Bloody Mess Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 (endret) Ja, jeg har regna med det, selv om jeg ikke har sett spor av dem der, hvis du skjønner hva jeg mener med spor. Skjønner hva du mener, men har du spilt NWN 2? Spillet har nemlig mange likheter med Baldur's Gate-serien. Jeg tviler også på at de føler de får brukt talentet sitt der, med de titlene Obsidian gir ut for tiden. Hvem vet, kanskje har de gått over til andre softwarehus, eller tilbake til sin gamle kunstnerjobb Hva mener du med, "de titlene Obsidian gir ut for tiden"? Mener du at de gir ut dårlige spill? For det andre driver de ikke akkurat å gir ut så mange titler, de har lagd kun to spill; KOTOR II og NWN 2. Og sjekker du Gamerankings vil du se at NWN 2 har en gjennomsnittsrating på 87%. KOTOR II har 86.4%. Endret 10. november 2006 av BTK
fffuuu manchu Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Planescape Torment er uten tvil det dypeste, mest intelligente rollespillet jeg noengang har spilt. Jeg får klump i halsen når jeg tenker på at jeg sannysnligvis aldri kommer til å spille et slikt spill igjen. Settingen var genial! Elsket det faktum at det var null orcer, alver, riddere med sverd og rustning, og andre utslitte fantasy-elementer i spillet. Det som er synd er at RPG-er uten slikt selger for dårlig til at det er verdt å satse på. Uansett er jeg glad for at talentene lever videre i Obsidian. Likte KotOR II like mye som I, om ikke bedre; til tross for alle feilene. Og NWN2 er til nå et av de bedre spillene jeg har spilt i år. Oh btw: Planescape-fantaster klikk her!
cyberPanda Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Planescape Torment er uten tvil det dypeste, mest intelligente rollespillet jeg noengang har spilt. Jeg får klump i halsen når jeg tenker på at jeg sannysnligvis aldri kommer til å spille et slikt spill igjen. Settingen var genial! Elsket det faktum at det var null orcer, alver, riddere med sverd og rustning, og andre utslitte fantasy-elementer i spillet. Det som er synd er at RPG-er uten slikt selger for dårlig til at det er verdt å satse på. Uansett er jeg glad for at talentene lever videre i Obsidian. Likte KotOR II like mye som I, om ikke bedre; til tross for alle feilene. Og NWN2 er til nå et av de bedre spillene jeg har spilt i år. Oh btw: Planescape-fantaster klikk her! 7255685[/snapback] har du spillt fallout? hvis ikke er det ingen grunn til å sitte med klomp i halsen. for det er nemlig et genialt RPG spill uten orker, alver eller andre utslitte fantasy elementer. det er riktignok riddere der, men de har chainguns plasma rifler.
mad-hatter Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 (endret) Fallout ruler. 2'ern var best. Dødsanimasjonene i den serien kan vanskelig toppes. Det enkleste i 2'ern var å snike seg til en power-armour og en "Bozar"(minigun) tidlig i spillet. Det kuleste var å runde det med bare unarmed. Endret 10. november 2006 av mad-hatter
ØysteinT Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Var ikke klar over at Planescape: Torment var et Baldur's Gate spill. Forøvrig enig, Torment var genialt. Har sansen for alt det Avellone står bak. 7255079[/snapback] Planescape brukte BG-motoren, som var det jeg hentydet til. Øystein
fffuuu manchu Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Planescape Torment er uten tvil det dypeste, mest intelligente rollespillet jeg noengang har spilt. Jeg får klump i halsen når jeg tenker på at jeg sannysnligvis aldri kommer til å spille et slikt spill igjen. Settingen var genial! Elsket det faktum at det var null orcer, alver, riddere med sverd og rustning, og andre utslitte fantasy-elementer i spillet. Det som er synd er at RPG-er uten slikt selger for dårlig til at det er verdt å satse på. Uansett er jeg glad for at talentene lever videre i Obsidian. Likte KotOR II like mye som I, om ikke bedre; til tross for alle feilene. Og NWN2 er til nå et av de bedre spillene jeg har spilt i år. Oh btw: Planescape-fantaster klikk her! 7255685[/snapback] har du spillt fallout? hvis ikke er det ingen grunn til å sitte med klomp i halsen. for det er nemlig et genialt RPG spill uten orker, alver eller andre utslitte fantasy elementer. det er riktignok riddere der, men de har chainguns plasma rifler. 7256605[/snapback] Hmm skal se om jeg ikke får tak i det billig. Bare synd at 3ern sikkert blir en turd. Etter Oblivion stoler jeg ikke på at Betheshda klarer å skrive seg ut av en plastpose. Bra spill, men dialogen og historien var ikke engasjerende i det hele tatt,
Bloody Mess Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Hvis du likte Planescape Torment så godt, vil du definitivt elske Fallout 1 og 2, heller ikke dumt å teste ut Arcanum.
Camper_killer Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 BG 2 _må_ jo være det beste spillet dems.... Jeg og bruttern spilte det hver for oss, og når vi var ferdige endte vi med totalt forskjellige ting. Både i Planescape og Fallout er det også stor variasjon, men langt ifra så stor som i BG 2. Alle spillene skal nå få pris for å ha hatt geniale dialoger og historie, samt merkverdige NPCer.
mad-hatter Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 BG 2 _må_ jo være det beste spillet dems.... Jeg og bruttern spilte det hver for oss, og når vi var ferdige endte vi med totalt forskjellige ting. Både i Planescape og Fallout er det også stor variasjon, men langt ifra så stor som i BG 2. Alle spillene skal nå få pris for å ha hatt geniale dialoger og historie, samt merkverdige NPCer. 7258598[/snapback] Men mest variasjon av alt har Temple of Elemental evil...
Bloody Mess Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 (endret) Jeg tror han snakket om beste BioWare-spill... Hmm, eller kanskje han tror det er Black Isle som har lagd det, og dermed snakket om dem... Hvem vet. Han nevner jo Fallout og Planescape her og så. Bare for å oppklare: BioWare er utviklerne av Baldur's Gate 1 og 2. Black Isle er utviklerne av Fallout 1 og 2, Planescape Torment, IceWind Dale. Og et Baldur's Gate-spill som kom kun på konsoll, et hack'n'slash-spill. Troika Games: Arcanum, Temple of Elemental Evil, osv. Andre spill verdt å nevne i denne sammenheng... Lionheart: Legacy of the Crusader, et spill som bruker SPECIAL-systemet fra Fallout 1 og 2. Lionheart hadde prosjektnavn Fallout Fantasy under utviklingen. Ja, jeg er rollespillgeek... Endret 10. november 2006 av BTK
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Altså, Black Isle Studios er utgivere av BG 1og 2, det er vel det som kan forvirre noe...
Bloody Mess Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Sant det. Men det er også veldig mange som tror at BioWare utviklet Icewind Dale-spillene.
Cord Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Jeg tror han snakket om beste BioWare-spill... Hmm, eller kanskje han tror det er Black Isle som har lagd det, og dermed snakket om dem... Hvem vet. Han nevner jo Fallout og Planescape her og så. Bare for å oppklare: BioWare er utviklerne av Baldur's Gate 1 og 2. Black Isle er utviklerne av Fallout 1 og 2, Planescape Torment, IceWind Dale. Og et Baldur's Gate-spill som kom kun på konsoll, et hack'n'slash-spill. Troika Games: Arcanum, Temple of Elemental Evil, osv. Andre spill verdt å nevne i denne sammenheng... Lionheart: Legacy of the Crusader, et spill som bruker SPECIAL-systemet fra Fallout 1 og 2. Lionheart hadde prosjektnavn Fallout Fantasy under utviklingen. Ja, jeg er rollespillgeek... 7259695[/snapback] Naijs! Flink gutt som rydda skikkelig opp Gått gjennom Baldur's Gate 1 og 2, men fikk ikke HELT den store som alle andre. FAllOut 1 og 2 er gåttgjennom 4-5 ggr begge 2 :-) FANTASTISKE spill! Planescape: Torment ble gått gjennom en gang. Også meget bra spill. Icewind dale ble spillt endel timer, men så brant (!) Cd spiller`n, og etter det ble det aldri tatt opp igjen Arcanum kom jeg ganske langt i! Likte det godt, og syntes det var konge med de mange hintene de kom med til FallOut serien (to hodet ku på museum o.l.) Lionheart... Vet jeg har spillt det.. Og husker jeg kom langt! Men mener det ikke var all verden? Spillte det vell mest forde de brukte FAllOut systemet på leveling Om du har sansen for endel av spillene over test også: Devine Devinity Beyond Devinity Og NWN (Ikke prøvd 2`ern ennå) PS: Sorry at jeg gikk Off-topic.. Ble bare revet med her
maanemann Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Ja, jeg har regna med det, selv om jeg ikke har sett spor av dem der, hvis du skjønner hva jeg mener med spor.Skjønner hva du mener, men har du spilt NWN 2? Spillet har nemlig mange likheter med Baldur's Gate-serien. Ja, jeg spiller NWN2 for tiden. Veldig koselig/bra spill og tematisk likt Icewind, BG etc. . Men det er ikke det visuelle som står i høysetet. Det er relativt enkel 3D-grafikk. Kritikerne har latt det gå hardt utover grafikken. Selv synes jeg den ikke er så sjenerende, men det er altså ikke noe der som tyder på høyt grafisk nivå, var det jeg mente. Jeg tviler også på at de føler de får brukt talentet sitt der, med de titlene Obsidian gir ut for tiden. Hvem vet, kanskje har de gått over til andre softwarehus, eller tilbake til sin gamle kunstnerjobb Hva mener du med, "de titlene Obsidian gir ut for tiden"? Mener du at de gir ut dårlige spill? For det andre driver de ikke akkurat å gir ut så mange titler, de har lagd kun to spill; KOTOR II og NWN 2. Og sjekker du Gamerankings vil du se at NWN 2 har en gjennomsnittsrating på 87%. KOTOR II har 86.4%. 7255578[/snapback] Nei, ikke at de gir ut dårlige spill, men at de gir ut spill som setter grafikkartistene litt "i baksetet".
fffuuu manchu Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Ja, jeg har regna med det, selv om jeg ikke har sett spor av dem der, hvis du skjønner hva jeg mener med spor.Skjønner hva du mener, men har du spilt NWN 2? Spillet har nemlig mange likheter med Baldur's Gate-serien. Ja, jeg spiller NWN2 for tiden. Veldig koselig/bra spill og tematisk likt Icewind, BG etc. . Men det er ikke det visuelle som står i høysetet. Det er relativt enkel 3D-grafikk. Kritikerne har latt det gå hardt utover grafikken. Selv synes jeg den ikke er så sjenerende, men det er altså ikke noe der som tyder på høyt grafisk nivå, var det jeg mente. Jeg tviler også på at de føler de får brukt talentet sitt der, med de titlene Obsidian gir ut for tiden. Hvem vet, kanskje har de gått over til andre softwarehus, eller tilbake til sin gamle kunstnerjobb Hva mener du med, "de titlene Obsidian gir ut for tiden"? Mener du at de gir ut dårlige spill? For det andre driver de ikke akkurat å gir ut så mange titler, de har lagd kun to spill; KOTOR II og NWN 2. Og sjekker du Gamerankings vil du se at NWN 2 har en gjennomsnittsrating på 87%. KOTOR II har 86.4%. 7255578[/snapback] Nei, ikke at de gir ut dårlige spill, men at de gir ut spill som setter grafikkartistene litt "i baksetet". 7260872[/snapback] Jeg tror det heller har med at de ikke har nok penger eller tid til å satse stort på grafikk på de spillene de har utviklet til nå. Jeg er sikker på at hvis de fikk nok tid til å polishe spillene, så hadde grafikken vært upåklagelig. Men grafikken bryr meg ikke så mye. Spiller spillene mest for plottet, karakterene, det interaktive dialog-systemet og sånt.
Camper_killer Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Apropos KOTOR.... Det må da være det teiteste konseptet noen gang ved untak av Star Trek: Brigde commander. Turbasert star wars spill, men gamle Star Wars greier? Ja jeg har spilt det :/
Bloody Mess Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Synes det fungerte ganske bra, forventer ikke akkurat actionspill heller når man ser det står at det er et RPG-spill.
fffuuu manchu Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Apropos KOTOR....Det må da være det teiteste konseptet noen gang ved untak av Star Trek: Brigde commander. Turbasert star wars spill, men gamle Star Wars greier? Ja jeg har spilt det :/ 7262015[/snapback] Kjøpte du KotOR og tenkte Jedi Academy? Da kan jeg skjønne at du ble skuffet. Personlig syntest jeg det er et av de beste spillene forrige gen. Det at spillet er satt i fortiden er bare en bra ting, for det ga Bioware mye større frihet til å lage plottet som dem ville, istede for å bare shoehorne det inn blant Vader, Palpatine og co. Syntest det var bra at det for en gangs skyld kom et SW-spill som ikke stolte på kjente SW-figurer for å trekke salg. De lagde sine egne figurer, som i ettertid er blitt svært gjenkjennelige av seg selv. Men OnT: Håper Obsidian får sjansen til å lage KotOR 3. Tror de kunne gjøre en jævlig bra jobb, hvis de bare får den tiden de trenger.
mad-hatter Skrevet 11. november 2006 Forfatter Skrevet 11. november 2006 Noen som likte Jade Empire? Det er det beste spillet siden Icewind dale 2... Gjenopprett Black Isle og bring tilbake galskapen!
fffuuu manchu Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Noen som likte Jade Empire? Det er det beste spillet siden Icewind dale 2... Gjenopprett Black Isle og bring tilbake galskapen! 7262762[/snapback] Jade Empire var faktisk veldig bra. Litt i det korteste laget, og loading'ene var ganske lang, men ellers var det et knallspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå