Gå til innhold

NWN2 - Enspillerdelen; Hvordan er den?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Spilte aldri 1'ern (noe særlig) .. Prøvde såvidt noe online-spilling. Men synes ikke det var noe særlig.. det har sikkert noe med at jeg aldri satt meg inn i spillet å gjøre..

 

I hvert fall.. Jeg er generelt ikke noe "gira" på online-spilling, så derfor; Skal et spill være verdt for meg å skaffe, så må det være pga singleplayer -delen..

 

Jeg liker veldig godt spill som Baldur's Gate 1 og 2, og Oblivion (ikke prøvd Morrowind så mye), og Gothic 2 og 3..

 

Vil jeg da like NWN2 ?

 

Er det samme "sjanger"? Hva er forskjellig? Noen fanboys som føler for å utdype? Eller noen som er mer partiske, som vil gi noen tips!? :)

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha spilt spillet, så kan jeg si at hvis du likte Baldur's Gate, så kommer du nok til å like NWN2. De skal visst være ganske lik.

 

Gamespot sier at til tross for noen tekniske problemer (kamera som er litt 'wonky', systemkrav som er for høye for hva du ser i spillet, små bugs), så er det et bra spill, med en historie som holder deg spent helt til slutten.

 

Om det ligner Gothic-spillene kan jeg ikke si noe om, siden jeg ikke har spilt de, men jeg kan si at NWN2 ikke ligner Oblivion (eller Morrowind) i det hele tatt. Oblivion er et spill som handler mer om å gjøre hva du vil i en stor verden, mens NWN2 er mer lineært, og du kan ikke utforske så mye.

 

Til gjengjeld fokuserer NWN2 mye mer på karakterinteraksjoner og historie. Det blir sagt at følgesvennene er veldig godt utviklet, og er ikke bar 'meat shields' men ofte er med i samtaler med andre NPCer.

 

Kampene i NWN2 skal visst være ganske 'episke', med ofte over 10 krigere på skjermen samtidig. Oblivion har sjeldent mer enn 5. Det har nok noe med at i NWN2 er man 4 stk, mens i Oblivion er man som regel bare én.

 

Som sagt, jeg har ikke spilt spillet enda, men har lest masser av impressions rundt omkring på nettet. Selv gleder jeg meg til å spille det, og jeg tror at de problemer spillet har er fullt overkommelig.

 

Håper du fikk svar på noen av spørsmålene dine. :)

Lenke til kommentar

Absolutt. NWN2 har ikke mye til felles med NWN bortsett fra navnet. Du har skikkelige party members som i Baldur's Gate, Torment, og KOTOR.

 

Historien er så langt veldig god, og fortellerstilen minner mer om KOTOR 2 andre spill. Dette er ingen overraskelse siden Obsidian står bak begge.

 

Jeg anbefaller det på det sterkeste!

Lenke til kommentar

ble også skuffa, men det er min egen feil, trodde dette var som KÒTOR, men det var det ikke, liker ikke styringa og mange andre ting, mister lysten på å spille når det er denne typen spill, greier ikke få noe feel for karakterne. hatter point and klick på denne måten. trodde det skulle være vanlig tredie person

Lenke til kommentar

Forresten, hvorfor kunne dem ikke bare å gitt meg muligheten til å velge alle gruppemedlemmene med et klikk&drag system? Også, hvorfor har dem ikke formasjoner? Var jo snakk om at dette skulle bli en mere tilbake til Baldur's Gate følelse ... jada, sikkert. Er essensielt for meg å plassere magikere bakerst i gruppa og da passer det veldig bra med formasjoner. Nå springer jo folk bare etter i den rekkefølgen dem finner det for godt... og det er ikke sikkert dem følger etter deg heller. Latterlig.

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på hver enkelt karakter i party kan du sette kriterier for dem som f.eks at de skal følge et stykke bak den karakteren du har markert, picklock hvis hovedperson feiler osv. Har ikke studert det så nøye men kanskje du kan lage formasjon eller noe der :)

Du kan også velge 4 kamera vinkler men jeg syntes også det 'mangler' noe der.

Lenke til kommentar

Er ganske klossete en del av fungsjonene ingame ja, om du husker "wand" saken fra nwn1 som jeg vil si var ganske genial så er det en ganske dårlig etterligning i nwn2 nå.. jeg klarer den vertfall ikke.. Hotkeysene har blitt flere, MEN mye mer jalla etter min mening.. kan ikke legge til dual wield en gang og jeg må si jeg likte bedre at jeg kunne holde inne shift, ctrl og bruke f tastene i steden for å trykke shift, tall og så bruke nummera til hotkeys..

 

Men mye av dette kommer nok til å bli ordnet i patcher framover når spillet får kjørt seg litt i communitien, så det blir nok ordnings :)

Lenke til kommentar

Jeg er glad det ikke er som Kotor, det var jo et møkkaspill etter min mening...

 

NVN 2 er en blanding av enern og BG 2. Skjønner ikke problemet med kameraet, det funker perfekt hos meg, og samma gjør grafikken, ville ikke forventa mer fra den 3 år gamle skraphaugen jeg har! Alt funker uten lag på medium!

 

Det eneste å sette ned på må være formasjonen. At det skal være så F mye mas å få thiefen din til IKKE å angripe fiendene kan jeg ikke sjønne! Hvis man vil få alle folka sine til å anripe på en gang må man trykke på pause, for AIen er litt for treg.

Lenke til kommentar

huff .. ja skuffa ... det er jeg også .. kamera'et er tregt og dårlig .. interfacet er dårlig og stort (de skulle ikke remova radial meny'en som var i nwn1)

spilelt kjører faktisk ikke så bra heller .. Oblivion og Gothic3 kjører jo bedre på maskina mi :) har ikke orka å spille NWN2 mye .. kan sikkert finne flere ting som skuffer om jeg har lyst :|

Lenke til kommentar

Oblivion har Bethesda brukt et halvt år på å optimalisere, og funker Gothic 3 på en PC? Av og til er det spillbart hos meg på low :/

 

Hvis du vil ha mindre menyer på NWN 2, sett oppløsningen høyere. Hvis du vil at kameraet skal gå raskere, hold inne musehjulet, så går det 20 ganger kjappere.

 

Apropos menyen i NWN 1....

NWN 2 bruker menysystemet fra BG/Planescape/BG 2.

NWN bruker Diablo 2 menysystemet.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Noen likheter med Baldur's Gate spillene har nok menysystemet ja, men det mangler en viktig ting: flyt. Det er vanskelig å forklare men, det er ikke så lenge siden jeg spilte BG2 og der "flyter" alt mye bedre. Jeg har også lagt merke til at hele spillet reagerer veldig tregt på at du klikker på et bestemt sted med musa, noen ganger må jeg nesten holde inne museknappen for at det skal skje noe.

 

Edit. Spillet flyter relativt fint grafikkmessig på "medium" hos meg så det er ikke lagg som gjør det.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Spillet er ødelagt pga elendig måte å styre personene på. Det er min mening..

 

Ytelsesmessig er spillet fint.

7213551[/snapback]

 

Den der må du lenger med.... Det blir som å si at Oblivion er et møkkaspill fordi levelsystemet med fiendene er herpa, selvom du har brukt 60 timer på spillet, slik jeg gjør.

 

@ Appleseed: Det er litt kaos i inventorien ja, du kan jo bære like mye som i Gothic 3, ivertfall 100 items.

Lenke til kommentar
Spillet er ødelagt pga elendig måte å styre personene på. Det er min mening..

 

Ytelsesmessig er spillet fint.

7213551[/snapback]

 

Den der må du lenger med.... Det blir som å si at Oblivion er et møkkaspill fordi levelsystemet med fiendene er herpa, selvom du har brukt 60 timer på spillet, slik jeg gjør.

 

@ Appleseed: Det er litt kaos i inventorien ja, du kan jo bære like mye som i Gothic 3, ivertfall 100 items.

7213576[/snapback]

Jepp... likte ikke oblivion på grunn av levelsystemet heller. Heldigvis var det mods som fiksa på det.

 

For å rette litt på det jeg sa.. spillet er ødelagt for meg, med den kontrollen. :)

Lenke til kommentar

Har spillt det et par timer nå, og det var bare å føye seg - sette ned detaljer hjalp voldsomt, uansett hvor vondt det var. Jeg er egentlig litt sjokkert over hvor dårlig flyten er med tanke på grafikken (spiller på 5-15FPS), det stemmer rett og slett ikke? Fikk følelsen av å spille Ultima VII på en 386SX igjen, eneste forskjell være at U7 i sin tid var grensesprengende på grafikk og lyd UTEN loading av soner mens her stopper alt opp ved en ny sone :) NWN2 har vært litt tungt å spille, blir mye bomtrykk og "actions" som ikke blir registrert under angrep, men jeg taklet U7, og U7 ga meg fenomenalt mye tilbake, så dette skal gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...