Gå til innhold

Enkelt og raskt divx og xvid til WMV! XBOX 360


kewell79

Anbefalte innlegg

det funker? da laster jeg ned det! :) Det er vel ikke noe Media Center PC-only greier?

7212926[/snapback]

 

Tror det dessverre...jeg prøvde, men det funket dårlig på vanlig Windows XP virket det som. Jeg har prøvd VLC flere ganger, får bilde men ikke lyd, hva kan det komme av? Jeg har editert bat filen til vb=3000 og ab=400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken verdi for bildekvalitet og lydkvalitet i batch-fila mener dere er best?

7221106[/snapback]

 

Jeg har brukt 3500 på bilde, og 128 på lyd. Det holder i massevis for meg.

Tven har noen fine bildeforbedringsteknikker som gjør at bildet blir supert nesten uansett kvalitet over 2000.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

En annen ting som er verdt å få med seg er at den fremgangsmåten som kewell79 forklarer i første post ikke fungerer med eldre versjoner av VLC. Derfor det ikke funket tidligere hos meg. Nå etter å ha lastet ned alle filene som beskrevet i 1 post funker det. Håper at kvaliteten holder da jeg har funnet en del konverteringsprogrammer som virkelig sparker i fra seg når det gjelder kvalitet.

Lenke til kommentar
Som navnet tilsier kan vel bare TMPGenc encode til MPEG1 og MPEG2.  :hmm:

7219280[/snapback]

Nix, det støtter WMV og masse andre standarder i tillegg til MPEG fullt ut.

7224235[/snapback]

Hmm, jeg lastet ned siste versjon før jeg svarte og så ikke noe WMV i det hele tatt.

TMPGEnc-2.524.63.181-Free er versjonen jeg prøvde, er det en spesiell ikke-gratis versjon du snakker om muligens?

Fra readme.en.txt :

 

  	======================================
               TMPGEnc 2.5
 	======================================

1. The software

The software converts AVI(*.AVI) file into MPEG-1/2.

 

EDIT: Ah, jeg tror du snakker om TMPGEnc XPress, kan det stemme? Den er uansett ikke gratis.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

og hvis du har flere filer som skal konverters kan du legge inn alle i en og samme .bat-fil. Når den første er ferdig konvertert starter den på den andre.

 

se denne linken for eksempel:

4-filerkonvertering

 

virker ikke slik som jeg trodde. Man må lukke vlc for at den skal sprette til neste konverteringen av neste fil.

Endret av @Lee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...