Gå til innhold

NWN2 hvilke tekniske systemkrav for spillet?


Anbefalte innlegg

Heia!

 

Jeg har kjøpt meg dette spillet men opplever en smule hakking og seighet i gameplayet,dette forekommer også på medium texture. Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet? Er det minnet, prossessor eller skjermkort som ikke fikser jobben?

 

Min hardware er som følger:

 

prosessor AMD Athlon 64 3500+, 1GB ram, Nvidia Geforce 7950 GT FX.

 

Håper det er mange orakler der ute som vil hjelpe en snuppe i nød :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du skrur ned/av noen options, så burde det gå fint. Shadows på Low, Water Reflection av, Point Light Shadows av og Normal Mapping av. Tror det var en til. Uansett, disse er i alle fall dem som tar mest av FPS'n din. Skru dem av og prøv deg frem, også kan du prøve å skru på noen etterhvert for å se hvordan det blir. Shadows på Medium eller Høy, og Point Light Shadows er i alle fall det som krever mest.

 

Det er også rapporter om at det å tvinge V-sync av i kontrollpanelet til skjermkortet øker FPS'n betraktelig.

 

Bortsett fra det så har det blitt sagt at de nye driverne til Nvidia (93.71) gjør det litt glattere, noe jeg selv merket. Disse driverne skal også visstnok hjelpe veldig mye for dem som har SLI-setup.

 

Skal du oppgradere noe, så anbefaler jeg deg å kjøpe en GB med Ram til, slik at du får 2 GB Ram. 1 GB Ram er så og si minstekrav for en vanlig spill-PC nå til dags. Det er også mulig at CPU'n din skaper en flaskehals. Skjermkortet er helt på topp.

Endret av andir
Lenke til kommentar

kan jeg kjøre nw2 på dette systemet: intel core du t2250 1.73ghz, 2gb ram, ATI® MobilityT RadeonT X1400 256MB

 

Edit: etter å ha sjekket pcn mot system req lab så ser jeg at at cpun min klarer opp til 2,60 ghz, mens det anbefales 3. blir dette et stort problem. maskina klarer reccomended på alt det andre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Jeg fikk en kraftig FPS-økning når jeg slo av Xfire, så dette kan dere også prøve.

7237072[/snapback]

Stemmer. Det er en kjent bug. Står mer om den her, samt hvordan du fikser det.

7237550[/snapback]

den var såpass kjent ja :p men er sikkert flere enn meg som har fps-trøbbel og ikke har gidda browse på forumet enda! (Nightfall og NWN2 kom jo nesten samtidig >_>)

Lenke til kommentar
Sånn ser Nvupdate-vinduet mitt ut... Ingen versjon 1.02 her. Ikke laster den ned noe annet enn Nvupdate 1.04 av updateren.

7237835[/snapback]

Fant ut hvorfor; patchen har blitt trukket tilbake pga. problemer noen fikk av den.

 

    Hi Everyone,

 

    We will be looking at the hot fix tonight and more tomorrow. We, unfortunately, have not had a single problem with the process here and every machine has patched to 1.02 and the game has then played fine. Why that is unfortunate is that it is very hard for us to fix what we can't see.

 

    But like I said, we are working on it and I hope the problem does show up so that we can fix it.

 

    More news tomorrow.

Lenke til kommentar

hei!

 

trådstarter her igjen, hvor på NWN2 offisielle forum finner man opplysninger om kommende eller nye patcher?? Jeg har vært inne på technical help forumet, men der blir jeg helt forvirret av alle trådene, kan ikke finne en tråd som kun er fra utviklerne av spillet......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
yup, slå av xfire!! :) Det worked wonders for meg!! spillet flyter helt nå, jippiiiii!

7243177[/snapback]

 

Sjekk innom den fixen som andir linka til så kan du ha på xfire samtidig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...