Gå til innhold

Enkelt og raskt divx og xvid til WMV! XBOX 360


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Last ned VLC HER

 

2. legg den i c:\vlc (editer .bat filen vist du vil legge den andre steder)

 

3. last ned BATCH fil her (høyre klikk og trykk save as)

 

4. Dra din LOST episode eller whatever over .bat filen og den konverter til WMV på ca 13-15 minutter

 

5. ENJOY!

7204192[/snapback]

 

ikke gjør det, bruker du denne metoden (instruksjonene som er i .bat-filen), vil du få sinnsykt dårlig bilde på videon din.

 

målet er vel ikke å komprimere mest mulig her, men å få videon spillbar på x360'en, da er det ikke noe vits å rendere til crap kvalitet.

 

mye bedre å bare rendre til tilsvarende kvalitet, bare "bytte" format

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er det X360'n som tar seg av dekodinga hvis man viser en video fra pc'n gjennom den? Det hadde vært kjekt hvis .x264 videoer hadde funket da. (Pc'n min klarer ikke å kjøre det helt glatt :/)

Lenke til kommentar

 

ikke gjør det, bruker du denne metoden (instruksjonene som er i .bat-filen), vil du få sinnsykt dårlig bilde på videon din.

 

målet er vel ikke å komprimere mest mulig her, men å få videon spillbar på x360'en, da er det ikke noe vits å rendere til crap kvalitet.

 

mye bedre å bare rendre til tilsvarende kvalitet, bare "bytte" format

7208733[/snapback]

 

Jeg er ikke helt enig der. For å teste lasta jeg ned noen divX Hd filmer (gidder ikke legge ut URL var bare crap om natur og Cornwall og vet ikke hva) for å se hvor mye tap jeg hadde på konverteringa. Jeg er imponert over kvaliteten. Det slår kvaliteten på vanlige DVDer hos meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
1. Last ned VLC HER

 

2. legg den i c:\vlc (editer .bat filen vist du vil legge den andre steder)

 

3. last ned BATCH fil her (høyre klikk og trykk save as)

 

4. Dra din LOST episode eller whatever over .bat filen og den konverter til WMV på ca 13-15 minutter

 

5. ENJOY!

7204192[/snapback]

 

ikke gjør det, bruker du denne metoden (instruksjonene som er i .bat-filen), vil du få sinnsykt dårlig bilde på videon din.

 

målet er vel ikke å komprimere mest mulig her, men å få videon spillbar på x360'en, da er det ikke noe vits å rendere til crap kvalitet.

 

mye bedre å bare rendre til tilsvarende kvalitet, bare "bytte" format

7208733[/snapback]

 

 

Hvordan bytter man format?

Noen som har et annet konverterings program eventuelt? Jeg klarer ikke og bruke barth filen...

Lenke til kommentar
1. Last ned VLC HER

 

2. legg den i c:\vlc (editer .bat filen vist du vil legge den andre steder)

 

3. last ned BATCH fil her (høyre klikk og trykk save as)

 

4. Dra din LOST episode eller whatever over .bat filen og den konverter til WMV på ca 13-15 minutter

 

5. ENJOY!

7204192[/snapback]

 

ikke gjør det, bruker du denne metoden (instruksjonene som er i .bat-filen), vil du få sinnsykt dårlig bilde på videon din.

 

målet er vel ikke å komprimere mest mulig her, men å få videon spillbar på x360'en, da er det ikke noe vits å rendere til crap kvalitet.

 

mye bedre å bare rendre til tilsvarende kvalitet, bare "bytte" format

7208733[/snapback]

 

 

Hvordan bytter man format?

Noen som har et annet konverterings program eventuelt? Jeg klarer ikke og bruke barth filen...

7209075[/snapback]

 

Prøv Alive Video Convertor denne fungerer hos meg. Eneste uleme er at den ikke klarer å få til å konvertere i 16:9 format. Rippa Smallville om til WMV ved å bruke den beste kvaliteten ved konvertering til WMV så var kvaliteten knall. :yes:

Lenke til kommentar
1. Last ned VLC HER

 

2. legg den i c:\vlc (editer .bat filen vist du vil legge den andre steder)

 

3. last ned BATCH fil her (høyre klikk og trykk save as)

 

4. Dra din LOST episode eller whatever over .bat filen og den konverter til WMV på ca 13-15 minutter

 

5. ENJOY!

7204192[/snapback]

 

ikke gjør det, bruker du denne metoden (instruksjonene som er i .bat-filen), vil du få sinnsykt dårlig bilde på videon din.

 

målet er vel ikke å komprimere mest mulig her, men å få videon spillbar på x360'en, da er det ikke noe vits å rendere til crap kvalitet.

 

mye bedre å bare rendre til tilsvarende kvalitet, bare "bytte" format

7208733[/snapback]

 

Eg fulgte den metoden der og fikk tpppers bilde på min TV via boksen :hmm:

Lenke til kommentar
Kan XboX360 kun spille WMV/WMA media? I så fall er det ganske latterlig av MS.

7207180[/snapback]

vel.. MS er ganske latterlig. sånn in case u didn't know. Det siste vi trenger (samt det vi sørgelig nok får) er nå at MS oppnår popularitet med WMV pga dette slik at også distrubusjon av videomateriale på scenen foregår i dette propritære møkket. Resultat: verden kaster bort både plass og båndbredde for å få en gitt kvalitet bare pga. et skurkete horefirma som har avbiteren rundt pungsekken på en hel generasjon databrukere.

Lenke til kommentar
når jeg drar en *.mpg over BAT-filen kommer et DOS vindu og VLC media player starter opp, har jeg rota det til eller? :!: hvis ting er som det skal, hva skal jeg nå gjøre?

7211049[/snapback]

 

 

du venter til den begynner på 00.00 og slutter på 00.43 minutter foreksempel

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...