Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

bifili på moten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det vel en viss forskjell på bifili og utseendemessig androgynitet.

7310578[/snapback]

Bowie har alltid hevdet at han var bifil, og han regnes vel også som den første offentlig bifile personen?

 

Og Alice Cooper drev også mye med mannekos og kjærlighetssanger til bandmedlemmer og slikt.

 

Androgynitet har jeg ikke nevnt, og det trenger ikke dras inn da det ikke har noe med bifili å gjøre. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ante ikke egentlig at han var bifil, bare at han likte å leke trap på et eller annet tidspunkt :p

 

Nå kan jeg jo også poste det jeg egentlig hadde tenk til, før Bowie distraherte meg ...

Bifili blant jenter er i høyeste grad en motesak i dag. Om alle som hinter om, later som om, eller påstår at de er bifile faktisk skulle vært bifile, hadde heterofile jenter vært mangelvare. Jeg drister meg til å gjette på at antallet faktiske bifile sikkert ikke har økt nevneverdig de siste månedene (eller årene), men jeg gidder heller ikke å gå rundt og irritere meg over at dette er blitt en motesak. Utviklingen er kanskje en naturlig konsekvens av "o_o lesbians"-faktoren?

 

Edit: Glemte en vital bokstav.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Er enig med det at det blir feil å ha en viss seksuell legning/væremåte pga mote. Er/har vært litt in å være overhomofil også. Da tenker jeg på skikkelig utagerende og overdreven oppførsel slik man ser i f.eks Homsepatruljen. Syns det blir feil å oppføre seg som "stereotyp" homse bare fordi dette er "in". Jeg vil tro de fleste homofile faktisk er mer normale enn som så. Er en ting å være feminin og gutt, en annen å dra det helt ut og spille en rolle. Hva er galt med å være seg selv?

 

For min egen del så lurer jeg svært på hvorfor homofile gutter liker å finne seg feminine gutter og ikke Brad Pitt-mannemanner eller noe slik. Samme med jentene som finner seg "traktorlesber". Ville det ikke vært mer "normalt" (hver sin smak, jeg dømmer ikke!) at homofile gikk etter de samme menneskene som hetrofile, bare på andre siden av midtrabatten?

 

(Håper jeg ikke ble for off topic nå)

Lenke til kommentar

Ja til skeusell frigjøring, sier jeg bare! :)

 

Vi burde ikke la begrepene homo, bi og hetero sette folk i båser, hva med å heller gjøre legningen individuell og dele opp i uendelig mange båser? Så kan folk kalle seg hva man vil?

 

Vi er vel ikke så primitive at vi er avhengige av å kunne kategorisere mennesker hele tiden?

Lenke til kommentar

Jeg liker feminine jenter, og guttete jenter, og guttete gutter og feminine jenter.

Bare ingen overdriver i noen av retningene.

Min smak er annerledes enn andre som er bi sin.

Jeg har venner som er lesbiske som har annerledes smak enn andre lesbiske.

Det er så overdreven og usann klisjè at homser er feminine.

Og at lesber er "traktorlesber".

nei, jeg sier meg enig med Vegard_ ^^

Lenke til kommentar
Ja til skeusell frigjøring, sier jeg bare! :)

 

Vi burde ikke la begrepene homo, bi og hetero sette folk i båser, hva med å heller gjøre legningen individuell og dele opp i uendelig mange båser? Så kan folk kalle seg hva man vil?

 

Vi er vel ikke så primitive at vi er avhengige av å kunne kategorisere mennesker hele tiden?

7322209[/snapback]

Til det første; for all del.

 

Vi burde la begrepene bestemme noe, slik at vi ikke sitter igjen med et tåpelig PK-samfunn hvor alle skal skille seg ut og ingen vil akseptere en kategorisering, fordi de føler at det gjør legningen mindre spesiell. Det er ikke akkurat slik at folk antar at du humper alt som går fordi man er bi, eller er slapp i håndleddet og ser på Will & Grace fordi man er homo; det har med å definere ens preferanser for lettere, praktisk kategorisering. Man er hvit, svart eller asiatisk, streit eller homo, høy eller lav; det er ingen lave som klager på at de ikke vil være i samme bås som folk som ikke er nøyaktig like høy som dem; jeg skjønner ikke hvorfor så mange bifile føler at de må skille seg ut.

 

Kategorisering har ingenting med å være primitiv å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er bare lei av at folk tror alle bifile går begge veier. Det gjør de bare ikke! Jeg kjenner mange bier, bare et fåtall av dem går begge veier, men med mindre man sier man er homo eller hetero, er det ingen som har forståelse for det.

 

Likner på en Nemi-stripe jeg leste en gang.

 

- Hva slags musikk er det han kompisen din spiller igjen?

- Industriell metall.

- Hæ?

- Black metall?

- Hæ?

- Tungmetall! Høyt, fort!

- Hæ?

- Metall, han spiller metall!

- Hæ, hva mener du?

- Tungrock, okey?

- Hæ..?

- Pop, han spiller popmusikk!

- Hvorfor sa du ikke bare det med en gang...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Okei, kan noen hjelpe meg her. For jeg vet med 100 % at jeg tenner på jenter. Jeg har en fantastisk kjæreste som jeg elsker 110%! Og nå er det en jente som bare er helt utrolig(syns jeg). Jeg får sommefugler i magen og er dritnervøs og hjertet mitt slår superfort. Dette er veldig forvirrende, og jeg har bare fortalt dette til kjæresten min og en venninne.

 

Så, vil dere kalle meg for bare biseksuell eller bifil da?

Lenke til kommentar

Okei, kan noen hjelpe meg her. For jeg vet med 100 % at jeg tenner på jenter. Jeg har en fantastisk kjæreste som jeg elsker 110%! Og nå er det en jente som bare er helt utrolig(syns jeg). Jeg får sommefugler i magen og er dritnervøs og hjertet mitt slår superfort. Dette er veldig forvirrende, og jeg har bare fortalt dette til kjæresten min og en venninne.

 

Så, vil dere kalle meg for bare biseksuell eller bifil da?

For meg virker det som du er bifil, om du vil kalle det du opplever med denne jenten for en forelskelse. Men først og fremst virker du veldig stresset, etter min mening da. Hvorfor haster det egentlig sånn med panikkartet kategorisering av seg selv, kan du ikke bare forsøke å ta det litt mer med ro og nyte de gode følelsene og opplevelsene hva en andre måtte kalle dem? Så skal du se at en dag finner du det naturlig å kalle deg selv det ene eller det andre, eller muligens blir hele problemstillingen plutselig uvesentlig for deg.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er så kult som du tror Guest_blaah09_*. Om damen din hadde blitt forelsket i en annen jente ville det jo vært en stor sannsynlighet for at det betydde slutten for ditt og hennes forhold, svært få som har reelle trekantforhold.

Og om hun bare var fysisk tiltrukket av en annen jente så måtte hun OG jenten hun likte være åpen for at du fikk delta dersom du ksulle få noen gevinst av det.

Såååå litt liten sannsynlighet for at det er win-win av å ha en bifil kjæreste, men det er jo lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Gjest blaah09

Jaja, lov og håpe :) men dama mi er interresert i det så kalte threesomes, og vi har hadd det, både j/j/g og g/g/j, lever fint egentlig, selvom det er noe vi nettopp har begynt med da =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...