ones Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Lurer på hvordan jeg kan lese hele koden til en side.. HTML utskriften er jo bare å bruke "view source" funksjonen, men hva gjør jeg for å kunne se hele .jsp koden??
krigun Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Høyreklikk og "View JSP Source", dette funker bare i Internet Exploder da
ones Skrevet 1. november 2006 Forfatter Skrevet 1. november 2006 Får ikke det til... Skal være en annen måte å gjøre det på.. .. Er garantert noen som kan fortelle meg (A)
krigun Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Får ikke det til... Skal være en annen måte å gjøre det på.. .. Er garantert noen som kan fortelle meg (A) 7198588[/snapback] BEklager, jeg bare tulla med deg. Du har absolutt ingen mulighet til å se JSP koden, med mindre du hacker deg inn på serveren.
ones Skrevet 1. november 2006 Forfatter Skrevet 1. november 2006 Tror du tar feil der.. Vet godt at det finnes måte å gjøre det på.. Kan tenke meg du sitter med informasjonen selv, men vil ikke gi ut.. hehe.. VEl, får håpe noe andre har lyst å dele litt informasjon med meg da..
krigun Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Tror du tar feil der.. Vet godt at det finnes måte å gjøre det på.. Kan tenke meg du sitter med informasjonen selv, men vil ikke gi ut.. hehe.. VEl, får håpe noe andre har lyst å dele litt informasjon med meg da.. 7198797[/snapback] Lykke til med det, og husk å sende inn bug-report til server utviklerene hvis du klarer dette. Er ganske sikker på at den bug-reporten vil havne på SEVERE lista, lignende denne: http://sunsolve.sun.com/search/document.do...ey=1-26-55221-1
pgdx Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Tror du tar feil der.. Vet godt at det finnes måte å gjøre det på.. Kan tenke meg du sitter med informasjonen selv, men vil ikke gi ut.. hehe.. VEl, får håpe noe andre har lyst å dele litt informasjon med meg da.. 7198797[/snapback] Hehe... Ja, lykke til, du kan jo selvsagt samtidig forsøke å finne PHP-koden til denne siden.
___ Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Tror du tar feil der.. Vet godt at det finnes måte å gjøre det på.. Kan tenke meg du sitter med informasjonen selv, men vil ikke gi ut.. hehe.. VEl, får håpe noe andre har lyst å dele litt informasjon med meg da.. 7198797[/snapback] JSP, eller Java Server Pages, er filer som ligger på serveren, som navnet faktisk tilsier. Disse filene blir oversatt til .java-filer, og deretter kompilert til .class-filer som serveren kjører, on the fly. Det er også mulig å få jsp-filer prekompilert direkte til .class-filer under deployment, slik at det ikke blir overhead med å gjøre dette for hver request. Werner
qualbeen Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 (endret) og bare for å presisere det nok en gang: server-side-språk (php/jsp/asp/osv..) kjøres kun på serveren. Resultatet av denne kjøringen er gjerne html-kode. Denne html-koden sendes så til nettleseren, og den kan du få frem via "vis kildekode". Browser-språk (er vel egentlig ikke et ord?) opererer til forskjell fra php/jsp++ på din nettleser. Eksempel på browser-spåk er JavaScript. Så om du er på en side med javascript vil du kunne se scriptet i kildekoden. Eventuelet vil du se link til javascriptet i kildekoden (ofte filendelse .js) Endret 1. november 2006 av qualbeen
pgdx Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 Browser-språk (er vel egentlig ikke et ord?) opererer til forskjell fra php/jsp++ på din nettleser. Eksempel på browser-spåk er JavaScript.Ordet du er ute etter er nok server-side (tjenerside)- og client-side (klientside)-språk.
Vegard87 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 hvis du snakker om noen sider du selv jobber med, og kildekoden ikke skal være hemmelig kan du lagre dine jsp filer som navn.jsp.txt da kan du bruke filen på vanlig vis med .jsp og du kan se koden med .jsp.txt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå