Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

bifili på moten?


Anbefalte innlegg

Det er synd hvis noen trikser og tøyser med at de er bifile. Jeg har ingenting i mot de som er bifile, og som mange menn blir jeg seksuelt tent av å se to jenter som kliner eller har sex sammen, men at noen bevisst går inn for å lure noen med sin liksom-legning er jo ikke pent. De bør forstå at folk kan bli støtt og lei seg, pluss at det skaper en masse misforståelser som burde være unngått. Det er helt greit å leke med sex, men ikke med folks følelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter som hevder at de er bifile bare for å tenne gutter irriterer meg sinnsykt! (Jeg har ingenting imot de som virkelig _er_ bifile altså.)

For eksempel:

Jeg har ei venninne, Hanne-Turid-Laila. Hun sier altså at hun er bifil. For å si det som det er, så er hun skikkelig laus. Har rota med minst 50 de siste 4 årene. Greit, hun har klina med jenter. Men hun har aldri hatt en jente kjæreste. Av alle hennes 30 kjærester de siste årene har alle vært gutter. Uten unntak. Og det første hun sier til folk hun treffer omtrent er: Hei. jeg heter Hanne-Turid-Laila, og jeg er bifil. Greit nok, hun tør å kysse og ta på jenter, men hun ville aldri hatt en jentekjæreste, og da er hun ikke bifil etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg liker at det er de bifile som er sur på andres legning, det viser framskritt. Før holdt unntakene (homofile og bifile) sammen og støttet hverandre i kampen mot de heterofiles dømmende øyne, men nå er de så godtatt i samfunnet at de går i tottene på hverandre.

 

Det gikk fra "Aksepter legningen min, uansett hva den er!" til "Du er ikke skikkelig bifil, du er bare latesom-bifil." Seriøst, gutter og jenter av alle kjønn og legninger: Vi skal være de åpne, ikke de trangsynte. Vi skal ikke dømme hverandre utifra hvor vi ligger på Kinsey-skalaen, vi skal akseptere at alle er annerledes, alle føler forskjellige ting for forskjellige mennesker og ingen kan bestemme hva noen andre er.

 

Jeg kjenner gutter som aldri har hatt en jentekjæreste; de er fortsatt heterofile av den grunn. Jeg har enda ikke funnet meg en gutt jeg kunne tenkt meg å ha som kjæreste, jeg lar ikke det påvirke hva jeg er eller hva jeg kaller meg.

Lenke til kommentar
De som er irriterende er vel de som leder andre av samme kjønn til å tro at det er mer enn venneopplegg mellom de, for så å avvise totalt med at de er hetro.

Det er rett og slett bare slemt.

7219831[/snapback]

Det høres veldig irriterende ut. Er dette et utbredt fenomen, eller et enkelttilfelle? Det høres mer ut som en "jeg misliker de som stjeler typen min mens jeg var på sommerleir den gangen i '03" enn en "folk som prater under filmen."

Lenke til kommentar

Jeg og. Og tilogmed noen som har gått bort til meg og venninnene mine (som mange av er bifile/biseksuelle) og spurt om vi skulle kline, sånn at de kunne få kontakt med han gutten som satt der borte. Om vi spør hvorfor, så svarer de at kanskje han tror at hun er bi da.

 

Det er helt greit å være nysgjerrig. Men jeg kom ikke ut av skapet før nesten et halvt år etter at jeg var SIKKER på at jeg var bi. Da hadde jeg vært både nysgjerrig og eksperimenterende i over et og et halvt år.

 

Så fikk jeg meg jentekjæreste. Da var det liksom.. Kom ut av skapet eller mist drømmejenten. Jeg ventet litt for lenge med å si det til mamma og dem, tror jeg. Men jeg er da fortsatt lykkelig.

 

Bifili er som nevnt når du får følelser for folk av samme kjønn, biseksuell er når du tenner på dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt det mange ganger, og jeg mener det er sant: Bifile er ofte bare homofile på vei ut av skapet.

 

Men altså... 46% av verdens befolkning er bifile, skal vi tro Alfred Kinsey, så sjokkerende høye tall er det uansett. :)

Lenke til kommentar
Gjest -Guest007-
De fleste som kaller seg bifile er nok bare bi-nysgerrige. Og som det ble nevnt, det er forskjell på å være biseksuell og bifil (tror jeg, ehe...)

7222301[/snapback]

Ja, er mange som pleier å skille mellom biseksualitet og bifili.

 

Men det er viktig å se nyansene her! At man er bifil betyr ikke nødvendigvis at man liker begge kjønn like godt, her er det uendelig mange nyanser! Legning er jo individuelt.

 

Jeg er selv bifil gutt. Jeg er seksuelt og romantisk tiltrukket av andre gutter og romantisk tiltrukket av jenter. Noen ganger også seksuelt tiltrukket av jenter, men det har minket med årene.

 

Jeg vil fremdeles kalle meg bifil siden jeg faktisk forelsker meg i jenter, men det kan bli problematisk med årene ettersom sex blir en viktig del av et forhold. Jeg er nemlig ikke særlig interessert i heteroseksuell sex.

Lenke til kommentar
Jeg merker endel wannabebifil på fest.

Noen jenter er helt gale etter å susse på veninna si for å være kul overfor guttene å få oppmerksomhet.  :roll:

7307553[/snapback]

Selv om man kysser venninna si på fest, betyr jo ikke det at man er wannabe-bifil :)

Noen jenter viser at de er gla i hverandre på denna måten, og jeg kjenner et par som måtte gjømme seg inni et skap for å kunne gi hverandre nyttårskyss, fordi typene dems ikke likte at de kyssa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...