Gå til innhold

- CD’en er død mener EMI


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Kommer til å støtte cd'en så lenge den lever. Er platesamler, så jeg nekter å laste ned musikk.

 

Forresten, vinyl er fortsatt i salg.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Jeg deler ikke EMIs syn på dette. Greit nok at en stor andel legger musikken over på en mp3-spiller rett etter de har kjøpt den, men for min egen del er det noe spesielt med å eie en cd. Tror det er mange andre som føler det på samme måte.

7192847[/snapback]

Helt enig. Selv om jeg overfører all musikken min til PC'en så vil jeg fremdeles ha cd'eene.

 

Man får for det første mye bedre lyd av å spille av en cd enn å koble anlegget til mp3-spilleren. For det andre så kan en cd taes med å spilles på alle cd-spillere.

 

Og det er noe spesielt med å eie en CD med orginalt trykk på coveret osv, særlig hvis man samler på spesielle utgivelser osv.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje folk flest (sepsiellt ungdom) vil gå over til musikk fra nettet, men de virkelige musikk entusiastene vil nok holde på cd'en. Man får mye bedre lyd, i tillegg til at det er et kult samleobjekt.

 

Så lenge mange av selskapene som selger musikk fra nettet har restriksjoner på bruksområde, dårlig lyd, kjipt utvalg osv. svikter ikke jeg cd'en.

Lenke til kommentar
Musikkelskere vil nok handle både vinyl og cd i mange år fremover. Tipper det er mest mainstream-VG-lista musikk som kommer til å opphøre å eksistere i cd-format. Gjør meg ingen verdens ting.

7192896[/snapback]

 

første jeg å tenkte ;)

Folk som verdsetter litt "kvalitet" vil nok kjøpe CD eller vinyl ja ;)

Ingen kan si imot at at CDer har MYE bedre lydkvalitet enn en MP3 fil. Hvertfall på et skikkelig annlegg hører man STOR forskjell :thumbup: Jeg vil alltid ha cder framfor filer eller hva det nå blir. er litt ære å eie en cd å bygge opp en stor og flott samlig :)

Lenke til kommentar
Musikkelskere vil nok handle både vinyl og cd i mange år fremover. Tipper det er mest mainstream-VG-lista musikk som kommer til å opphøre å eksistere i cd-format. Gjør meg ingen verdens ting.

7192896[/snapback]

"Porblemet" med at VG-lista musikk opphører i CD-format kan være at det vil bli færre platebutikker.

 

Jeg har vanskelig for å tro at CD-formatet er dødt.

Lenke til kommentar

Jeg tror dagens musikkbutikker overlever i flere år fremover, men de dør nok ut en eller annen gang om de kan tilby noe helt spesielt utenom itunes. Det kan foreksempel være en fylt minnepenn (1gb kanskje?) for kroner 300, hvor du kan velge og vrake. Det spesielle med musikkbutikkene må være at musikken ikke har samme form for beskyttelse som dagens digitale spor har. Om ikke må de satse veldig stort på mange forskjellige artister/labels, så en er sikker på at man får sitt i butikkene, enn hos itunes.

Lenke til kommentar

Naar begynte vi aa bry oss om hva plateselskapene mener? Dette er bolagene som tar fra oss eierrettighetene til musikk vi aerlig og redelig betaler for. Dette er bolagene som sier at vi maa betale flere ganger om vi vil ha samme musikken paa forskjellige typer media. Dette er bolagene som aksepterer at egenraadige hardware-leverandoerer (og spesielt ett) begrenser distribusjonen av produktene deres og aksepterer at de overtar kontrollen.

 

Screw 'em!

 

Spark plateselskapdirektoerene og sett in det militaere! :w00t:

Lenke til kommentar
Musikkelskere vil nok handle både vinyl og cd i mange år fremover. Tipper det er mest mainstream-VG-lista musikk som kommer til å opphøre å eksistere i cd-format. Gjør meg ingen verdens ting.

7192896[/snapback]

 

første jeg å tenkte ;)

Folk som verdsetter litt "kvalitet" vil nok kjøpe CD eller vinyl ja ;)

Ingen kan si imot at at CDer har MYE bedre lydkvalitet enn en MP3 fil. Hvertfall på et skikkelig annlegg hører man STOR forskjell :thumbup: Jeg vil alltid ha cder framfor filer eller hva det nå blir. er litt ære å eie en cd å bygge opp en stor og flott samlig :)

7194984[/snapback]

Ei skikkelig FLAC-fil og et bra lydkort og jeg tror ikke du hører forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...