------Per Ciljan Skjelbred--------------------Jahmir Hyka-----------

------------------------------Marek Sapara-----------------------------

Mikael Dorsin -- Miika Koppinen -- Andreas Nordvik -- Roar Strand

---------------------- Alexander Lund Hansen -------------------------

 

Det hadde vært herlig å få sett talentene i aksjon. Dette er iallefall rett stund til å gi de verdifull erfaring. :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg Brann stiller med det laget de finner sterkest. Å bruke Royal League som treningskamper er så talentløst arrogant. Da bør laget hives ut til fordel for et lag som faktisk bryr seg. Nei, håper RBK stiller med Ivers, Riseth og de andre faste. Den som er best fortjener plassen i viktige kamper. Er ikke dette viktige kamper for RBK så burde de vært rederlig nok til å la et annet lag ta plassen.

 

Mitt håp for Brann;

 

--------------------------------Helstad-------------------------

---------------------------------C. Miller--------------------------

---P.V.Moen----------------------- ------------------A.Gashi----

------------------Martin Andresen-----Eirik Bakke-------------

E. Hanstveit-- Sigurdsson -- Olafur Bjarnason -- Bjørn Dahl

------------------------------H. Oppdal---------------- ----------

 

 

 

Synd Miller forsvinner da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...