Gå til innhold

Enkelt og raskt divx og xvid til WMV! XBOX 360


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker WinAvi...funker fett :cool:

 

Men den gratis versjonen gir dårlig kvalitet og reklame innlagt på det du konverterer. :hrm:

 

Men viss du har hele versjonen så kan du sette opp hvor mange som skal gjøres om, og den fortsetter med neste når den ene er ferdig. :thumbup:

 

På den nyeste south park filmen brukte jeg 15-20min på å konvertere og det var vert det :dribble:

7205810[/snapback]

 

 

du mener episoder?

 

 

VLC bruker 5 minutt på en episode

Lenke til kommentar

Ok nå er jeg forvirret her. Lastet ned Windows Media Player Beta 2 (hadde beta 1 fra før av). Anyway, la inn WMP Beta 2 og gjorde som følgende se bilde 1 og 2

 

Bilde 1

post-43894-1162493444_thumb.jpg

Bilde 2

post-43894-1162493452_thumb.jpg

 

Har også lagt inn et program som heter Videora Xbox360 Converter og konvetert en LOST episode om til MPEG. Så er er spørsmålet åssen får jeg da filen streemet over til X-Box 360?

 

Bruker vanlig Win XP Pro med SP2. Har prøvd med både Windows Media Connect delt divers emappen men alikevel finner jeg ikke en eneste delt fil når jeg går inn på VIDEOS på X-BOx 360 menyen. Ganske irriterende. Har lyst å se filmer og serier på en 32" og ikke en 19". :w00t:

 

Kan noe legge til en step by step forklaring begynner å bli rimelig lei av å prøve uten resultat. Setter stor pris på det. :yes:

Lenke til kommentar
Har også lagt inn et program som heter Videora Xbox360 Converter og konvetert en LOST episode om til MPEG. Så er er spørsmålet åssen får jeg da filen streemet over til X-Box 360?

 

Bruker vanlig Win XP Pro med SP2. Har prøvd med både Windows Media Connect delt divers emappen men alikevel finner jeg ikke en eneste delt fil når jeg går inn på VIDEOS på X-BOx 360 menyen. Ganske irriterende. Har lyst å se filmer og serier på en 32" og ikke en 19". konservativ_woot.gif

 

Kan noe legge til en step by step forklaring begynner å bli rimelig lei av å prøve uten resultat. Setter stor pris på det.

 

 

du må lage det til .wmv format

 

 

første posten i topicen her lager divx/xvid filer enkelt til wmv format

Lenke til kommentar
*helvete fryser over*

Hva med Windows Media Encoder?  :ermm:  :yucky:

 

EDIT: En faktisk positiv ting med WMV9 er at encodingen er ganske bra flertrådet, så ting kan potensielt gå fort.

7204839[/snapback]

 

Windows Media Encoder funka fett, bortsett fra at det ikke funket i det hele tatt. :tease:

Kom meg inn i programmet, å alt funket bra, helt til jeg starter å konvertere. Da låser hele dritten seg. Men tror nok heller problemet ligger på pc'n min en plass.

Lenke til kommentar
Endelig fikk til å streme videofiler. Bruker et program som heter Alive Video Convertor men denne konverterer filene kun i 4:3 format ønsker å vise filene i 16:9 får ikke den VLC konverteringen til å funke som kewell79 demonstrerte. VLC er instalert i Programmfiler mappen.

7206878[/snapback]

 

 

alle filene må ligge i c:\vlc

Lenke til kommentar
Hm, ok? Hva skal jeg gjør med den der linken du henviser til om batch fila? Er det en feil, eller skal det kun vises den linjen med tekst når du trykker på linken? Vis ikke, hva skal jeg gjør?

7207064[/snapback]

 

 

du gjør som det står i punkt 4

 

Ta .avi filen og dra den over .bat filen, da starter vlc og konverterer

Lenke til kommentar
Må bare bemerke at linken du henviser til ikke funker i Opera.. :p Nå er jeg med på  hva du mener etter å ha brukt explorer! Fatta ikke bæret i sted!

7207168[/snapback]

 

 

det er ikke en link, skal høyre klikke og trykke "save as" fungerer på opera / firefox osv. men på explorer får du valget om "save" vist du bare trykker på den ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
1. Last ned VLC HER

 

2. legg den i c:\vlc (editer .bat filen vist du vil legge den andre steder)

 

3. last ned BATCH fil her (høyre klikk og trykk save as)

 

4. Dra din LOST episode eller whatever over .bat filen og den konverter til WMV på ca 13-15 minutter

 

5. ENJOY!

7204192[/snapback]

 

Virker dette med avi?

Lenke til kommentar

har en Wmv film på pc'n, men får ikke spilt den på xboxen. alt annet funker bilder musikk osv. prøvde også å laste ned et lite Wmv klipp og det ble spilt. hvorfor får jeg ikke spilt den filmen. har det noe å si på str? den er på 718 mb.. skjønner ikke en dritt jeg...noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...